Ihminen ei ole eläin
Nykyään näyttää olevan muotia ajatella niin. Vain ihmisellä on tietoisuus. Sitä asiaa ei tiede osaa selittää. Meidän tehtävä on kunnioittaa ihmisyyttä ja tasa-arvoa, ei alentaa itseämme eläimen tasolle. Evoluutiobiologia/-psykologia(?) on varsinkin naisia kohtaan alentava "tiede". Ihmisen erottaa eläimestä tietoisuus ja kyky empatiaan, emme tarvitse biologiaa tekosyynä alistaa ketään.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Nykyään näyttää olevan muotia ajatella niin. Vain ihmisellä on tietoisuus. Sitä asiaa ei tiede osaa selittää. Meidän tehtävä on kunnioittaa ihmisyyttä ja tasa-arvoa, ei alentaa itseämme eläimen tasolle. Evoluutiobiologia/-psykologia(?) on varsinkin naisia kohtaan alentava "tiede". Ihmisen erottaa eläimestä tietoisuus ja kyky empatiaan, emme tarvitse biologiaa tekosyynä alistaa ketään.
Ihminen on eläin ja kaikista eläimistä vaarallisin. Mikään muu kuin ihminen ei ole niin innokas tappamaan muita. Vittu joo meillä on aivot ja niiden avulla kehitetty pelit ja vehkeet. Silti monesti tuntuu ettei ihmiset loppupeleissä ole erityisen viisata.
Naisista pari sanaa. Joskus niiden kanssa menee hermot. Kuitenkin niistä tykkää aika paljon. Heppi varsinkin kertoo ihan suoraan kun tykkää. Mä saatan kertoa muunneltuja faktoja mutta muna ei valehtele.
On kivi, kasvi ja eläin. Minä lasken itseni tuohon eläinkuntaan, ja toivon että musta ei koskaan tule kasvia vaikka lopulta olen kuollut kuin kivi.
Mistä kumpuaa paniikinomainen tarve olla jotain muuta kuin eläin ja korottaa itsensä johonkin erityisasemaan?
Nykylajittelun mukaiset 7 kuntaa:
Bacteria
Archaea
Protozoa
Chromista
Plantae
Fungi
Animalia
Määrittelykysymys tämä vain on. Mikään naurettava "No kun ihmiset on älykkäämpiä" -perustelu ei näitä muuta miksikään.
Ihminen eroaa eläimestä siinä, että Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Ihmiset on kuitenkin ruumiillisesti valmistettu samasta luomakunnan materiaalista eli kemiallisista alkuaineista kuin eläimetkin.