Miten pienentää silmäpusseja kotikonstein?
Vuosien unettomuuden ja vanhenemisen myötä (ikää 35 vuotta) huomaan saaneeni jokapäiväiset ylimääräiset kaverit silmieni alle. Tummat ja turvonneet silmäpussit siis.
Miten hoidatte silmäpusseja kotikonstein?
Olen kokeillut aamuisin viileitä teepusseja, kurkun viipaleita ja maitoon kastettuja vanulappuja. Mitä muuta minun kannattaisi kokeilla?
Saako turvotusta pois jotenkin turvallisesti silmänympäryksiä hieromalla?
En polta enkä juo alkoholia. Juon vettä pitkin päivää ja liikun koiran kanssa ulkona päivittäin eli saan hyvin raitista ilmaa. Onko jotain ruokia ja juomia, joita kannattaisi lisätä päivittäiseen ruokavalioon turvotuksen ehkäisemiseksi veden lisäksi? Jotain hyödyllisiä hoitorutiineita?
Unilääkettä (Tenox) olen joutunut ottamaan unettomuuden vuoksi. Pahentaako se asiaa? Olen ajatellut kokeilla melatoniinia, että pääsisin eroon Tenoxista.
Mitä näille kammotuksille voisi tehdä? En saa niitä edes meikillä piiloon. Muuten kasvot ovat hyvässä kunnossa: iho siloinen eikä ryppyjä. Mutta nuo silmäpussit vanhentavat sitten senkin edestä! :(
Kommentit (7)
Unilääkkeet pahentaa mulla ainakin. Ei myöskään kannata syödä liikaa suolaa. Illalla ei enää pidä juoda. Itse en syö suolaista enkä juo klo 17-18 jälkeen. Eikä niillä silmäpusseilla nyt niin paljoa ole väliä. Silmäpussit kuuluvat elämään.
Lymfahoito voisi auttaa, poistaa turvotusta.
Tosin, jos kyse on vanhenemisen aiheuttamista silmäpusseista, löysä iho jne., niin niihin auttaa vain kirurgin veitsi.
Vierailija kirjoitti:
Unilääkkeet pahentaa mulla ainakin. Ei myöskään kannata syödä liikaa suolaa. Illalla ei enää pidä juoda. Itse en syö suolaista enkä juo klo 17-18 jälkeen. Eikä niillä silmäpusseilla nyt niin paljoa ole väliä. Silmäpussit kuuluvat elämään.
Olisko siitä hyötyä, että juo illalla vihreää teetä? Sehän poistaa nestettä. Auttaisiko myös silmäpusseihin siis?
Tietääkö kukaan, pystyykö silmäpusseista ns. imeyttämään turvotusta jollain konstilla? Jostain luin, että ihmiset käyttää jauhoa tai suolaa tähän tarkoitukseen, mutta uskaltaako karkeaa suolaa laittaa noin herkälle iholle. Onko siis jokin silmänaamio, jonka voisi tehdä vaikka yöksi, niin aamulla olisi turvotus lievempää...
Mua nämä haittaavat todella paljon. Oikein tunnen se turvotuksen ja aristavan olon silmissä. :(
Vierailija kirjoitti:
Etikkahaude auttaa.
Miten tämä tehdään? Mulla on tosi herkkä iho. Joskus kun kokeilin omenaviinietikkaa kasvojen puhdistamiseen, niin iho ärtyi pahasti. Missä suhteessa uskallan laittaa etikkaa ja mihin aineeseen (veteenkö ihan) sitä kannattaa lantrata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko siitä hyötyä, että juo illalla vihreää teetä? Sehän poistaa nestettä. Auttaisiko myös silmäpusseihin siis?
Tietääkö kukaan, pystyykö silmäpusseista ns. imeyttämään turvotusta jollain konstilla? Jostain luin, että ihmiset käyttää jauhoa tai suolaa tähän tarkoitukseen, mutta uskaltaako karkeaa suolaa laittaa noin herkälle iholle. Onko siis jokin silmänaamio, jonka voisi tehdä vaikka yöksi, niin aamulla olisi turvotus lievempää...
Mua nämä haittaavat todella paljon. Oikein tunnen se turvotuksen ja aristavan olon silmissä. :(
Ei kannata juoda vihreää teetä illalla, vaikka olisi kofeiinitonta. Kofeiinikin pahentaa silmäpusseja.
Itselläni myös ja valitattavasti perinyt ne :(. Olen kokeillut kaikkea eikä vielä ole löytynyt mitään niihin tehoavaa. Kirurgin veitsi varmaan ainoa konsti.