Miksi suomalaisnaiset kutsuvat muita suomalaisnaisia halventavasti nimityksillä "harmaa hiirulainen", "hiirenharmaa", "kalpea ja valjupiirteinen hiirulainen" tms?
Saanen epäillä että esim. afrikkalaista syntyperää olevat naiset kutsuisivat kanssasisariaan esim. nimityksillä "pökäleen värinen" tai vaikkapa "karvainen apinarouva".
Miksi suomalaiset haukkuvat omaa etnisyyttään?
Kommentit (19)
Luonnolliset hiussävyt ovat kauniita!
En kannata haukkumista enkä kutsu toisia naisia noilla nimityksillä. Olen itse kalpea punapää enkä tajua miksi sen kalpeuden pitäisi olla haukkumisen aihe.
Jaa'a, eteläaasialaiset puolestaan haukkuvat mielestään liian tummia kanssasisariaan. Ylipäänsä ilkeät ihmiset haukkuvat toisia. Saavat mielihyvää kun korottavat itsensä toisten yläpuolelle.
Ei kuulu minun ilmaisutapoihini. Omia hiuksiani saattaisin kuvata hiirenvärisiksi, mutta nättejähän ne hiiret ovat.
Koska he ovat tietysti itse eksoottisen ja ulkomaalaisen näköisiä värjättyine hiuksineen ja liian tummine meikkivoiteineen ja nimikin on tietysti "kansainvälinen", joten he eivät itse ole tavissuomalaisia hiirulaisia. ;)
En itsekään ymmärrä, suomalainen viileä beige hiusväri on tosi kaunis ja yksi omista suosikeistani.
Sopii myös suomalaiseen ihonväriin, ulkomailla aina huomaan suomalaiset kauniista ihosta, johon tuollainen viileä beige hiusväri sopii hyvin. Suomalaiset näyttää parhaimmillaan joltain keijuilta mielestäni niiden värityksellä.
Itse en ymmärrä ihan täysin intoa värjätä mustaksi ja kirkkaan punaiseksi hiuksia, mutta en kyllä niitäkään hauku.
Kaverini oli sellainen feikkilatino, kunnes muutti ulkomaille. Vuoden sisällä oli hävinnyt latinolook ja tilalla oli omanväriset hiukset, kevyt meikki vaalealla iholla. Tajusi, miten hienon näköisiä me pohjoismaalaiset olemme!
Vierailija kirjoitti:
Sopii myös suomalaiseen ihonväriin, ulkomailla aina huomaan suomalaiset kauniista ihosta, johon tuollainen viileä beige hiusväri sopii hyvin. Suomalaiset näyttää parhaimmillaan joltain keijuilta mielestäni niiden värityksellä.
.
Yritin miettiä tyypillistä suomalaista ulkonäköä naisella ja tämä bloggaaja on mielestäni hyvä esimerkki-
Tosi kaunis ja juuri tuo hiusväri pukee noita piirteitä, silmiä ja ihoa parhaiten.
Mä en ole koskaan ymmärtänyt vertausta hiireen. Vaaleitahan me ollaan mutta ei yhtään hiiren värisiä kuitenkaan. Enemmän suomalaisia voisi verrata kultahamsteriin. Tai johonki gerbiiliin.
Vaikka rumastihan monet nykyään itsensä stailaa. Tummat homsuiset vaatteet ja parta epäsiisti ja naisilla hiukset sotkussa ellei ihan takussa. Katselin ihmisiä eilen Kaaressa eikä siellä ketään kaunista tai tyylikästä näkynyt.
Ääh, kun suomalaiset ovat niin supertaviksen näköisiä. Sellaisia kiltin näköisiä, tylsiä pikku tonttuja ja maahisia. Ulkomaalaiset ovat jotenkin ylväämmän näköisiä.
Mutta itsellekin kävi taannoin kerran ulkomailla siten, että aloinkin korostaa sitä hiirenharmautta ja kalpean ihon "kuulakkuutta" ja luonnollisuutta (tosin tyylikkäästi) ja jopa puin jotkut harmaasävyiset vaatteet päälleni. Näytin siinä ympäristössä todella eksoottiselta.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini oli sellainen feikkilatino, kunnes muutti ulkomaille. Vuoden sisällä oli hävinnyt latinolook ja tilalla oli omanväriset hiukset, kevyt meikki vaalealla iholla. Tajusi, miten hienon näköisiä me pohjoismaalaiset olemme!
Miltä näyttää feikkilatino? 😃 M29 ja latino
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustiksi värjätyt hiukset, kun omat paljon vaaleammat, tekorusketus, piirretyt mustat kulmakarvat jne. eli päälle liimattu "toisenrotuinen" look.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso peiliin niin näet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin mustaksi / tummanruskeaksi värjätyt hiukset, huomattava tekorusketus, sävyn liian tumma meikkivoide, paksut mustat silmämeikit ja isot piirretyt kulmakarvat. Bombshell Push upit, pieni toppi ja lantiohousut. Tjsp. T eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso peiliin niin näet
Kiitos vastauksista! Kuvittelin jotenkin latino-kasvonpiirteitä, ihon- ja hiustenvärejä löytyy vaaleasta ruskean kautta mustaan yllättävän paljon eri sävyjä. Mun peilistä ei näy feikkiä 😘. M29 ja latino
Minä käytin noita ilmaisuja teininä, kun kiusaajat haukkuivat ulkonäköäni (olen eteläeurooppalainen). Nykyään ei enää suoraa haukkumista tule, mutta aina välillä törmään naisiin, jotka heittelee pieniä ja ilkeitä kommentteja siitä miksi minä olen väritykseni takia ruma ja miksi täällä pitäisi olla vaalea ja kalpea kelvatakseen seurustelumarkkinoilla. Jätän nämä yleensä huomiotta ja otaksun heillä olevan huono itsetunto, kuten itsellänikin oli teininä vastatessani haukkuihin haukuilla.
Samasta syystä, että suomalainen mies haukkuu kaikki suominaiset läskeiksi rumiksi possuiksi ja lopulta haukkuu myös suomalaiset miehet suunnilleen samalla tavalla. Itse hän kuitenkin on "komea nuori mies".
Up