Uskaltaako terapiaan hakeutua työterveyshuollon kautta?
Vai tuleeko outo vaikutelma ja saako pomo tietää, joten seuraavissa YT:issä olisin sitten tulilinjalla? Oon nimittäin monestakin syystä jo aika rikkinäinen. Tarvitsisin varmaankin jotain lääkitystä sekä terapiaa. En selviä tällä tyylillä enää hengissä kovin kauan, sillä yrittäessäni järkätä asioita paremmiksi sotken niitä vain lisää ja tulee entistäkin surullisempi ja alakuloisempi olo. :(
Kommentit (7)
Mulla on siis todella sekaisin parisuhde ja muut viritelmät siihen päälle. Olen kroonisesti väsynyt, sosiaalisesti ahdistunut ja estynyt, itkeskelen ja käyttäydyn sopimattomasti, vaikka yritän hyvää.
Olen pakkomielteinen, ahdistunut ja itsekontrolli häilyy, kun mieheni huutaa ja nöyryyttää. Haaveilen itsemurhasta päivittäin. Äkkiseltään vaikutan ihan normaalilta, mutta tuntuu kuin hajoaisin pala palalta. Liian paljon asioita on sekaisin ja vialla elämässäni juuri nyt.
En uskalla hakeutua kunnallisellekaan, kun pelkään niitä potilasrekisterimerkintöjä mahdollisessa huoltajuuskiistassa. Mieheni on oikeasti paljon mua pahempi ja väkivaltainen, mutta hän ei ole ikinä hakenut mitään apua, joten rekistereissä hän on aivan puhtoinen.
Vierailija kirjoitti:
Maksaako työterveyshuolto terapian? Jos ei, ei ole mitään edes teoreettista tapaa selvittää, että olet siellä. Minä käsittelen ja hyväksyn kaikki työterveyshuollon laskut ja tiedän muutenkin siitä hyvin paljon eikä minulla ole mitään hajua, mitä siellä tapahtuu. Meillä psykologin käynnit kuuluvat kyllä hintaan tiettyyn rajaan saakka, mutta siitäkään en tiedä, kuka niitä palveluja on käyttänyt.
Toivottavasti tulet pian kuntoon!
En tiedä edes, maksaako, mutta muistaakseni olen kuullut, että muutaman kerran se voisi maksaakin. Voi tosin olla, että sekoitan johonkin toiseen asiaan tai muistan väärin.
Terveydenhoitoalan ihmisillä on vaitiolovelvollisuus ja sen rikkominen tarkoittais kieltoa työskennellä ko. ammatissa, joten eiköhän siihen voi luottaa.
Älä mene työterveyteen, seuraavassa perustelut.
Ollaan puhuttu erään tutun kanssa hieman samasta aiheesta. Hän meni kerran työterveyslääkärin vastaanotolle ja otti esille erään vaivan. Lääkäri totesi siihen, että oikeasti tuttavaa ei olisi edes pitänyt palkata kyseiseen työhön, koska hänellä oli kyseinen fyysinen vaiva.
Kuitenkaan tuttu ei siis ole ollut töistä poissa muuten kuin satunnaisissa flunssissa, jotka taas eivät liity kyseiseen vaivaan, josta lääkärin kanssa oli puhunut.
Hakeudu yksityiselle ja ajattele kulut satsauksena itseesi.
Mene ihmeessä ensin työterveyden kautta.
Minusta sinun kannattais nimenomaa mennä kunnalliselle ja todistaa miehesi väkivaltaisuus. Kyllä se johonkin tietoihin jää sitten sekin ja jos pelkäät huoltajuuskiistaa, niin tulee sitten esiin sitä kautta jos haluat. On sitten todisteita asiasta, että väkivaltaisuutta on ollut jo pitkään aiemmin eikä se ole mikään sinun yhtäkkiä keksimä juttu. Voit näyttää esim. terapeutille tai psykiatrille aina mustelmia yms. jälkiä mitä väkivallasta on ja se voi kirjata ylös.
Maksaako työterveyshuolto terapian? Jos ei, ei ole mitään edes teoreettista tapaa selvittää, että olet siellä. Minä käsittelen ja hyväksyn kaikki työterveyshuollon laskut ja tiedän muutenkin siitä hyvin paljon eikä minulla ole mitään hajua, mitä siellä tapahtuu. Meillä psykologin käynnit kuuluvat kyllä hintaan tiettyyn rajaan saakka, mutta siitäkään en tiedä, kuka niitä palveluja on käyttänyt.
Toivottavasti tulet pian kuntoon!