Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyy olla vanhemman tyhmä jos ei opeta omaa äidinkieltä lapselleen. Esim Rosbergin tapauksessa

Vierailija
16.03.2006 |

en voi muutaku ihmetellä mikä järjen jättiläinen tämä keke on aikoinaan ollut kun ei ole viitsinyt opettaa pojalleen suomea. No, ehkä suomen kieli on hänen mielestä junttikieli, jolla ei maailmalla ollessaan ole mitään arvoa, mutta kun kaksikielisessäperheissä se kieli vaan tulis niin automaattisena siinä, jos sitä vaan viitsis käyttää.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Keke ei itse ole paikalla, niin luulisi Saksasta löytyvän jonkun suomalaisen kieltä opettamaan korvausta vastaan.

Minä tekisin kaikkeni, että lapsi oppisi myös minun äidinkieleni jos ulkomailla ulkomaalaisen kanssa asuisin.

Vierailija
22/23 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäni olen hoitanut aivan liikaa lapsia jotka kyllä puhuvat virheettömästi suomea, mutta sanavarasto on niin köyhä että lapsilta menee puolet puheesta ns yli hilseen. Nämä siis lapsia joilla toinen vanhemmista ulkomaalainen ja toinen suomalainen ja asuvat suomessa. Eräs pikkupoika ei edes pystynyt kunnolla puhumaan isänsä kanssa sillä isä puhui huonoa englantia ja arabiaa jota poika ei osannut lainkaan, äidin kanssa poika puhui suomea... isän ja pojan yhteinen kieli oli kielioppi- ja ääntämisvirheitä täynnä oleva englanti, jota brittiläinen kollegakaan ei kunnolla ymmärtänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Nicolla on suomen kansalaisuus, ei hän ole suomalainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan