Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pitäisikö mennä lukioon vai kymppiluokalle?

Modesty
29.01.2017 |

Olen siis ysiluokkalainen tyttö, elämäntilanteeni on ollut koko 8-9 luokan ajan hiukan hankala. Jouduin psykiatriselle osastolle anoreksiani takia kesän lopussa, jonka takia olin vajaa 3kk pois koulusta. Nyt olen saanut suht hyvin kirittyä muita kiinni opinnoissa, mutta ongelmieni takia jaksaminen (henkisesti/fyysisesti) on ollut jo pitkään huono. Yhteishaku lähestyy jo kovaa vauhtia, ja olen alkanut miettimään, että entä jos en pärjääkkään lukiossa? Olisikohan sittenkin fiksua mennä 10 luokalle, jotta saisin keskittyä paremmin paranemisprosessiin..?(paranemismotivaatio on ajoittain hukassa jonka takia on erittäin hankalaa toimia hoitavan tahon ohjeiden mukaan) En saanut joulutodistuksessa kaikkia numeroita koska en kerennyt tehdä kaikkia kokeita, mutta saan ne (toivottavasti) tehtyä ennen kesää.. Mutta jos pääsisin jatko-opiskelemaan, olisiko silti fiksua mennä kymppiluokalle jos tilanne ei parane tästä merkittävästi? Onko kellään kokemusta kymppiluokasta ja millaista siellä oli? Plussat ja miinukset..? anteeksi jos sekava teksti!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/9 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpaankaan, vaan amikseen parturikampaajalinjalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole vielä kokonaan parantunut, niin kannattaa ehdottomasti mennä kymppiluokalle. Keskity ensi vuosi paranemiseen ja sitten voit aloittaa lukion vahvana. Kannattaa keskutella myös opon kanssa asiasta.

Vierailija
4/9 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että on hyvä ajatus mennä 10. luokalle! :) Varmasti lukiossakin pärjäisit niin halutessasi, mutta 10. luokka voisi olla hyvä hyvinvointisi kannalta ja vähän tasoittaa elämääsi ennen lukiota.

Tsempit ja siunausta, pärjäät varmasti! Jeesus rakastaa sua! <3

Vierailija
5/9 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpaankaan, vaan amikseen parturikampaajalinjalle.

Miksi?

Vierailija
6/9 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioon vaan ja niin, että otat aluksi vaan vähän kursseja, jotta voit samalla parannella itseäsi. Saat tämän varmaan sovittua opon kanssa, kun kerrot tilanteestasi. Kymppiluokka ei tarjoa sinulle oikeasti mitään, jos vaan saat päättärin ja pääset lukioon, mitään niin ihmeellistä ei ysillä opetella, ettet niitä saa lukiossa opiskeltua, jos vaan perusopiskelutaidot on kunnossa. Ja tsemppiä paljon, muista ottaa iisisti. Oot ihana ja hyvä, vaikkei se siltä nyt tuntuisikaan. t. opo

Vierailija
7/9 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelen kymppiluokkaa. Omalla kokemuksellani se oli mukava välivuosi ja auttoi auttamaan jatko-opintojen miettimisessä. Itse kävin kympin kansanopistossa, jossa asuttiin viikot ja syyni oli, etten oikeastaan käynyt koulua koko yläasteella, tämä johtui kiusaamisesta ja jossain kohdassa vain jätin menemättä kouluun. Sinun takapauksessa poissaolo ei ole ollut yhtä suuri, mutta varmasti ylimääräinen vuosi paikkaa vaille jääneitä tietoja ja antaa tilaa pohtia. 16-vuotias on todella nuori päättämään mitä haluaa opiskella, sitä päätöstä voi hyvin lykätä vuodella.

Tsemppiä, olet tehnyt jo paljon töitä sairauden nujertamiseksi! Kaikki menee kyllä hyvin. :)

Vierailija
8/9 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion alkuun on vielä pitkä aika ja ehdit ehkä toipua jo siihen mennessä paljonkin. Lukiotakin pystyy nykyään käymään omassa tahdissa ihan hyvin ja kannattaa ehkä kuitenkin mennä sinne koska kymppiluokka ei paljoa tarjoa.

Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
9/9 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hyvä koulussa ja tunnollinen oppilas, mene lukioon ja ota alkuun vain vähän kursseja. Voit käydä lukion vaikka neljässä vuodessa. 10-luokat täälläpäin on täynnä henkilöitä jotka lintsasivat yläasteella ja saivat huonot todistukset, joilla eivät päässeet edes ammattikouluun. Heidän maailmansa todennäköisesti eroaa paljon sinun maailmastasi, ja sellaisten henkilöiden seurassa tuskin on mukava opiskella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi