Miksi niin moni vastustaa sitä, että Prismat olisi auki 24/7?
En tajua..
Kannelmäen Prismassa alkaa nyt kokeilu, että kauppaa pidetään auki 24/7.
Huippu homma ja toivottavasti tulee pysyväksi käytännöksi ympäri Suomen!
Kommentit (453)
Koska jonkun on maksettava se extra-aukiolo hinnoissa ja asiakkaathan sen maksaa
Kannelmäen Prisma oli auki 24/7 myös joulukuussa ja silloin oli kuulemma halukkaita yövuoron tekijöitä enemmän kuin oli vuoroja jaettavissa.
Eli?
Vierailija kirjoitti:
Koska jonkun pitää olla siellä töissä.
Eikö työ kelpaa?
Onneksi automaattikassat ja robottivarastot ovat jo tätä päivää. Kohta voidaan vapauttaa työnvieroksujat työvelvotteistaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannelmäen Prisma oli auki 24/7 myös joulukuussa ja silloin oli kuulemma halukkaita yövuoron tekijöitä enemmän kuin oli vuoroja jaettavissa.
Eli?
Sanoi myymäläpäällikkö. Joka itse luonnollisesti tekee 8-16 arkisin. Kysyikö kukaan itse työntekijöiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli?
Sanoi myymäläpäällikkö. Joka itse luonnollisesti tekee 8-16 arkisin. Kysyikö kukaan itse työntekijöiltä?
Ei tehtaissakaan kysytä että mihin aikaan haluatte tulla töihin. Aamuvuoro alkaa klo 6, päivävuoro klo 14 ja yövuoro klo 22 ja listassa lukee mihin noista sinun pitää saapua. Jos ei kiinnosta niin portin takana on jonossa uusia työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Eli?
Itse olen myös kuullut että sunnuntaivuoroista jopa tapellaan, vaikka aukioloajan laajennusta niin kovin vastustettiin aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli?
Ei tehtaissakaan kysytä että mihin aikaan haluatte tulla töihin. Aamuvuoro alkaa klo 6, päivävuoro klo 14 ja yövuoro klo 22 ja listassa lukee mihin noista sinun pitää saapua. Jos ei kiinnosta niin portin takana on jonossa uusia työntekijöitä.
No ei kysytä. Mutta ei kukaan tehtaan pikkupomo seiso vihreän lahkon raamattu kainalossa ja suolla paskaa medialle että ai että kun tänne on yöksi tulijoita.
Kaikken vähiten tajuan noita, jotka solidaarisuudesta on vastaan 24/7 aukioloja. Ei ne tehtaiden porteillakaan mellakoi, ettei tehdas sais pyörittää tehdasta, koska jonkunhan siellä on oltava töissä.
Suurinosa kauppojen työntekijöistäkin ovat olleet ihan tyytyväisiä lisätunteihin ja yölisiin. Aina muutama narisee.
Tietenkin maksan palvelusta, jos pääsen iltavuoron jälkeen kauppaan kello 02.00. Silloinhan ne loppusummaan vois lisätä vaikka 10%, ettei vahingossakaan päivällä käyvät joudu maksamaan mun palveluista enempää.
Valivali, narinari.
Vierailija kirjoitti:
Koska jonkun on maksettava se extra-aukiolo hinnoissa ja asiakkaathan sen maksaa
Tilat tulee tehokkaampaan käyttöön. Nyt jo huomaa sen että selvästi perjantain ja lauantain ruuhkat ovat pienentyneet. Eli käytännössä kauppa saa pienemmillä tiloilla suuremman myynnin. Lopputulos on se että rahaa säästyy ja viimekädessä hyötyjä on asiakas.
Aiheuttaa kyllä oman haasteensa päiväkoti-ikäisten lasten perheille, jos esim. molemmat vanhemmat tekevät tällaista vuorotyötä. Toivottavasti löytyy vuoropäiväkoteja kaikille tarvitseville.
Vierailija kirjoitti:
EIkö se ole hyvä asia? Ainahan työttömät valittavat, että töitä ei ole. No, sitten kun niitä aletaan tekemään niin valitetaan siitäkin.
Nehän hoitaa hyllytyksen siellä muutenkin öisin, eli jotkut on siellä töissä jo nyt joka yö! Mitä eroa, jos yksi niistä istuu kassalla?
Vierailija kirjoitti:
Kaikken vähiten tajuan noita, jotka solidaarisuudesta on vastaan 24/7 aukioloja. Ei ne tehtaiden porteillakaan mellakoi, ettei tehdas sais pyörittää tehdasta, koska jonkunhan siellä on oltava töissä.
Suurinosa kauppojen työntekijöistäkin ovat olleet ihan tyytyväisiä lisätunteihin ja yölisiin. Aina muutama narisee.
Tietenkin maksan palvelusta, jos pääsen iltavuoron jälkeen kauppaan kello 02.00. Silloinhan ne loppusummaan vois lisätä vaikka 10%, ettei vahingossakaan päivällä käyvät joudu maksamaan mun palveluista enempää.
Valivali, narinari.
Jos jonku pitäisi maksaa lisähintaa, niin niitä ovat ne jotka menee kauppaan töiden jälkeen perjantai-iltapäivänä. Heidän vuokseen hypermaketissa pitää olla 30 kassaa. Jos porukka käyvisi kaupassa tasaisesti eri viikonpäivinä ja eri kellon aikoikoina, niin sama kauppa pyörisi viidellä kassalla ja säästöt olisivat merkittäviä.
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaa kyllä oman haasteensa päiväkoti-ikäisten lasten perheille, jos esim. molemmat vanhemmat tekevät tällaista vuorotyötä. Toivottavasti löytyy vuoropäiväkoteja kaikille tarvitseville.
Miten niin "toivottavasti löytyy"?
Kunnilla on lakisääteinen velvollisuus järjestää hoitopaikkoja tarpeen mukaan.
Kunta ei voi vedota hoitopaikkojen puuttumiseen, niitä on järjestettävä lisää sen mukaan kun niitä tarvitaan.
Ei riitä että kaupat on auki 24/7 vaan lähes kaiken muunkin täytyisi noudattaa samaa kaavaa. Esim. päiväkodit. Ja eipä sitä alakoululaistakaan haluaisi yöksi yksin jättää kotiin.
Kenen tätyy käydä kaupassa klo 23-07??
24/7 aukioloille plussa! Mutta en tajua miksi pitää olla noin suuri kauppa? Riittäisi mielestäni joku S-market tai edes Alepa. Ja en tarkoita, että jokaisesta tarvisi tulla 24h kauppa, mutta lisää sellaisille varmasti olisi tarvetta ympäri maata :)
Vierailija kirjoitti:
Niii...n eihän Suomessa kukaan muu tee vuorotyötä... Jännä juttu, sairaaloiden, palokunnan ym. työntekijöitä ei kukaan kanna huolta, mutta auta armias kun kauppa on auki. "voivoi niitä työntekijäparkoja ja niiden lapsia...!
Vierailija kirjoitti:
Valivali, narinari.
Lisämaksun pitäisi tietysti olla ruuhkamaksu. Perjantaina ja lauantaina +30% ja muina arki-iltoina +15%. Yöllä voisi olla vaikka -10%. Kysynnänä ja tarjonnan mukaan tietysti. Tavoitteena se että asiakasmäärät olisivat tasaisia kellon ympäri.