Kamala tilanne, entinen kiusaajani pilaa mainettani mieheni suvun silmissä :(
Lyhyesti selitettynä: yksi mieheni veljistä alkoi seurustella entisen kiusaajani kanssa. Minulla oli jo silloin vaikeuksia saada ketään uskomaan, että hän kiusaa minua (kunnes lopulta jäi kiinni)
No nyt hän on palannut takaisin elämääni tämän mieheni veljen kautta. Ei ole ollut edes vuotta vielä kuvioissa ja saan jo kuulla, kuinka MINÄ olen kuulemma kiusannut tätä naista.
Miehenikin ja hänen siskonsa on yrittänyt puhua puolestani, koska he todisti tätä kiusaamista vuosia sitten.
Kukaan ei usko. Tämä nainen saa kaikki puhuttua ympäri (siis miehen suvun).
Eilen menin sitten anoppilaan selvittämään tätä asiaa, kun tämä on jo paisunut niin suureksi asiaksi. En kuitenkaan päässyt eteistä pidemmälle kun tämä kiusaaja miehineen oli siellä. Tämä kiusaaja alkoi itkeä ja huutaa, että ei halua nähdä minua kun olen valehdellut, että hän kiusaisi minua.
Mitä ihmettä voin tehdä?? Mieheni + hänen yksi siskonsa ovat ainoita jotka uskovat ja tietävät totuuden, kukaan muu heidän suvustaan ei usko.
Tuosta kiusaamisesta siis niin tämä nainen mm. Sylki päälleni, haukkui ulkonäköäni ja pari kertaa kävi fyysisesti käsiksi (silloin jäi kiinni tästä kiusaamisesta).
Tuntuu ihan järjettömältä kuinka yksi ihminen saa koko suvun sekaisin ja kääntymään minua vastaan. Olen ollut mieheni kanssa jo melkein 10 vuotta ja tämä nainen alle vuoden.
Olen aina ollut rauhallinen ja kiltti muita kohtaan ja sen on sukukin nähnyt..
Mitä voin tehdä? Olen itkenyt ja rukoillut enkä tiedä mitä tehdä :'(
Kommentit (21)
Mihin tarvitset miehesi sukua? Katkaise välit jos ovat niin tyhmiä että uskovat kiusaajan puheita.
Anna olla, kyllä paljastaa oikean karvansa ennen pitkää muillekin. Välttelet vain enemmän, ettette ole mummolassa samaan aikaan.
Ignooraa täysin ja välttele. Kyllä noin hullu ihminen, itä kiusaajasi on, lopulta paljastaa todellisen luonteensa muullekin suvulle. Tuollainen tarvitsee aina jonkun kohteen. Ota etäisyyttä miehen sukuun. Aina kun kohtaatte, käyttäydy asiallisesti. Jos hän syyttelee sinua päin naamaa niin sano tyynen viileästi, että vai niin. Nouse siis yläpuolelle. Älä suostu enää uhriksi. Itsesi puolusteleminen on jo osoittautunut tuuleen kusemiseksi. Älä siis enää edes yritä.
Paras keino on olla kuin häntä ei olisikaan. Älä näe,älä kuule, älä välitä. Ole teflonia. Jos hän huutaa ja riehuu, niin istu tyynenä hiljaa ja katsele seiniä tai ota lehti mukaan ja lue. Eniten tuollaista vituttaa, jos ei saa aikaan sinussa reaktiota. Miehen suku on outo, jos lähtee mukaan miniäkokelaiden välisiin kiistoihin. Anna kähistä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Siis väittääkö nainen sinun kiusaavan häntä nyt vai että olisit kiusannut silloin aiemmin? Joka tapauksessa välttele joutumasta yksin hänen kanssaan ettei hän voi väittää sinun sanoneen hänelle jotain ikävää kahden kesken ja koita olla provosoitumatta. Jos sinä olet tyyni ja yksinkertaisesti vain sanot ettet todellakaan tiedä mistä tämä nainen puhuu ja hän vieressä vetää jatkuvasti itkupotkuraivareita niin eiköhän ole selvää kumman puolella muut pian käänyvät. Ei kukaan jaksa jatkuava draamaa ja sut on kuitenkin tunnettu paljon pidempään etkä oo ikinä (?) osoittanut mitään ilkeyden merkkejä.
Sanoo minun kiusanneen silloin vuosia sitten, sen jälkeen ei oltu nähty kunnes hän tuli kuvioihin mieheni veljen kautta. Oltiin siis ihan aikuisia tuolloin kun nuo asiat tapahtui, vaikka ei kuulosta siltä :(
Kiitos vinkeistä! Olenkin yrittänyt häntä vältellä, mutta parin viikon päästä on esim. Isot juhlat suvussa ja nyt olen saanut kuulla toiveita, että en tulisi paikalle kun tälle kiusaajalleni tulee kuulemma niin pahaolo seurassani.
Ap
Sano muijalle,että jatka kuule samaan tyyliin vaan, ei voisi vähempää kiinnostaa. Välttele katsetta aina kun väkisin näette, äläkä noteeraa ollenkaan. Jos jotain on pakko sanoa joskus niin sano että säälittää kun selvästi on paha olo. Riittää kun sinä ja muutamat muut tietää totuuden. Voit sanoo niille jotka epäilee sua kiusaajaksi, että sun ei tarvii alkaa selitellä mitään ja jotain tässä toisessa osapuolessa on mätää kun pitää jauhaa kaikille sontaa. Sulla ei ole sen sijaan mitään sanomista kenellekään mistään, koska tiedät totuuden !. Ämmä tajuaa jossain vaiheessa että siitä ei ole harmia sulle ja et välitä paskaakaan. Sit se luovuttaa.
Kiitos kommenteista! Kuulostaa varmaan hullulta, mutta saan näistä kamalasti tsemppiä eteenpäin! Alan olla jo niin loppuun kulunut tähän tilanteeseen ja samoin mieheni.
Ap
Sulla mahtaa olla tylsää, kun tällaisia keksit. Vain WT-piireissä elämä on sellaista, että mennään anoppilaan selvittämään asiaa, joka kuuluu vain sinulle ja toiselle henkilölle.
Toisaalta voin nähdä pullean pinkkitukkaisen ap:n mustissa vaatteissa (hopeiset playboy-logot piristää rintamuksessa) ja turkoositukkaisen kiusaajan, jolla on joku bändihuppari ja juoksutrikoot ja ylipainoa tietenkin. Anopin kuistilla ollaan tukkanuottasilla ja veljekset lökäpöksyt persvaon alapuollelle kurkottaen ihmettelee vieressä.
Sekin on jo tosi paljon, että miehesi ja hänen siskonsa tietävät asian todellisen laidan. Et ole yksin! He tulevat aina puolustamaan sinua, jos joku päivittelee tuon naisen juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis väittääkö nainen sinun kiusaavan häntä nyt vai että olisit kiusannut silloin aiemmin? Joka tapauksessa välttele joutumasta yksin hänen kanssaan ettei hän voi väittää sinun sanoneen hänelle jotain ikävää kahden kesken ja koita olla provosoitumatta. Jos sinä olet tyyni ja yksinkertaisesti vain sanot ettet todellakaan tiedä mistä tämä nainen puhuu ja hän vieressä vetää jatkuvasti itkupotkuraivareita niin eiköhän ole selvää kumman puolella muut pian käänyvät. Ei kukaan jaksa jatkuava draamaa ja sut on kuitenkin tunnettu paljon pidempään etkä oo ikinä (?) osoittanut mitään ilkeyden merkkejä.
Sanoo minun kiusanneen silloin vuosia sitten, sen jälkeen ei oltu nähty kunnes hän tuli kuvioihin mieheni veljen kautta. Oltiin siis ihan aikuisia tuolloin kun nuo asiat tapahtui, vaikka ei kuulosta siltä :(
Kiitos vinkeistä! Olenkin yrittänyt häntä vältellä, mutta parin viikon päästä on esim. Isot juhlat suvussa ja nyt olen saanut kuulla toiveita, että en tulisi paikalle kun tälle kiusaajalleni tulee kuulemma niin pahaolo seurassani.
Ap
Kuka sinulle sanoi että tällaisia toiveita on ilmassa? Ei kai sentään appivanhemmat? Itse sanoisin tuossa tilanteessa että saavat nauttia tämän sekopään seurasta vapaasti ilman sinua. Ja tuskin miehesikään haluaa mennä juhlimaan sellaisen suvun kanssa joka uskoo sinusta pahaa? Ota kokonaan välimatkaa ja katkaise välit kaikkiin sukulaisiin, jotka naista uskovat. Ei siis mitenkään riitaistasti, vaan syväjäädytät yhteydenpidon kokonaan. Kyllä se kiusaaja keksii jonkun uuden uhrin ja sitten toivottavasti oikea karva paljastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voit sanoa toiveen esittäjälle (jos on siis joku muu kuin tuo kiusaaja) että kun sinä et edes tiedä mistä kiusaamisesta puhutaan eikä tää nainen suostu puhumaan asiasta porukalla (niin että paikalla ois myös ne kiusaamista todistaneet) niin eikö parempi olisi vain jatkaa elämää normaalisti. Että tilanne ei ole kovin reilu sinulle muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKuka sinulle sanoi että tällaisia toiveita on ilmassa? Ei kai sentään appivanhemmat? Itse sanoisin tuossa tilanteessa että saavat nauttia tämän sekopään seurasta vapaasti ilman sinua. Ja tuskin miehesikään haluaa mennä juhlimaan sellaisen suvun kanssa joka uskoo sinusta pahaa? Ota kokonaan välimatkaa ja katkaise välit kaikkiin sukulaisiin, jotka naista uskovat. Ei siis mitenkään riitaistasti, vaan syväjäädytät yhteydenpidon kokonaan. Kyllä se kiusaaja keksii jonkun uuden uhrin ja sitten toivottavasti oikea karva paljastuu.
No anoppilassa annettiin ymmärtää samaa, alunperin näistä toiveista vihjasi mieheni setä, jonka kanssa tämä miehen veli + naisystävänsä on eniten tekemisissä.
Tuntuu inhottavalta jos joutuu jäämään juhlista pois tämän takia. Olen itsekkin odottanut kovasti ja samoin mieheni. Joten harkitaan vielä mitä tehdään. En tietenkään väkisinkään halua mennä. :( Ap
Se tuossa nyt on outoa, että jos miehesi ja siskonsa tietävät totuuden, niin miksi ette yhdessä toimin tuo sitä esille. Minä en suostuisi välttelemään tms. koska siitähän voi saada sen käsityksen, että sinä häpeät kun olet kiusannut. Kai sinulla on myös joitain todisteita puheillesi? Kissa pöydälle ja asiat selviksi!
Kuullostaa mielisairaalta ihmiseltä.
Ap, minä laittaisin kyseisten juhlien järjestäjälle viestiä että homma on mennyt jo todella sairaaksi kun kiusaaja on alkanut syyttelemään sinua kiusaamisesta. Kertoisin että miehesi ja hänen siskonsa on ihan itse todistanut kuinka se nainen on sinua kiusannu (esim sylkenyt päälle ja käynyt käsiksi) ja sanoisin vielä että tottakai jätät juhlat välistä jos se on järjestäjän toive. Toivottaisin mukavia juhlia ja antaisin asian olla siltä erää.
älä noteeraa juhlatoiveita, ole kuin et tietäisikään niistä. Esitä kuin kaikki tuo hulluus tapahtuisi toisessa todellisuudessa. Älä kommentoi, älä puhu hänestä yhtään mitään. Ota juhliinkin mukaan lehti, kirja, pädi, jonka avulla voit ignoorata ääliön. Tai tuijota seinää.
Voithan myös kirjoittaa tälle naiselle viestin jossa kysyt miksi hän väittää asioiden menneen niin kuin väittää kun et sinäkään ole häntä vastaan mitään lokakampanjaa aloittanut (oletan että korjasit hänen kiusanneen sinua vasta kun hän aloitti omien väitteidensä esittämisen). Voit viestissäsi tuoda myös esiin tilanteen jossa hän jäi kiinni kiusaamisestasi (muistutat siis että kyllähän tälle löytyy todistajatkin) ja esittää kuitenkin myös toiveen että voisitte elää sovussa. Katso sitten miten reagoi. Ja kun oma viestis on tallessa kirjallisena niin ei voi ainakaan väittää et olisit sanonut jotain muuta kuin oikeesti sanoit.
Olen samaa mieltä aiemmin kommenttia laittaneiden kanssa, eli nouset tuon käytöksen yläpuolelle. Jatkat omana itsenäsi olemista ja hyvää käytöstä ihan niinkuin tähänkin asti. Pyrit olemaan huomioimatta naista ja hänen oikkujaan. Koska HÄN on kiusannut sinua, on täysin fine, että et edes puhu hänelle mitään. Ei tarvitse olla mitenkään erityisen kohtelias häntä kohtaan, hänhän kiusasi sinua. Mutta ei törkeäkään, tai vajoat samalle tasolle.
Jos sinua aletaan syyttämään päin naamaa, voit sanoa, että mitään tuollaista et ole tehnyt, kun et kerran ole. Voit myös vähän ihmetellä, että oletko antanut suvulle sellaisen vaikutelman itsestäsi näiden 10 vuoden aikana, että tekisit jotakin tuollaista toiselle ihmiselle. Että miksi he uskovat sinusta tuollaista, mutta eivät usko, että asia on täysin päinvastoin, vaikka miehesi ja hänen siskonsa ovat olleet asiaa todistamassa paikan päällä. Mutta hyvin asiallisesti ja yritä pitäytyä mahdollisimman tyynenä riippumatta siitä, mitä toinen keksii.
Älä ole kontaktissa tähän kiusaajaan, sillä aika selkeä narsisti. Voisiko miehesi ja tämän sisko keskustella appivanhempiesi kanssa asian oikeasta laidasta? Missään tapauksessa sinun ei pidä jäädä juhlista pois vaan tälle henkilölle voisi muu suku viestittää, että voi olla pois jos ahdistaa. Luulisi, että sinut pitkään tunteneet uskovat ennemmin sinua kuin ulkopuolista??!! Mutta tärkeä on vältellä julkista konfliktia/selvittämistä sillä tuollaisen henkilön kanssa ei kannata alkaa vääntämään. Hän osaa juuri itkemällä ja muulla toiminnalla manipuloida ihmisiä. Mites tämä hänen kumppaninsa? Olisin aika huolissani hänestä!! Voimia!!
Minkäikäisiä olette? Tuon naisen käytös vaikuttaa aivan teinitytön touhuilta. Miten se suku nyt on niin hölmö, että häntä uskoo jos miehesikin on jo muuta todistanut...?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista! Kuulostaa varmaan hullulta, mutta saan näistä kamalasti tsemppiä eteenpäin! Alan olla jo niin loppuun kulunut tähän tilanteeseen ja samoin mieheni.
Ap
Siis tuommoinen että vihjaillaan että sun olisi syytä olla menemättä juhliin, kun hänelle tulee paha olo, on luonnehäiriöisen kusipään harjoittamaa erittäin taitavaa henkistä väkivaltaa. Mutta vain niin kauan, kuin uhri siihen suostuu. Täällä jo sanottiinkin oleellinen, eli pahinta myrkkyä luonnehäiriöiselle on täydellinen ignooraaminen. Ulkoistat itsesi nyt aivan täysin sairaasta ajatusmaailmasta, joka ei ole sinun, vaan hänen. Menet juhliin ja olet kuin häntä ei olisikaan. Pidät vain huolen ettet joudu kahden keskisiim tilanteisiin. Jos semmoinen vääjäämättä häämöttää, niin silloin aina puhelimen nauhuri päälle. Ole tiukkana äläkä päästä ihmisroskaa yläpuolellesi!