Meille ei ole sopivaa ehkäisyä olemassa
Kaikki hormonaaliset ehkäisymenetelmät -> pelkään veritulppia yms.
Mekaaninen kierukka -> en halua, että mahdollisesti hedelmöittynyt munasolu abortoituu.
Kondomi -> Kallista ja miehestä vaivalloista.
Muuta ei taida olla.
Kommentit (41)
Eikös kuparikierukan asennus ole hemmetin kivulias?laitetaanko sitä edes runsaista ja kivuliaista kuukautisista kärsiville?
Vierailija kirjoitti:
Säännölliseen kiertoon sopii todella hyvin ehkäisytietokone. Myös Kuparikierukka on todella hyvä sekä kondomi. Hormonivalmisteista kannattaa pysyä hyvin kaukana.
Jos kierto on säännöllinen ja ovulaation tuntee selvästi niin ei siinä mitään satoja euroja maksavaa tietokonetta tarvita.
Ehkäisyvaahto, varmat päivät lämpötilaa mittaavan laitteen avulla ja kyllä, kondomi, mutta lateksittomana, sillä ne ovat ohuempia ja miellyttävämpiä käyttää! Ai niin, kondomit ovatliian kalliita sinulle. Mies maksamaan kondomit! Riittää, että sinä maksat kuukautissuojasi!
Keskeytetty yhdyntä. Varmoina päivinä saa tulla sisään. Kaksi vuotta käytettiin, sitten päätettiin että vauva saa tulla. Muutama kuukausi ja olin raskaana. Luultavasti jatketaan keskeytetyllä kun vauva syntyy.
Meillä ainoa "ehkäisy" on se, että mieheni tupakoi. Ei olla ikinä käytetty mitään. Ja en vieläkään ole harmi kyllä raskaana. :(
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hormonaaliset ehkäisymenetelmät -> pelkään veritulppia yms.
Mekaaninen kierukka -> en halua, että mahdollisesti hedelmöittynyt munasolu abortoituu.
Kondomi -> Kallista ja miehestä vaivalloista.
Muuta ei taida olla.
Ette kuulosta tarpeeksi kypsiltä harrastamaan seksiä. Selibaatti toiminee kohdallanne parhaiten.
Tehkää niitä lapsia ennenkuin koko Suomi kuivuu kasaan,tällä menolla se tapahtuu nopeasti.
Kondomin kanssa meilläkin menty jo yli 10 vuotta kun lapset tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meilläkään. Ikää mulla 43v mutta kuukautiset säännölliset. Hormonaalinen ehkäisy ei sovi, kuparikierukka ei runsaiden vuotinen takia käy. En halua sterilisaatiota, mies ei halua vasektomiaan
Vuosia käytetty kondomiaTeillehän on löytynyt sopiva ehkäisy.
Ei haluttaisi enää kondomia käyttää mutta muutakaan ei ole keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Eikös kuparikierukan asennus ole hemmetin kivulias?laitetaanko sitä edes runsaista ja kivuliaista kuukautisista kärsiville?
Ei ole erityisen kivulias,toki jos on kipuherkkä niin voi ottaa särkylääkkeen ennen asennusta.
Kannattaa keskustella gynekologin kanssa sopivasta ehkäisymenetelmästä juuri sinulle.
Kuparikierukka saattaa runsastuttaa vuotoja,mutta ei läheskään kaikilla.
Minipillerit eivät lisää tukoksia.
Jos miehellä ei ole tarkoitus myöhemminkään tuottaa (enempää) lapsia, suosittelen kyllä ehdottomasti vasektomiaa. Meillä lapsiluku täynnä, minä kävin vasektomiassa, ja nyt voi huolta vailla paneskella vaimon kanssa paljaalla ja luomuna. Aivan loistavaa! :)
-M40
NaturalCyclelle suositukset täältä!
Itse käytän pull-out taktiikkaa, sillä aikaisempi hormonillinen ehkäisy aiheutti veritulpan. Jotenkin jäänyt pelko ja olo että myrkytän itseni. Yllättävän moni lähipiirissäni ei käytä mitään ehkäisyä ja kaikilla toiminut hyvin. Itsellä sen viisi vuotta. Varmuuden vuoksi ovuloinnin aikaan käytetään kuitenkin kondomia ja pitää huolen, että ennen yhdyntää mies on käynyt pissalla. Tätä ei tietenkään pitäisi suositella, mutta kumma että toiminut monilla vuosikausia. Itse uskon, että tutkimustuloksia tämän toimivuudesta on, mutta niiden levittäminen on liian vaarallista, sillä monelle se voisi olla lupa huolimattomuuteen, niinkuin siemensyöksyn päästäminen sisään.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän pull-out taktiikkaa, sillä aikaisempi hormonillinen ehkäisy aiheutti veritulpan. Jotenkin jäänyt pelko ja olo että myrkytän itseni. Yllättävän moni lähipiirissäni ei käytä mitään ehkäisyä ja kaikilla toiminut hyvin. Itsellä sen viisi vuotta. Varmuuden vuoksi ovuloinnin aikaan käytetään kuitenkin kondomia ja pitää huolen, että ennen yhdyntää mies on käynyt pissalla. Tätä ei tietenkään pitäisi suositella, mutta kumma että toiminut monilla vuosikausia. Itse uskon, että tutkimustuloksia tämän toimivuudesta on, mutta niiden levittäminen on liian vaarallista, sillä monelle se voisi olla lupa huolimattomuuteen, niinkuin siemensyöksyn päästäminen sisään.
Minä kans yllätyin, kun alkoi valjeta kuinka yleinen ehkäisykeino tämä keskeytetty on meidän tuttavapiirissä. Kaikki ollaan siis jo yli nelikymppisiä, joten ei ihan hedelmällisimmässä iässä enää tietenkään. Mutta kyllähän tämä on oikein noudatettuna varmasti samaa tehoa kuin pillerit tai kortsut. Kun ovulaation aikana ei siittiöitä ole lähistöllä niin ei se munasolu hedelmöity! Edellytykset on tietysti että sen ovulaation tunnistaa ja kierto säännöllinen ja ettei miehellä erity touhutippoja ja todellakin osaa vetää ajoissa ulos. Ovulaation tienoilla käytetään kumia varmuuden vuoksi.
Toki ymmärrän, ettei tätä voi suositella julkisesti, teineiltä tuskin onnistuu.
Mikä minipillereissä, hormonikierukassa tms. sitten on ongelma? Vain ye-valmisteet lisäävät veritulppariskiä. Itse en pelkää jälkimmäistenkään käyttöä koska minulta on kyllä etukäteen kartoitettu riskitekijät ja mm. testattu onko kohonnutta veritulppariskiä. Kaikki ok joten riski on hyvin pieni. Muitakaan sivuoireita ei ole paitsi jonkin verran lisääntynyttä päänsärkyä taukoviikoilla.
Toivottavasti keskeytetty toimii. Jos ei, niin tervetuloa vauva. Mutta lapsia jo sen verran, että seuraavan jälkeen ei enää harrasteta meillä seksiä. Voiko avioliitto siihen särkyä?
Siis täh mikä tietokone?