Onko syytä hakea jälkiehkäisy?
En käytä muuta ehkäisyä kun kondomia mutta eilen mies tuli sisään. Menkat mulla pitäisi alkaa huomenna tai ylihuomenna. Eikö siis ole melko epätodennäköistä että tulisin raskaaksi? Pitäiskö minun käydä hakemassa je vai otanko riskin ja jätän ottamatta?
Kommentit (30)
Naisen keho ei toimi tismalleen samalla tavalla läpi elämän varsinkaan iän karttuessa. Tämä on voinut olla juuri se kerta, kun säännöllinen muuttuu epäsäännölliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö, miksi kutsutaan miestä, joka luotti naisen varmoihin päiviin?
Isäksi
Voin kokemuksesta kertoa, että säännöllisellä kierrolla todellakin on varmat päivät. Ei tarvitse uskoa, ja voitte panna kondomien kanssa ihan kuinka haluatte. Me saimme lapsen silloin, kun sitä yritimme, ja panimme seitsemän vuotta varmoilla päivillä, ilman ehkäisyä, eikä kertaakaan tullut raskautta.
Eli kuinka voitte selittää, ettei varmat päivät toimineet? Oliko meillä hirveä tuuri koko seitsemän vuoden ajan?
Vierailija kirjoitti:
Naisen keho ei toimi tismalleen samalla tavalla läpi elämän varsinkaan iän karttuessa. Tämä on voinut olla juuri se kerta, kun säännöllinen muuttuu epäsäännölliseksi.
Samalla tavalla, moottoritiellä ajaessasi, tämä kerta voi olla juuri se, kun metsästä hyppää hirvi eteesi tai vastaantulija kaartaa eteesi tehden nokkakolarin. Kuinka todennäköistä tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Voidaan jälkiviisastella mitä tahansa, mutta vuosikausien panomiehen kokemuksella voin sanoa, että erittäin epätodennäköistä, että tulisit raskaaksi. Vaatii tosiaan sen, että olisitkin nyt ollut ovulaatiovaiheessa eli menkkasi olisikin tällä kertaa alkaneet joskus paljon myöhemmin (esim. parin viikon päästä).
Vuosikausien panonaisen kokemuksella voin sanoa, että nuorena viis veisasin ehkäisystä, kuukautiskierrosta ja kaikenlaisesta älyllisestä saati vastuullisesta suhtautumisesta asiaan. Koskaan en tullut raskaaksi. En nyt ihan tältä pohjalta kuitenkaan lähtisi kertomaan ihmisille, että sen kun panette huoletta paljaalla, ei se vahinkoraskaus kuitenkaan omalle kohdalle napsahda.
Ja ei, kyse ei ole ongelmista hedelmällisyyden kanssa, nykyisen aviomieheni kanssa olen lisääntynyt peräti kahdesti ja hyvin vaivattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan jälkiviisastella mitä tahansa, mutta vuosikausien panomiehen kokemuksella voin sanoa, että erittäin epätodennäköistä, että tulisit raskaaksi. Vaatii tosiaan sen, että olisitkin nyt ollut ovulaatiovaiheessa eli menkkasi olisikin tällä kertaa alkaneet joskus paljon myöhemmin (esim. parin viikon päästä).
Vuosikausien panonaisen kokemuksella voin sanoa, että nuorena viis veisasin ehkäisystä, kuukautiskierrosta ja kaikenlaisesta älyllisestä saati vastuullisesta suhtautumisesta asiaan. Koskaan en tullut raskaaksi. En nyt ihan tältä pohjalta kuitenkaan lähtisi kertomaan ihmisille, että sen kun panette huoletta paljaalla, ei se vahinkoraskaus kuitenkaan omalle kohdalle napsahda.
Ja ei, kyse ei ole ongelmista hedelmällisyyden kanssa, nykyisen aviomieheni kanssa olen lisääntynyt peräti kahdesti ja hyvin vaivattomasti.
Lisäys: molemmat raskaudet olivat siis ihan suunniteltuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla, moottoritiellä ajaessasi, tämä kerta voi olla juuri se, kun metsästä hyppää hirvi eteesi tai vastaantulija kaartaa eteesi tehden nokkakolarin. Kuinka todennäköistä tämä on?
Vuonna 2015 Suomen teiltä tilastoitiin 1623 hirvionnettomuutta ja 5297 peuraonnettomuutta eli yhteensä 6 920 hirvieläinonnettomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2015 Suomen teiltä tilastoitiin 1623 hirvionnettomuutta ja 5297 peuraonnettomuutta eli yhteensä 6 920 hirvieläinonnettomuutta.
Kyllä, niitä tapahtuu, mutta kuinka todennäköistä, että itselle tapahtuu? Olen 20 vuotta ajanut autoa, ja tasan yhden kerran olen nähnyt hirven perseen vilahtavan pientareelta pusikkoon. Ja pari peuraa vilahtanut pellolla sadan metrin päässä. Samoin olen pannut seitsemän vuotta varmoilla päivillä. Yhtään vahinkoa ei ole tapahtunut. Mahdollisuus siihen on, mutta kuinka suuri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäys: molemmat raskaudet olivat siis ihan suunniteltuja.
Tuohan nyt on hölmöä olla viis veisaamatta kuukautiskierrosta. SInulla kävi tuuri. Mutta jos tuntee kiertonsa, ja osaa sen mukaan laskea päivät, niin on jo todella paljon varmempaa toimintaa, vaikkei muuta ehkäisyä käyttäisikään.
Otin eilen jälkiehkäisyn. Ja nyt alkoi menkat. Eipähän tarvitse murehtia enää.
Ap
Tiedättekö, miksi kutsutaan miestä, joka luotti naisen varmoihin päiviin?
Isäksi