Nainen kysyi pituuttani, pillastui kun kysyin painoa
Mistä moinen kaksoisstandardi? Vastasin olevani 184 cm ja kysyin että olethän sinäkin alle 55 kiloa.
M24
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on pienen miehen syndrooma. Tunsit pakottavaa tarvetta päästä näpäyttämään kysyjää - vaikka tällä ei todennäköisesti ollutkaan tarkoitus sun lyhyydestäsi ilkkua. :)
Oli APn motiivit mitkä tahansa, jos pituutta saa kysyä, niin saa painoakin.
Niin, ap pillastui kun häneltä kysyttiin pituutta ja yritti sitten "kostaa" kysymällä painoa. Lopputulos oli se että treffikumppani pitää ap:tä omituisena ja aggressiivisena. Tosin niin ilmeisesti myös ap treffikumppaniaan kun noin loukkaantui pituuskysymyksestä. Joskus voi miettiä että kannattaako jotain ajatusta tai kysymystä sanoa ääneen. Esimerkiski tässä ap:n treffikumppani arvioi väärin kun oletti että pituus ei olisi ap:lle niin arka paikka. Ja ap puolestaan arvioi treffikumppaninsa tarkoitusperän väärin ja lähti hyökkäämään ihan turhaan > treffit pilalla eikä kumpikaan saanut seksiä sinä iltana. Surku.
Normaali ihminen ei kysele toiselta pituudesta
..mutta painosta kysyy? :´D
Sen jälkeen kun joku kusipää kyselee pituudesta niin sitten saa vittuilla ihan rauhassa sille
Voi voi, jo on herkille menty . Että on oikein vi***ilua kysellä pituutta ;) Voi miehenä olla vaikea ymmärtää, että tuo ei edes vielä ole mitenkään loukkaavaa, kun naiselta saatetaan kysyä bussipysäkillä, kun kauppakassit käsissä odotat bussia, että paljonko maksaa? Siitä voi jo luokkaantua, mutta ei jostakin neutraalista pituuden kysymisestä.Se on vähän sama jos joltakin kysyy; minkä väriset nuo sinun silmäsi oikein ovat? Hyväntahtoista uteliaisuutta jolla ei ole sen kummempaa tarkoitusta. Ja jos taas sanotaan; "ethän sinäkään paina yli 55kg" on se aika outoa, sillä ihminen on jo aika lyhyt joka tuon painaa tai sitten pelkkää luuta ja nahkaa. Itse painoin nuorena 52kg ja kuvista päätellen olen ollut sairaaloisen laiha. En suosittele kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan Ok kysyä painoa ja ikävuosia ja ihan kaikkea.
Naiset on niin tekopyhiä, kaikki muut oikeudet pitää olla samat mutta sitten kun mennään painoon ja ikään niin ollaan niin naisellista, että. Sama kyökkihirmu kyykyttää aviomiestä kotona olan takaa, kun on viikko asuttu yhdessä.
Huoh. Olkaa Naisia tai sitten niitä miehiä mitä kuitenkin haluatte olla.
Sinähän nyt sekavia selität. Siis miehiltäkö saa kysyä painoa, mutta ei pituutta? Sitäkö tuo," naiset haluaa olla miehiä" kommentti tarkoitti? Jos mies kerran kysyi naiselta painoa ja siitä ei nainen olisi saanut suuttua, mutta mies sai suuttua siitä, että häneltä kysyttiin pituutta. Mitä eroa on sillä, että mies saa suutua jos kysellään pituutta, mutta nainen ei saa suuttua siitä että kysellään painoa? Jos kerran ei saa kysellä mitään ihmiseen liittyvää, eikö silloin ole oikein, että molemmat sai suuttua. Pidän outona AP:n ajatusta siitä, että vain hänellä oli oikeus vetää herne nenään, mutta tällä naisella ei. Molemmilla on yhtä suuri oikeus loukkaantua. Molemmilta on kysytty jotain TODELLA rumaa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle ei puhuta noin. Kyse on täysin eri asiasta ja paljastuu itsesi misogynistiksi kysymyksellä.
Naisille puhutaan ihan samalla tavalla kuin miehille
Ja tämä oli varmaan se ap:n suurin virhe, että hänhän ei puhunut naiselle kuten nainen hänelle. On aika eri asia kysyä paljonko toinen painaa, kuin todeta ettei toivo tämän painavan enempää kuin joku tietty, varsin alhaisen lukeman verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, luonnevika ei kompensoidu pituudella, joten keep on looking. Tuliko mieleesi, että kysymys saattoi olla neutraali? Alussa kysellään synttäripäivät ja muut perustiedot.
Miten pituuden kysyminen voi olla neutraali kun sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä
Kyllä pituudella on merkitystä, mutta se ei tarkoita sitä, että lyhyt olisi aina huono asia ja pitkä aina hyvä asia. Samoin kuin mahdollisimman pieni paino ei aina ole hyvä asia, kuten kuin ei liian suurikaan paino. Ihmisen pituutta saatetaan kysyä, vaikka se ei niin suuresti kysyjää kiinnostaisikaan, ja kysyjälle olisi sama, onko sitä pituutta nyt sitten paljon tai vähän. Itse en kyllä jaksaisi suuttua jos joku kysyy pituuttani. Ihan sama. Enkä ainakaan viitsisi ilkeillä kysyjälle.
Mitenkäs AP sitten olisi suutunut, jos nainen olisikin kysynyt: "Ethän vain ole alle 190cm?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ollu vihjaileva kysymys, joka on kusipäisten touhua.
Eihän se ole sen vihjailevampi kuin pituudenkaan kysyminen. Kyllä on hyvä hoitaa tuollaiset heti alta pois, jos aikoo lähempää tuttavuutta, niin ei tule pettymystä.
Kyllähän painon kysyminen on epäkohteliasta. Eikä ollenkaan niin neutraalia kuin pituuden kysyminen. Pituuteen me ei kukaan voida vaikuttaa ja näin ollen se on neutraalia, asia jolle emme voi mitään, eli emme ole itse syypäitä siihen mitä se on. Painoon voimme itse vaikuttaa ja se on ikään kuin henkilökohtaisempaa. luulen kyllä, että jos joku mies kysyisi minulta kuinka pitkä olen (168cm) ja minä kysyisin mieheltä vastaavasti painoa(ja mies olisi 140kg) hän voisi siitä loukkaantua. On jotensakin henkilökohtaisempaa kysyä painoa kuin pituutta. Itseäni ei sen kummemmin kiinnosta ihmisen pituus enkä sitä keneltäkään kysele, mutta en tykkäisi jos minulta alettaisiin urkkimaan painoa (57kg). Itseasiassa minulta kysytään pituutta aika usein, kun ihmiset päivittelevät miten "hirveän" pitkältä näytän. Ei tulisi mieleenkään alkaa kyselemään näiltä utelioilta paljonko he painavat.
Olet väärässä, syrjintä on pahempi kuin se tehdään semmoisten asioiden perusteella, mihin emme voi vaikuttaa. Siksi esimerkiksi ihonvärin perusteella ei voi evätä pääsyä ravintolaan, mutta vaatetuksen perusteella voi.
Deittailussa ei kenenkään tarvitse tavata ketään toista, saa olla tapaamatta ihan mistä syystä tahansa, mutta jos kysyy pituutta, pitää osata vastata kysymykseen painostakin. Ja sama toisinpäin.
Siis aloittaja ei nähnyt naisen ulkonäöstä onko hänen painonsa sopiva? Vai netissäkö tämä tapahtui?
Aina tätä samaa paskaa. Eri aihe, sama kaava.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs AP sitten olisi suutunut, jos nainen olisikin kysynyt: "Ethän vain ole alle 190cm?"
Aspergerille tuo on ihan samanlainen kysymys kuin "Kuinka pitkä olet?".
Yhyy, minulta kysyi tuhma nainen pituutta, nyt saan laittaa jonkin kusipäisen kysymyksen takaisin!!
Nanao kirjoitti:
Tuo tapasi kysyä oli typerä mutta jos minulta joku mies asiallisesti tiedustelisi painoani vastaavassa tilanteessa niin vastaisin ihan rehellisesti. Kyllä se mies näkee ilman sitäkin tietoa olenko läski vai laiha.
Ja nainen ei näe ilman kysymystä, että mies on keskimääräistä pidempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle ei puhuta noin. Kyse on täysin eri asiasta ja paljastuu itsesi misogynistiksi kysymyksellä.
Naisille puhutaan ihan samalla tavalla kuin miehille
Ja tämä oli varmaan se ap:n suurin virhe, että hänhän ei puhunut naiselle kuten nainen hänelle. On aika eri asia kysyä paljonko toinen painaa, kuin todeta ettei toivo tämän painavan enempää kuin joku tietty, varsin alhaisen lukeman verran.
Väittäisin, että naiset eivät pidä itse outona että toivovat miehen olevan pidempi kuin varsin alhaisen esim. 172cm rajan verran. Se verran nyt "miehen pitää olla", naiselle sen sijaan 55kg raja ei ole mikään saavuttamisen aihe?
Vierailija kirjoitti:
Täysin eri asia sillä 190cm mies on hyvin pitkä kun taas 55kg paino naisella on täysin normaalia.
Tämä herrasmiehen perussääntö pitäisi jokaisen miehen tietää: Naiselta ei saa kysy painoa ja ikää (etenkään iäkkäämmiltä) naisilta. Jos tietää naisen iän, olisi hyvä kehua ikäistään nuoremman näköiseksi, vaikka ei olisi. Monilla miehillä ei ole minkäänlaista pelisilmää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä kysyit painoa, oisit kysynyt pituutta itsekin kun se oli se juttu mitä sulta kysyttiin.
Tuosta painosta vielä; millä tavalla sillä olisi ollut merkitystä sulle? Jos timmiä naista etsit niin mahdollisimman painavaa varmaan toki suhteessa naisen kokoon; lihas on se mikä painaa.
Tuossa sun replassa ikäänkuin oletat naisen painoksi alle 55 ja annat ymmärtää että se ois hyvä juttu - kun taas isompi paino olis huono juttu. Miksi niin? Haluatko että naisessa on nimenomaan rasvaa, ei lihasta?
Millä tavalla sillä miehen pituudella oli merkitystä? Onko naisilla joku virallinen hyväksyttävä pituus, joka pitää vielä suullisesti varmistaa, jos silmä ei kerro voiko miestä hyväksyä?
Vierailija kirjoitti:
Sulla on pienen miehen syndrooma. Tunsit pakottavaa tarvetta päästä näpäyttämään kysyjää - vaikka tällä ei todennäköisesti ollutkaan tarkoitus sun lyhyydestäsi ilkkua. :)
Mikäs syndrooma sillä naisella oli, kun piti pituutta kysyä? Idiootin prinsessan syndrooma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli APn motiivit mitkä tahansa, jos pituutta saa kysyä, niin saa painoakin.
Niin, ap pillastui kun häneltä kysyttiin pituutta ja yritti sitten "kostaa" kysymällä painoa. Lopputulos oli se että treffikumppani pitää ap:tä omituisena ja aggressiivisena. Tosin niin ilmeisesti myös ap treffikumppaniaan kun noin loukkaantui pituuskysymyksestä. Joskus voi miettiä että kannattaako jotain ajatusta tai kysymystä sanoa ääneen. Esimerkiski tässä ap:n treffikumppani arvioi väärin kun oletti että pituus ei olisi ap:lle niin arka paikka. Ja ap puolestaan arvioi treffikumppaninsa tarkoitusperän väärin ja lähti hyökkäämään ihan turhaan > treffit pilalla eikä kumpikaan saanut seksiä sinä iltana. Surku.
Normaali ihminen ei kysele toiselta pituudesta
..mutta painosta kysyy? :´D
Jep, silloin kun haluaa näyttää sille toiselle, ettei pidä kysellä typeriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös kaikki nyt kuitenkin myönnetä, että pituuden utelu mieheltä voi olla yhtä kiusallista kuin painon kysyminen naiselta.
Jos mies on 160cm pitkä, hänen voi olla noloa vastata. Jos taas nainen on 100kg painava, hänen voi olla noloa vastata. Eikö silloin nuo molemmat kysymykset kannattaisi jättää kysymättä tai sitten vaan hyväksyä kaikenlaiset ulkonäköön liittyvät kysymykset sukupuoleen katsomatta.
No joo, ehkä ei kannata ekoilla treffeillä kysyä yhtään mitään mittoja kummaltakaan.
184 cm ei tokikaan ole kovin iso pituus miehelle mutta ei myöskään niin lyhyt että sen voisi olettaa olevan noloa miehelle.
Suurin osa miehistä on lyhyempiä kuin 184 senttiä. Oikeastaan selvästi lyhyempiä.
Ei mun tuttavapiirissä. :)
Joko sinun tuttavissasi on sattumalta keskimääräistä pidempiä kaikki, tai sitten sinulla vaan ei ole tarkkaa käsitystä kaikkien pituuksista, kumpikohan olisi? Tilastot kuitenkin tiedetään. Naiset taitavat olla aika pihalla tosiasioista, luulevat että kaikki ovat 190-senttisiä ja kullit 30-senttisiä. Ottaisitte mieluummin selvää tosiasioista, netistä ne on saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ollu vihjaileva kysymys, joka on kusipäisten touhua.
Eihän se ole sen vihjailevampi kuin pituudenkaan kysyminen. Kyllä on hyvä hoitaa tuollaiset heti alta pois, jos aikoo lähempää tuttavuutta, niin ei tule pettymystä.
Kyllähän painon kysyminen on epäkohteliasta. Eikä ollenkaan niin neutraalia kuin pituuden kysyminen. Pituuteen me ei kukaan voida vaikuttaa ja näin ollen se on neutraalia, asia jolle emme voi mitään, eli emme ole itse syypäitä siihen mitä se on. Painoon voimme itse vaikuttaa ja se on ikään kuin henkilökohtaisempaa. luulen kyllä, että jos joku mies kysyisi minulta kuinka pitkä olen (168cm) ja minä kysyisin mieheltä vastaavasti painoa(ja mies olisi 140kg) hän voisi siitä loukkaantua. On jotensakin henkilökohtaisempaa kysyä painoa kuin pituutta. Itseäni ei sen kummemmin kiinnosta ihmisen pituus enkä sitä keneltäkään kysele, mutta en tykkäisi jos minulta alettaisiin urkkimaan painoa (57kg). Itseasiassa minulta kysytään pituutta aika usein, kun ihmiset päivittelevät miten "hirveän" pitkältä näytän. Ei tulisi mieleenkään alkaa kyselemään näiltä utelioilta paljonko he painavat.
Onpa kieroutunut ajattelutapa, asiahan on juuri päinvastoin. On epäkohteliasta kysellä asioista, joihin ei voi itse vaikuttaa, kuten vaikkapa pituus tai kehitysvamma. Painoon taas voi vaikuttaa itse, joten väkisinkin tulee ihmeteltyä, minkälaiseksi jotkut itsensä päästävät. En tosin sitä kysy keneltäkään ääneen, sen verran on käytöstapoja.
No jo on miehet menneet jossakin päin hienohipiäiseksi. Täällä meillä päin ei vielä kukaan mies ole loukkaantunut moisesta. Ja ainakin oma poika on ihan mielissään jos joku kysyy pituutta ja ilmoittaa sen jopa kysymättä. Täytyy kyllä sanoa, että on siinä ihmisellä murheet jos jo joku pituuden kysyminen on noin loukkaavaa, että täytyy kyseliää kusipääksi haukkua. Kyllä huomaa, ettei ihmisillä enää ole oikeita huolia, kun tuollaisesta asiasta vedetään herneet nenään. Minulta saat kyllä kysellä pituutta ihan huoletta, enkä varmasti suutu. Ja jos oikein utelias olet nin saat kysyä sen painonkin. Sittenkään en vielä suutu, enkä ketään kusipääksi hauku.