Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni vastustaa sitä, että Prismat olisi auki 24/7?

Vierailija
30.01.2017 |

En tajua..
Kannelmäen Prismassa alkaa nyt kokeilu, että kauppaa pidetään auki 24/7.
Huippu homma ja toivottavasti tulee pysyväksi käytännöksi ympäri Suomen!

Kommentit (453)

Vierailija
21/453 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen tätyy käydä kaupassa klo 23-07??

Minä en ymmärrä miksi kaupan tarvii olla auki perjantaisin klo 14 jälkeen tai lauantaisin, koska MINÄ en käy koskaan kaupassa tuona ainana, niin silloin sen ei tarvi olla silloin auki.

Vierailija
22/453 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trine kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaa kyllä oman haasteensa päiväkoti-ikäisten lasten perheille, jos esim. molemmat vanhemmat tekevät tällaista vuorotyötä. Toivottavasti löytyy vuoropäiväkoteja kaikille tarvitseville.

Niii...n eihän Suomessa kukaan muu tee vuorotyötä... Jännä juttu, sairaaloiden, palokunnan ym. työntekijöitä ei kukaan kanna huolta, mutta auta armias kun kauppa on auki. "voivoi niitä työntekijäparkoja ja niiden lapsia...!

Aukiolokeskusteluja kuunnellessa tulee sellainen tunne että kaupan työntekijät ovat jotain kehitysvammaisia joita pitää suojella työelämän vaatimuksilta.

Huomautan että kaupat ja parturiliikkeet ovat olleet ainoita työpaikkoja joiden aukioloa on rajoitettu lailla. Ihmeen pitkään tätä säännöstelyä pidettiin yllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/453 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava uutinen! Asun Haagassa ja just eilen mietin yöllä että harmi kun kaikki lähikaupat menee viim. klo 23 kiinni. Itse olen iltavirkku ja tällä hetkellä työskentelen pääosin kotona (eli ei ole aikaisia aamuheräämisiä ja saatan työskennellä hyvin myöhään illalla) joten voisin hyvin kuvitella käyväni myös yöllä kaupassa. Ja varsinkin opiskelijoita riittää jonoksi asti tekemään vuoroja joissa on hyvät lisät. Eikö työpaikalle muka ole sovittavissa että halukkaat tekevät yövuorot ja esim. perheelliset saavat halutessaan keskittyä päivävuoroihin? Olen itse ollut aikoinaan tehtaalla duunissa ja sielläkin muutama pikkulasten äiti teki pelkkää aamuvuoroa vaikka lähtökohtaisesti vuorot kiersivät. Miksei Prismassakin jos kerran halukkaita löytyy kaikkiin vuoroihin.

Vierailija
24/453 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

24/7 aukioloille plussa! Mutta en tajua miksi pitää olla noin suuri kauppa? Riittäisi mielestäni joku S-market tai edes Alepa. Ja en tarkoita, että jokaisesta tarvisi tulla 24h kauppa, mutta lisää sellaisille varmasti olisi tarvetta ympäri maata :)

Noita 24/7 abc-asemia ilmestyi taannoin kun sieniä sateella, koska kuviteltiin että ihmiset tarvitsee sen ympärivuorokauden aukiolevan marketin joka kylään ja kaupunkiin. Vuosien saatossa suurimmassa osassa on tainnut ne aukioloajat muuttua suppeampaan suuntaan. Meidän kaupungin abc on tätä nykyä auki 6-22. Ja siis ihan kunnon kauppa siellä on vaan ei asiakkaita.

Vierailija
25/453 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jonkun pitää olla siellä töissä.

Niin? Onhan niitä muitakin kolmivuorotöitä.

Vierailija
26/453 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ne tykkää valittaa, vaikka asia ei heitä henkilökohtaisesti koskisi.

Ps. oon paljon mieluummin siellä kassalla keskellä yötä kuin vaikkapa perjantain ruuhka-aikaan. Ja toki näkyy myös palkassa. Kyllä surkeille tienesteille jää kaupanalalla, jos tekisi pelkkää aamuvuoroa.

Vierailija
27/453 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannelmäen Prisma oli auki 24/7 myös joulukuussa ja silloin oli kuulemma halukkaita yövuoron tekijöitä enemmän kuin oli vuoroja jaettavissa.

Eli?

Itse olen myös kuullut että sunnuntaivuoroista jopa tapellaan, vaikka aukioloajan laajennusta niin kovin vastustettiin aikanaan.

Ammattiliitot vanhanaikaisine asenteineen noita vastustivat. Työntekijät onneksi ovat viisaampia ja työ kelpaa.

Hihhulit satuolentoineen vielä soppaan mukaan niin a vot...

Vierailija
28/453 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmasta tulisi parempi paikka, jos kaikki eläisivät ja tekisivät kaiken kuten minä. Aloittajankin olisi parempi käydä kaupassa yöaikaan, koska minäkin käyn. Valinnavapaus muille ihmisille on mielestäni aivan turhaa.

Vierailija
29/453 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaa kyllä oman haasteensa päiväkoti-ikäisten lasten perheille, jos esim. molemmat vanhemmat tekevät tällaista vuorotyötä. Toivottavasti löytyy vuoropäiväkoteja kaikille tarvitseville.

Miten niin "toivottavasti löytyy"?

Kunnilla on lakisääteinen velvollisuus järjestää hoitopaikkoja tarpeen mukaan.

Kunta ei voi vedota hoitopaikkojen puuttumiseen, niitä on järjestettävä lisää sen mukaan kun niitä tarvitaan.

Työtävieroksuva mamma vaan yritti keksiä tekosyyn miksei voi mennä töihin.

Vierailija
30/453 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen tätyy käydä kaupassa klo 23-07??

Mieti.

Vierailija
31/453 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan alalla on yölisä yli 6 euroa tunnilta muistaakseni. Itse olen kaupassa töissä, ja mielelläni tekisin hiljaista, rauhallista yövuoroa (vrt. perjantai- ja lauantaipäivät... hrr). Nytkin sunnuntait esimerkiksi ovat kuuden jälkeen illalla todella hiljaisia, parasta aikaa olla töissä :)

Meilläkin on paljon perheellisiä, mutta toisaalta myös paljon nuoria, jotka tarvitsevat rahaa ja tekevät mieluusti kaikenlaisia pyhiä, iltoja ja viikonloppuja, miksei öitäkin. Aamuvuoroja riittää siis kyllä paremmin kuin hyvin halukkaille.

Tuo mitä moni sanoi ruuhkien tasaamisesta on totta. Jo nykyään lauantait ja perjantait ovat siedettävempiä, kun ollaan myöhään iltaan asti auki. Lisäksi ennen pyhiä ei esiinny enää järkyttävää kiirettä, kun kaupat ovat pyhinäkin auki.

Vierailija
32/453 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

24/7 aukioloille plussa! Mutta en tajua miksi pitää olla noin suuri kauppa? Riittäisi mielestäni joku S-market tai edes Alepa. Ja en tarkoita, että jokaisesta tarvisi tulla 24h kauppa, mutta lisää sellaisille varmasti olisi tarvetta ympäri maata :)

Noita 24/7 abc-asemia ilmestyi taannoin kun sieniä sateella, koska kuviteltiin että ihmiset tarvitsee sen ympärivuorokauden aukiolevan marketin joka kylään ja kaupunkiin. Vuosien saatossa suurimmassa osassa on tainnut ne aukioloajat muuttua suppeampaan suuntaan. Meidän kaupungin abc on tätä nykyä auki 6-22. Ja siis ihan kunnon kauppa siellä on vaan ei asiakkaita.

Abc:t nyt yleensä sijaitsee jossain jumalan selän takana. Vähän eri asia kuin hipsiä sata metriä viereiseen ruokakauppaan.

Vierailija
33/453 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vasemmisto on aina kaikkea vastaan, niitä kutsutaan EI sektoriksi.

Vierailija
34/453 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin jo näkyy aukioloaikojen muutokset niin, että töissä on yhtäaikaa vähemmän kassoja. Ja jonot on aika hirveitä.. :)

Vierailija
35/453 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä kukkuminen on epäterveellistä ihmiselle. Ihmisen aivot on suunniteltu niin, että valon aikaan ollaan hereillä ja päinvastoin.

Sen lisäksi yötuimaan kaupoissa ei enää pyöri tavallista väkeä, vaan syrjäytyneiden ja muuten poikkeavien kävijöiden määrä alkaa korostua, kun muut joutuvat nukkumaan tulevaa työ/koulupäivää varten. Tämä johtaa turvattomampaan ympäristöön työntekijöille.

Vierailija
36/453 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen aukiolojen vapautus voi johtaa siihen että jonkun ihmisen valinnanvapaus lisääntyy. Ei suomalaiset ole ikinä tykänneet sellaisesta, kyttääminen ja kyykyttäminen kunniaan!

Vierailija
37/453 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Prismalle pitäisi antaa propseja uusien asioiden kokeilusta. Mikä muu ruokakauppa edes yrittää muuttaa vanhoja käytäntöjä?

Muutos vanhaan on myös merkittävä. Kun minä olin nuori, niin oli HOK ja Elanto, kumpikaan eivät yrittänytkään mitään uutta. Kun Valintatalosta sai katkarapuja ja kiiwejä niin osuuskaupan hurjinta oli banaanit ja mandariinit.

Vierailija
38/453 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hienostunut vähättely ollaan isketty pussiin.

Vierailija
39/453 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä jos mikä todistaa sen että aukiolon säännöstely oli turhaa. Kyllä kauppa itse osaa olla auki tarpeen mukaan.

Nyt kun päättäjät vielä tajuaisivat sen että ihmiset osaavat myös päättää itse sen että milloin juovat alkoholia ja poistetaan typerät kellonaikarajoitukset alkoholin myynnistä.

Vierailija
40/453 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin jo näkyy aukioloaikojen muutokset niin, että töissä on yhtäaikaa vähemmän kassoja. Ja jonot on aika hirveitä.. :)

Kaupoissa on tästä varmaan parempaa tietoa, mutta näin asiakkaana minusta on tuntunut että jonot ovat vähentyneet, kun ihmiset käy yhä enemmän eri aikoina kaupoissa. Suurin vaikutus on ollut varmaan lauantaipäivissä, jolloin ruuhkaisuus helpottanut selvästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä