Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran ulkoilette/liikutte lasten kanssa viikonloppuisin?

29.01.2017 |

Me ulkoilemme 3,5-vuotiaan lapsen kanssa viikonloppuna yleensä vain lauantaisin, silloin 2-3h. Yleensä teemme metsäretken tai lähdemme jonnekin lähipuistoa pidemmälle leikkimään koko perheen voimin. Jos on huono ilma, menemme läheiseen kylpylään uimaan tai sisäleikkipuistoon, joissa menee se 3-4h. Sunnuntaisin sitten otamme rennosti koko perhe. Katsomme leffaa ja teemme yhdessä ruokaa. Viikot lapsi on päiväkodissa melko pitkää päivää, joten mielestäni pitää joskus ihan vaan levätäkin.

Miten teillä muilla?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ulkoile ollenkaan. 4-vuotias ulkoilee kavereidensa kanssa yleensä 1-3h päivässä jos emme ole jossain muualla. Sisäleikkipuistot ovat ylihinnoiteltuja ja uimahalleissa on kylmä. Lapsi saa varmasti tarpeeksi liikuntaa viikolla päiväkodissa.

Vierailija
2/14 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aika sama kuin ap:lla. Lauantaina siivosimme, pesimme pyykkiä ja leivoimme, mutta tänään menen pienten kanssa Hoploppiin. Yksi lähti leffaan ja toinen laskettelemaan. Meillä on arkena paljon liikuntaa lapsilla, joten viikonloppuna tehdään mitä huvittaa. Ja säätkin vaikuttaa, hyvällä kelillä lasketellaan ja mennään pulkkamäkeen, myös uimahallissa tykätään käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus koko päivän (ihan aamusta iltaan), joskus ei tuntiakaan, jos huono sää, ja kotityöt rästissä. Vaihtelee tosi paljon. Nyt talvella käyty joka viikonloppu toisena päivänä joko jäällä, luistinradalla tai uimassa. Se toinen päivä on voinut mennä jalan tehdyllä kauppareissulla.

En jätä liikuntaa tai ulkoiluakaan pk:n varaan. Mutta silti kerran kuussa ehkä päivä, ettemme laita nenääkään torpasta pihalle. Isot vaihtelut.

Lapsi 5-vuotias.

Vierailija
4/14 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Talvella en ulkoile ollenkaan ja kesällä teen puutarhahommia, lapset toki saa olla pihalla jos haluaa. Mies ulkoilee lasten kanssa jonkinverran, toki nyt lapset on jo kohta 8v. joten ulkoilevat ihan keskenään. Ennen kun olivat pienenpiä mies vei heitä puistoihin monta kertaa viikossa.

Vierailija
5/14 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ulkoile ollenkaan. 4-vuotias ulkoilee kavereidensa kanssa yleensä 1-3h päivässä jos emme ole jossain muualla. Sisäleikkipuistot ovat ylihinnoiteltuja ja uimahalleissa on kylmä. Lapsi saa varmasti tarpeeksi liikuntaa viikolla päiväkodissa.

Miten uskallat antaa 4-vuotiaan ulkoilla yksin? Millaisella alueella asutte?

Vierailija
6/14 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvää päivää teille. Kokonaisia päiviä sisällä? Ei mun oma päänikään kestäisi sellaista - saati sitten vilkkaan pienen lapsen. Sehän panisi koko kämpän ihan sekaisin.

Reilun kolmevuotiaan kanssa lähdetään aamupalan jälkeen ulos (puistoon, luistelemaan, pyöräilemään, kirjastoon, uimahalliin, museoon tms) ja lounaaksi kotiin. Päikkäreiden jälkeen uudestaan pariksi tunniksi ulos ja päivälliselle kotiin. Kesällä mennään kolmannen kerran ulos päivällisen ja iltarutiinien välissä.

Sää on suomessa vain pukeutumiskysymys ja raitis ilma tekee kaikille hyvää. Kotonahan saa olla joka päivä.

Vierailija
7/14 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai nyt noin voi tehdä! Kunnon vanhemmuuden merkki on tietenkin se että menet ulos la ja su klo 9.00 aamulla viimeistään ja uudestaan sitten klo 15 ihan Niinkuin päiväkodissa ja säällä kun säällä. Kyllä siitä räntäsateesta lapset aina tykkää. Vanhemmilla on vanhemmuus täysin hukassa jos ei noin tee. Ainoastaan -20 asteessa voi olla hieman liian kylmä. Silloin on pakollinen hop lop käynti tai lapset tylsistyy eivätkä saa riittävästi virikkeitä.

Vierailija
8/14 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli ihan erillinen tiedote, että päiväkoti ei pysty täyttämään uusia liikuntasuosituksia, ja toivovat perheiden liikkuvan yhdessä iltaisin. Ei meilläkään joka ilta onnistu, mutta pyritään vetämään edes pienet hipat jos sää sallii. Itse en ehdi liikuntaa muuten juuri harrastaa, joten heilun lasten kanssa ulkoillessa minkä voin.

Ei tosin meidän lapset ole myöskään 4-vuotiaina ulkoilleet kavereiden kanssa.

Vierailija
9/14 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaisin mennään heti aamupalan jälkeen aina ulkoilemaan leikkipuistolle, joka on n. 2 km päässä meiltä - kävellään sinne ja takaisin. Alkuillasta yleensä mennään vielä taloyhtiön pihalle leikkimään ja touhuilemaan. Sunnuntaisin tehdään yleensä joku "spesiaalijuttu", olkoon sitten Hoploppia, pulkkamäkeä, luistelua, pyöräilyä, uimista.... Jos oon sunnuntaisin töissä, mies vie sen lisäksi lapset vielä aamupäivällä ulos retkeilemään/touhuilemaan. Aika paljon siis pyritään viikonloppuisinkin ulkoilemaan :) 

Vierailija
10/14 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sään salliessa ovat pari tuntia vähintään ulkona, yleensä molempina päivinä. Jos mies on kotona niin hänen kanssaan, mä nautin enemmä sisällä touhuamisesta ja lepäämisestä. Jos mies taas on töissä viikonloppuna niin luonnollisesti menen silloin itse ulos lasten kanssa. Viikolla ulkoilevat 1-2 kertaa päiväkodissa, riippuen päivän pituudesta.

Vierailija
11/14 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ainakaan asu täällä meidän kulmilla missä ei viikonloppuisin näy lapsia puistoissa eikä pihoilla. Oisko kaikille peräti lasun paikka. Siis Helsingistä kysymys.

Vierailija
12/14 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvää päivää teille. Kokonaisia päiviä sisällä? Ei mun oma päänikään kestäisi sellaista - saati sitten vilkkaan pienen lapsen. Sehän panisi koko kämpän ihan sekaisin.

Reilun kolmevuotiaan kanssa lähdetään aamupalan jälkeen ulos (puistoon, luistelemaan, pyöräilemään, kirjastoon, uimahalliin, museoon tms) ja lounaaksi kotiin. Päikkäreiden jälkeen uudestaan pariksi tunniksi ulos ja päivälliselle kotiin. Kesällä mennään kolmannen kerran ulos päivällisen ja iltarutiinien välissä.

Sää on suomessa vain pukeutumiskysymys ja raitis ilma tekee kaikille hyvää. Kotonahan saa olla joka päivä.

No, meidän 3,5-vuotias ei laita kämppää sekaisin, jos olemme koko päivän sisällä. Tai laittaa, jos majanrakennus lasketaan sotkuksi. Itse en jaksa suorittaa äitiyttä ja elämää ja painella hiki hatussa puistoissa, jos on huono ilma. Kesällä olemme mekin koko päivän ulkona, yleensä eväiden kanssa, ja tulemme monesti vasta iltapalalle kotiin, mutta nyt oli kyse ulkoilusta näin talvella.

Ja ihan tiedoksi. Kaikki eivät saa olla kotona joka päivä. Itse teen reissutyötä ja lapsi on päiväkodissa 9-17 kaikki päivät.

Mutta taisitkin olla provo 😏

Ap

Vierailija
13/14 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään silloin tällöin joku metsäretki tms koko perheen voimin kylpylässä vaan silloin tällöin

Vierailija
14/14 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-7 tuntia helposti. Mies vie lapsia kalaan ja siihen menee paljon aikaa.