Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihottumaa kuukautissuojista. Apua.

Vierailija
30.01.2017 |

Saan ihottumaa (ehkä allergia?) kuukautissuojista. Kamala kutina ja iho menee rikki (vaikkei raapisikaan). Mitä ihmettä tämä on? Sama toistuu joka kuukausi, ja ihottuma paranee muutama päivä menkkojen jälkeen. Mitä ainetta noissa siteissä oikein on? Ja onko olemassa siteitä, jotka ei allergisoisi?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä super tampooneja..

Vierailija
22/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile eri merkkejä. Minulle käy vain Libressa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natya suosittelen minä! Imukyvykkyydestä en tosin osaa sanoa tarkemmin, mutta itsellä varmaan aika normi vuoto ja siihen olleet riittävät.

Vierailija
24/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mää kokeilin ekan kerran vuosikausiin tamponeita. Sain ihan järkyttävän hiivan tai jonkun minkälie tulehduksen. Söin muutaman hiivakuurin, sain antibioottivoiteen, mutta vieläkin tuntuu että limakalvot eivät kestä yhdyntää. Ei enää ikinä jos tästä vielä paranen! Nyt olen lähdössä apteekkiin ostamaan sinkkivoidetta - tuli kokeiltua yhdyntää eilen...

Vierailija
25/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokkosilla on vain ohuita siteitä. Ne ei riitä mihinkään. Alwaysin yösiteet rules.

Vierailija
26/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alwayss aiheuttaa minulle hirveät allergiat ne on niin muovisia

Vierailija
27/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten kukaan viitsii edes ostaa noita Alwayseja ja Libresseä enää??! Itse olen jo varmaan 15 vuotta ainakin ostanut vain Vuokkosia (käytän lisäksi kestositeitä, tamponeita en voi käyttää). Kuukuppiakin olen harkinnut mutta en sitten jotenkin uskaltanut ostaa, on sen verran kallis kertahankintana enkä ollut varma oikeasta koosta (mulla on runsas vuoto mutta en ole synnyttänyt) joten on jäänyt hankkimatta. 

Vuokkoset ovat kotimainen tuote ja todellakin ostan sitä jo ihan siitä syystä. Toinen syy on se, että nuorempana käytin esim. Alwaysia ja nehän on ihan muovisia. Ero on HUIKEA Vuokkosiin verrattaessa. En todellakaan tarkoituksella ala millään muovipinnalla alapäätäni hautoa kun ei ole pakko!

Ei synnyttämättömyys haittaa millään tavalla isomman kupin käyttöä. Itse olen symnyttämätön, kuten myös jokunen ystävänikin, ja sujuvasti olemme isompaa Lunettea vuosikaudet käyttäneet.

Sama juttu. Minulla on isompi Lunette, joka mahtuu nipin napin menemään sisään ja tulemaan ulos, mutta pysyy paikoillaan, ei tunnu ollenkaan ja kerää hyvin runsaan vuodon sisäänsä.

Vierailija
28/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukupoi ja kestoside käytös. Vuokkoset bio välil. Kupin huono puoli on et menkat unohtuu 😳 mulla vuoto viel usein niukkaa joyen täytyy laittaa muistutus kännyyn et tyhjennä. Oisko vetoisuus 0,5-1dl. Riippuu kupin koosta. Itse tyhjennän 12tunnin välein. Mut jos pelkää ohivuotoja tai on runsaat eikä pääse vaihtamaan niin kuopi ja kestosuoja yhdes.

Käyttö : meen vessaan, pesen kädet, irrotan kupin pöntöl istuen ja tyhjennän sen suoraan pönttöön, pesen kupin jos mahdollista, laitan takas, pyyhin; myös kädet jos ei pysty peseen, vedän vessan ja pesen kädet. Kosteuspyyhe on ihan kätevä olla mukana jos käsienpesu hankalaa.

Vierailija
29/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mym kirjoitti:

Kuukupoi ja kestoside käytös. Vuokkoset bio välil. Kupin huono puoli on et menkat unohtuu 😳 mulla vuoto viel usein niukkaa joyen täytyy laittaa muistutus kännyyn et tyhjennä. Oisko vetoisuus 0,5-1dl. Riippuu kupin koosta. Itse tyhjennän 12tunnin välein. Mut jos pelkää ohivuotoja tai on runsaat eikä pääse vaihtamaan niin kuopi ja kestosuoja yhdes.

Käyttö : meen vessaan, pesen kädet, irrotan kupin pöntöl istuen ja tyhjennän sen suoraan pönttöön, pesen kupin jos mahdollista, laitan takas, pyyhin; myös kädet jos ei pysty peseen, vedän vessan ja pesen kädet. Kosteuspyyhe on ihan kätevä olla mukana jos käsienpesu hankalaa.

Luneten isomman kupin ylempi mittaviiva näyttää 15 millilitraa. Jos vuodat tyhjennysvälin aikana 0,5-1 desilitraa, kannattaa ehdottomasti käydä  lääkärillä, jottet vuoda kuiviin.

Vierailija
30/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en voi käyttää Alwaysia tai Libresseä (niiden pinta aiheuttaa kutinaa ja jopa polttelua), tamponejakin olen kokeillut, mutta tuntuvat tosi epämukavilta. Olen kokeillut niitä lukuisia kertoja..

Onneksi Vuokkosilla, Pirkalla ja Rainbowlla on noita puuvillaisia siteitä, joita olen käyttänyt nyt vuosikausia. Pahimpina vuotopäiviän käytän Pirkan turbositeitä, varsinkin öisin.. :D

En tiedä, että mitä kemikalicoctaileja ne laittaa noihin muihin siteisiin, joissa on sellainen muovisen (?) tuntuinen pinta. Kauhulla ajattelen niitä, joihin on lisätty vielä hajusteita, mitähän kauheuksia ne voi tehdä limakalvoille.. x_x

Vierailija
31/40 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mym kirjoitti:

Luneten isomman kupin ylempi mittaviiva näyttää 15 millilitraa. Jos vuodat tyhjennysvälin aikana 0,5-1 desilitraa, kannattaa ehdottomasti käydä  lääkärillä, jottet vuoda kuiviin.

En ollut koskaan kuppia mitannut joten tuo vetoisuuden heitin päästä. Mut nyt kävin mittaan niin Kyl tohon luneten pieneen kuppiin menee 0,25dl nestettä. Sit vuotaa yli. Ja kyllä. Joskus ollut menkat et 12tunnin aikana tuo täyttynyt, jopa kahdesti. Mut seuraava päivä ollut lähes kuiva. Mulla menkat kestää noin 3päivää. Nykyään vuotoa tulee yhtenä päivänä ehkä 10ml. Vähän riippuu. Kaverilla tulee kananmunan kokosia hyytymiäkin välil. Ja on ihan normaalia. Meitä on erilaisia.

Vierailija
32/40 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mym kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mym kirjoitti:

En ollut koskaan kuppia mitannut joten tuo vetoisuuden heitin päästä. Mut nyt kävin mittaan niin Kyl tohon luneten pieneen kuppiin menee 0,25dl nestettä. Sit vuotaa yli. Ja kyllä. Joskus ollut menkat et 12tunnin aikana tuo täyttynyt, jopa kahdesti. Mut seuraava päivä ollut lähes kuiva. Mulla menkat kestää noin 3päivää. Nykyään vuotoa tulee yhtenä päivänä ehkä 10ml. Vähän riippuu. Kaverilla tulee kananmunan kokosia hyytymiäkin välil. Ja on ihan normaalia. Meitä on erilaisia.

Isoon kuppiin mahtuu piripintaan 30 millilitraa, mutta sitä ei pidä päästää niin täyteen. Ja 25 ml on aika eri juttu kuin 50-100 ml. Runsaiden kuukautisten raja on muuten 80 ml kokonaisuudessaan.

Vierailija
33/40 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käyttänyt varmaan yli 15 vuotta Vuokkosia ja mun on pitänyt jo pitkään tulla aloittaan aihe, että onko muut huomannut Vuokkosien haisevan jollekin kemikaalille, kuin jollekin tosi voimakkaalle puhdistusaineelle? En ole vielä saanut aikaiseksi laittaa palautetta/kyselyä valmistajalle. Ei kai niihin mitään pitäisi olla lisätty, kun edelleen väittävät hajusteettomiksi? Voikohan kaupasta olla tarttunut joku haju? Ne haisee niin kamalalle, että haistan hajun alapäästäni vaikka istun tuolilla normaalisti. Enkä edes ole mikään erityisen kemikaaliherkkä. Yritän myös sinnitellä niukat päivät ilman sidettä, kun en halua käyttää niitä yhtään enempää kuin pakko. Tuntuu, että alapää alkaa kutistakin, kun käytän sidettä.

Vierailija
34/40 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/40 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xtra on halpa ja ei tee ainakaan mulle mitää allergiaa, toisin kuin Always ja Libresse -muovisiteet. Yösiteenä pahoina päivinä Rainbow'n "vaippa", ihan mahtava

Vierailija
36/40 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokkoset cotton (jota nykyään boikotoin) ja yllättäen myös Rainbow ohutsiteet sopii. Kaikista muista tulee kutinaa, myös Alwaysin puuvillaversioista vaikka kuvittelin niiden vastaavan Vuokkosia.

Vierailija
37/40 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alapää jotenkin herkistynyt niin paljon että alwayseja enää mahdoton käyttää, järjetön kutina ja iho menee rikki. Vuokkoset Bio -siteet paljon hellempiä eikä haudo niin pahasti. Pitäisi kokeilla varmaan niitä kestositeitäkin.

Vierailija
38/40 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutki valmistusmaa, löytyykö eroja. Ei kai vaan kiinalaisia ?

Vierailija
39/40 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokkoset Cotton herkälle iholle.

Vierailija
40/40 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokkoset Cotton herkälle iholle.

Kiitos. Kokeilen noitakin.