Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia paraservikaalipuudutuksesta??

16.03.2006 |

Onko kenelläkään kokemusta paraservikaalipuudutuksesta? Auttoiko kipuihin? Ekassa synnytyksessä sain epiduraalin, joka hävitti kivun kokonaan. Nyt miettinyt muitakin vaihtoehtoja toisen synnytyksen lähestyessä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mä sain sen 2 vai kolme kertaa edellises synnytyksessä,kesto oli aika vähän koska kun kohdunsuu aukee niin se puudutus niinku loittonee kanssa.yksi taisi kestää puoli tuntii ja aina ennen sen laittoo piti tarkistaa vauvan ph,eli maata hiljaa paikallaan kun otetaan mikroverinäyte vauvan päästä,se oli kyl tuskaa.En taida enää siihen lähtee....

Vierailija
2/4 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistukset tuntui selässä ja ei auttanut yhtään, pyytelin epiduraalia mutta nää nää näää.. en siis saanut, ilokaasulla mentiin, ehdotti se kätilö kyllä aqvarakkuloita ja sit oli pakko sanoo että: ei tässä kuule enää mitään rakkuloita ehditä kokeilla! sitäkin ihmettelin ääneen että mitä se kohdunkaulan puudutus sit tekee kun mulla ei koske mihinkään muuhun kun selkään? kokeillan kokeilaan, ei tässä mikään kiire. en siis tykännyt yhtään, sellaisella puol metrisellä neulalla vielä sen survoovat sinne, toki kovillehan se värkki joutuu siinä vielä että siihen nähden tietty, pikkujuttu. kaverini sanoi ihan samaa ettei tuntunut auttavan, vaan sattui se laittaminen. mutta mehän olemme niin erilaisia, joillekin se voi olla just se juttu mikä avaa onnen! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen molemmissa aikaisemmisa synnytyksissä saanut paraservikaaliapuudutteen, ja olen ollut todella tyytyväinen. Ensimmäisessä synnytyksessä kivut hävisi täysin. Nukuinkin pari tuntia enkä edes tiennyt, että kovia supistuksia oli säännöllisesti. Toisessa synnytyksessä vaikutus jäi vähäiseksi, koska synnytys oli niin nopea. Lääkäri sanoi, että luultavasti juuri paraservikaalin ansiosta avautuminen kuudesta kymmeneen senttiin tapahtui alle puolessa tunnissa.

Myös seuraavaan synnytykseen aion kohdunkaulapuudutteen ottaa, koska olen kovin neulaherkkä, ja tämä puudute on täysin kivuton laittaessa. Ja tietysti myös siksi, että itse olen siitä niin hyvän avun saanut.

Andoliniska 13+5

Vierailija
4/4 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kanssa ensimmäisessä synnytyksessä paraservikaalin ja hyvä oli! Varmaan pari tuntia piti kivut täysin poissa ja se oltaisiin voitu laittaa uudestaankin, mutta ei sitten enään ehditty. Eikä laittaminen tuntunut kyllä yhtään. Tämänkin taitaa olla yksilöllistä eli ei voi muuta kun kokeilla sopiiko itselle. Itselläni taas toisessa synnytyksessä epiduraali ei vaikuttanut...

t. Tuittu ja papunen 13+5