Olen mennyt jotenkin "lukkoon" sängyssä ja en osaa avata tätä solmua. Osaisiko joku neuvoa?
Olen ennen ollut estoton ja kokeilunhaluinen, tottunut puhumaan suoraan toiveistani ja fantasioistani, vaikka olisivat monen mielestä nolojakin. Sellainen aika villi ja aktiivinen nainen, joka tykkää pitää sängyssä ohjat käsissään ja näyttää oman himonsa sitä yhtään häpeilemättä. Mutta nykyisessä pitkässä suhteessa olen mennyt jotenkin "lukkoon". Ihan kuin halussani olisi jotain mitä minun pitäisi salata. Tai aktiivisuudessani jotain paheksuttavaa, se pitäisi piilottaa. En enää tee juuri aloitteita sängyssä. Seksiä meillä kyllä on, mutta mieheni aloitteesta vain. En saa suutani auki siitä mitä toivon hänen tekevän minulle. Vaikka aiemmassa elämässä olen puhunut siitä kumppaneille varmaan liiaksikin. Seksimme on kaavamaista ja tylsää, koska en jotenkin uskalla ehdottaa villejä kokeiluja (jota aiemmissa suhteissa ehdottelin). Mies on jotenkin jännittäjätyyppiä sängyssä, tai vähän estoinen muuten, ja se on tarttunut minuun. Olen mennyt ihan lukkoon oman nautintoni kanssa.. En syytä häntä, mutta silti syy liittyy kyllä hänen estoisuuteen. Aiemmat mieheni ovat innostuneet himoistani ja kokeiluehdotuksistani, tämä nykyinen yleensä vaihtanut puheenaihetta tai vältellyt himoani. Miten ihmeessä puran tämän lukkoni?
Kommentit (33)
Mies siis usein torjuu aloitteeni, siksi olen varmaan mennyt lukkoon aloitteiden tekemisen kanssa. En osaa lukea hänestä miten hän haluaisi että teen aloitteen vai haluaisiko hän että seksiä on vain hänen aloitteesta. Existä osasin lukea nuo asiat.. Olen yrittänyt puhua seksistä, mutta en oikein saa irti juuta enkä jaata. Olen kertonut muutaman asian mistä nautin mutta mies ei vastaa mitään. Ei siis mitenkään leiki mykkäkoulua vaan tuntuu ettei se osaa vastata mitään. Silti mielestäni tämä "lukkoni" on omalla vastuullani, ja minun pitää keksiä keino sen purkamiseksi. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa että te ette seksuaalisesti sovi yhteen ja se voi kyllä purkaa suhteen.
Kerro miksi emme sopisi ja millaisen naisen kanssa kuvaamanilainen mies sopisi yhteen?
Miksi et alkuunkaan uskaltanut tuoda rohkeuttasi ja toiveitasi esiin?
Ette ole seksin suhteen yhteensopivia.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa että te ette seksuaalisesti sovi yhteen ja se voi kyllä purkaa suhteen.
Ennen kuin mitään purkamisia tässä miettii niin haluan kokeilla miten voisin ratkaista tilanteen muuten. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et alkuunkaan uskaltanut tuoda rohkeuttasi ja toiveitasi esiin?
Ette ole seksin suhteen yhteensopivia.
Uskalsin suhteen alussa, olin ihan oma villi itseni. Mutta menin "lukkoon" myöhemmin suhteen edettyä. Ap.
Olen siis suhteemme alussa näyttänyt rohkeuteni ja himoni ja ehdotellut monenlaista kokeilua. Mutta nyt myöhemmässä vaiheessa olen mennyt lukkoon, koska olen tullut torjutuksi niin monta kertaa. En usko että mies torjuu minua ilkeyttään vaan estoisuuttaan tai epävarmuuttaan. Koska minä olen meistä se itsevarmempi niin mielestäni minä voisin olla se joka yrittää tilanteen parantaa ja rohkaista toista. Mutta ensiksi pitäisi osata avata oma lukko. Ap.
Mies kokee, että vaadit häneltä liikaa, jotain niin huimaa, ettei hän ole varma, pystyykö sen toteuttamaan (enkä nyt tarkoita vain fyysisesti vaan myös tunnetasolla). Mies ahdistuu, kun sinä haluat hänelle mahdotonta ja menee kipsiin, vaikenemalla yrittää päästä tilanteesta pois. Seksistä on tullut suoritus, ei enää rakastelua ja mies miettii, mitä häneltä seuraavaksi vaaditaan.
Toisen passiivisuus, ja estoisuus on syönyt sinun aloitteellisuutesi.
Jos mies jatkuvasti jättää toisen toiveet huomioimatta, ei "näe" sinun toiveitaan ja haluasi, aktiivisuuttasi, se lannistaa ja tekee sinut epävarmaksi.
Minulla sama ongelma, mieheni on passiivinen lahna. Ei halua seksiä kuin yhdessä asennossa, ei nuole tai halua antaa suuseksiä, ei tee yhtään mitään seksuaalista ilman, että ensin pyydän, esim hiero kädellä klittaani tai kosketa rintoja. Mitään uutta tai erilaista ei halua kokeilla, seksi menee aina saman kaavan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies kokee, että vaadit häneltä liikaa, jotain niin huimaa, ettei hän ole varma, pystyykö sen toteuttamaan (enkä nyt tarkoita vain fyysisesti vaan myös tunnetasolla). Mies ahdistuu, kun sinä haluat hänelle mahdotonta ja menee kipsiin, vaikenemalla yrittää päästä tilanteesta pois. Seksistä on tullut suoritus, ei enää rakastelua ja mies miettii, mitä häneltä seuraavaksi vaaditaan.
Osut varmaan oikeaan. Mies menee nimenomaan kipsiin, vaikka en varsinaisesti vaadi. Mutta toiveeni voi olla sama kuin "vaatimus" miehen mielestä. Minä nautin ihan valtavasti seksistä hänen kanssaan ja rakastan häntä. Miten saan tilanteen korjattua, miten mieheltä kipsi pois? Ap.
Vierailija kirjoitti:
Toisen passiivisuus, ja estoisuus on syönyt sinun aloitteellisuutesi.
Jos mies jatkuvasti jättää toisen toiveet huomioimatta, ei "näe" sinun toiveitaan ja haluasi, aktiivisuuttasi, se lannistaa ja tekee sinut epävarmaksi.Minulla sama ongelma, mieheni on passiivinen lahna. Ei halua seksiä kuin yhdessä asennossa, ei nuole tai halua antaa suuseksiä, ei tee yhtään mitään seksuaalista ilman, että ensin pyydän, esim hiero kädellä klittaani tai kosketa rintoja. Mitään uutta tai erilaista ei halua kokeilla, seksi menee aina saman kaavan mukaan.
Uskon, että mies jotenkin "pelkää" toiveitani ja siksi yrittää olla kuin ei muka "näkisi" sitä. Kyllä se tekee minutkin epävarmaksi, aiemmissa suhteissani vahva seksuaalisuuteni on ollut ihailtu asia ja tässä se on jotenkin pelottava asia. Mutta en minä toisen pelkojen takia ole häntä jättämässä, vaan haluaisin keksiä miten saada tilanteesta kannustavampi. Ap.
Jollain tavalla haluni tai seksuaalisuuteni on suhteessamme uhka. Ja en halua aiheuttaa mitään uhkaa, niin siksi varmaan menen lukkoon. Osaisiko joku kommentoida tähän jotain? Miten saada uhkan tunne pois? Ap.
Taidan tietää mitä tarkoitat... Meillä oli joskus vuosia sitten miehen kanssa sellainen tilanne, että mies oli aika haluton ja minä taas en,lopulta johti siihen etten enää halunnut tehdä aloitetta, seksiä oli tosi harvoin.
No yhdessä kuitenkin pysyttiin (ollaan oltu yhdessä jo 20 v) No nykyään miehellä enemmän haluja,tekee aloitteita, mutta itse olen mennyt seksin kanssa just lukkoon, nautin kyllä joo,mutta paljon estoisemmaksi oon tullut..ääh, on tää hankalaa..mutta rakastan miestä niin paljon, että erota en tod. halua ja onhan meillä nykyään enemmän seksiä, mutta tää mun lukko juttu..ärsyttävää.
Ymmärrän tuntemuksesi, minulla vähän sama tilanne. Olen nainen ja seurustelen naisen kanssa, joka suhteemme alussa oli hyvin kokematon. Olemme seksuaalisesti hyvin erityyppisiä, minä olen rohkea ja kokeilunhaluinen ja saan orgasmin helposti. Tyttöystäväni on ujo ja arka eikä niin kovin seksuaalinen . Minusta tuntuu, että hän välillä feikkaa olevansa kiihottuneempi kuin onkaan. Hän sanoo laukeavansa joka kerta, mutta minä en ole havainnut hänen laukeavan koskaan. En tiedä, miten voisin korjata ongelmaa, jota ei hänen mukaansa ole olemassa. Kaikki tämä on alkanut vaikuttaa siten, että oma mielenkiintoni seksiin on alkanut hiipua. Jos joskus tunnen itseni oikein halukkaaksi, yritän kuitenkin ottaa iisisti, mikä sekin johtaa lopulta siihen, että fiilis latistuu.
Miehen pitäisi hurmaantua naisen seksuaalisuudesta, naisen halusta ja naisen naisellisuudesta. Rakastua siihen ja ihailla sitä. Silloin naisen halu voisi kukoistaa. Osa miehistä kuitenkin pelkää naisen halua ja yrittää torjua (henkisesti) naisen halun, koska ei osaa käsitellä sitä. Asia mitä ei ymmärrä on pelottava. Asia mitä ei voi kontrolloida on pelottava. Joillekin miehille.
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitäisi hurmaantua naisen seksuaalisuudesta, naisen halusta ja naisen naisellisuudesta. Rakastua siihen ja ihailla sitä. Silloin naisen halu voisi kukoistaa. Osa miehistä kuitenkin pelkää naisen halua ja yrittää torjua (henkisesti) naisen halun, koska ei osaa käsitellä sitä. Asia mitä ei ymmärrä on pelottava. Asia mitä ei voi kontrolloida on pelottava. Joillekin miehille.
Näin juuri. Mutta vaikka se naisen seksuaalisuus ei olisi mitenkään aggressiivista, vain kiihottumista ja heittäytymistä esim voihkintaa, miten tämmöinen voi tuntua pelottavalta? Minun mies (se lahna) pelästyi kun sain orgasmin n toisella yhdyntä kerralla suhteen alussa... Ja siis en huutanut, kirkunut tai elehtinyt/liikkunut mitenkään, voihkin vain ääntelin nautinnosta enkä mitenkään erityisen kovaa.
Miehen pelko naisen nautintoa kohtaan loukkaa ja haavoittaa. Kun toisen nautinto pelottaa toista. Enkä tosiaan ole minään domina, pyydän lähes arasti miestä hyväilemään esim tissejä kun mitään ei tapahdu ilman pyyntöä...
Jos olen tietämättäni aiheuttanut miehelle suorituspaineita ja kipsiin menemistä, niin kertokaa mitä teen? Millä poistan ne suorituspaineet? Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osut varmaan oikeaan. Mies menee nimenomaan kipsiin, vaikka en varsinaisesti vaadi. Mutta toiveeni voi olla sama kuin "vaatimus" miehen mielestä. Minä nautin ihan valtavasti seksistä hänen kanssaan ja rakastan häntä. Miten saan tilanteen korjattua, miten mieheltä kipsi pois? Ap.
Entä jos sanoisit miehelle, että tänään tehdään vain sitä, mitä hän haluaa? Ilman ainuttakaan vaatimusta. Vaikka se olisi sinusta supertylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos sanoisit miehelle, että tänään tehdään vain sitä, mitä hän haluaa? Ilman ainuttakaan vaatimusta. Vaikka se olisi sinusta supertylsää.
Voin minä sanoa. Mutta sellaista meidän seksi yleensäkin on. Harvoin enää pyydän mitään eli menee miehen "kaavalla". Ei se supertylsää minulle ole, nautin hänestä ja seksistä hänen kanssaan. Mutta en oikein "ehdi" mukaan seksiin, jos minua ei huomioida kun homma etenee miehen kaavan mukaan. Ap.
Avaudut kyllä kun levität ihan vaan reippaasti persettäsi kaksin käsin