TRAMP osataan jo lausua mutta ei vieläkään OUBAMAA. Sanoovat edelleen OPAMA uutisissa.(paino O:lla)
hah hahh. OPAMA, tämä se on aina. YLEllä ei osata ääntää enklantia.....
Kommentit (7)
oon viimeiset 8 vuotta kuunnellut kun Ylen toimittajat yrittää vääntää amerikkalaisen miehen nimeä suomalaisittain. EI onnistu, ei sitten millään. Se lausutaan OUBAAMA; lähes OUBÄEMA.Toimittajat koittaa ja koitaa sanoa sen niin kuin suomalaiset nimet sanotaan, paino ekalla kirjaimella.
Vierailija kirjoitti:
oon viimeiset 8 vuotta kuunnellut kun Ylen toimittajat yrittää vääntää amerikkalaisen miehen nimeä suomalaisittain. EI onnistu, ei sitten millään. Se lausutaan OUBAAMA; lähes OUBÄEMA.Toimittajat koittaa ja koitaa sanoa sen niin kuin suomalaiset nimet sanotaan, paino ekalla kirjaimella.
ABC, NBC, CBS jne. kylla lausuvat nimen Obaama. t.usalainen
Aina on selväksi tullut, kenestä puhutaan tai uutisoidaan. No mites ne ameriikkalaiset uutisankkurit, miten sujuu suomalaisten poliitikkojen nimien lausuminen, tai urheilijoiden sen puoleen? Vaikka sen entisen ampumahiihtäjän nimi Röppänen? Eiköhän se Sauli Niinistökin tuottane ongelmia perusjenkille?
Ei se jenkkiaksentti ole aina ainoa oikea tapa lausua nimi. Varsinkaan, jos ei ole englanninkielinen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se jenkkiaksentti ole aina ainoa oikea tapa lausua nimi. Varsinkaan, jos ei ole englanninkielinen nimi.
Kylla taitaa olla kun nimen kantaja on amerikkalainen ja lausuu itse nimensa Obaama. (Tosin noita a-kirjaimia on n.11/2. ei ihan niin pitka kuin suomen kaksois-a.)
Kun vielä opittaisiin, että nykyisen pressan etunimetä ei äännetä dounald vaan donald tai donal.
Op...Oup...Ööb ... no se nekrupressa.