Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Someilmiöitä, joita et voi käsittää/inhoat...

Vierailija
29.01.2017 |

Inhoatko kahvikuppiotoksia tai viinilasilliskuvia? Saako kahden uhmaikäisen kasvatuksen kuvailu "ihanaksi perheviikonlopuksi" tai uimapukukuvat sinut yökkäilemään?

AP aloittaa: inhottaa ihmiset, jotka ottavat ryhmäselfien ja laittavat sen someen kysymättä onko kuva kaikille kuvassa oleville ok. Näissä kuvissa on aina sama kaava: kuvan laittanut ihminen on kuvassa kauniina, hiukset hyvin ja muutenkin onnistuneena. Muut kuvassa ovat huonoja versioita itsestään, hiukset huonosti, silmät kiinni tai kaksoisleuka hoikallakin ihmisellä ja heistä saisi takuulla onnistuneempiakin kuvia.

Ap

Kommentit (365)

Vierailija
241/365 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun sosiaaliset tilanteet vietetään jakaen se tieto somessa. "Kaverin kanssa lounaalla."

Sinne vois kommentoida sitten se kaveri: "Joo kiva lounas olikin, kun vietit sen someen näpyttäen, sopivaa kuvaa etsien ja sitten tykkäyksiä ja kommentteja malttamattomasti odottaen. Et kuullut sanaakaan mitä minä, tuo kaverisi josta päivityksessäsi mainitsit, sinulle puhuin."

Saa elämästään kertoa, mutta jotenkin ei ole mielestäni asiat tärkeysjärjestyksessä, jos ei ole oikeasti läsnä niissä tilanteissa, joista somessa muille julkistaa. Sometutut luulee, että henkilöllä on ollut hauskaa kavereiden kanssa, mutta kaverit muistavat samasta tilanteesta tämän vain hämärässä sivuosassa, känny kourassa.

Vierailija
242/365 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ylenpalttinen rakkaudenjulistus julkisesti. Luulisi että tämä kohdistuisi vaan puolisoon tai lapsiin, mutta ei. Mulla on eräs facekaveri, joka itse päivittää rakkausällötysöklötyspäivityksiä sen puolisosta (joka vaihtuu aika tiuhaan tahtiin) ja koska tämä ei ole riittävän ällöttävää, tämän ihmisen äiti tekee jotain rakkaudentunnustuspäivityksiä tästä sen tyttärestä. Siis jakaa tämän tyttären sivuille melkein päivittäin jotain "olet maailman rakkain tyttäreni" ja muuta soopaa. Siis eikö äiti voi ihan privana kertoa tyttärelleen että rakastaa häntä?

Joo, tästä tulee mieleen se, kun jotkut Facebookissa kirjoittaa miten ihania lapset on ja tuovat iloa elämään, mutta sitten kun tapaat näitä oikeassa elämässä, niin tää henkilö onkin lapsensa kanssa koko ajan kärttyinen, ei huomaa lasta, kun se yrittää puhua/kysyä jotain, on koko ajan keskittynyt johonkin muuhun jne. Ei välitykään enää sellainen tunne, että lapsi tuo iloa, vaan enemmänkin "mitä tuo tuossa häiritsee". Varmaan monilla ihan tavallista perhe-elämää, mutta Facebookista vain saa ihan eri käsityksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/365 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SelfieILMEET. Siis sellainen teennäinen ilme, joka selfietykittäjällä on, ja joka toistuu jokaisessa selfiessä. Jokaisessa selfienottajalla on omansa, mutta tällä hetkellä instateinit esimerkiksi roikottavat kieltä ulkona suusta kuin idiootit, ja jokin aika sitten hyvin yleinen selfieilme oli teennäinen hammashymy jossa työnnetään kieltä etuhampaita vasten.

Vierailija
244/365 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duckfacet!

Jatkuvat treenipäivitykset!

Jokaisen tekemisen tunkeminen someen, lapsi edestä, takaa, sivusta, ylhäältä, alhaalta.

Vierailija
245/365 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseilmiö. Tulee epäuskoinen fiilis, kun jollain on satoja kuvia, joissa perse on keskiönä. Jotenkin vain niin uskomatonta hommaa. 

Vierailija
246/365 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutrusuu/tekohammashymy+silmät viettelevästi sirrillään joka ikisessä selfiessä 3-kymppisillä ämmillä. Hyi olkoooon naiset, eikö teillä ole parempaa tekemistä :D

Vierailija
247/365 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa se, että vaikka olis millanen petolinnun perse, niin kehutaan "oih, kaunis sinä, ihana sinä, miten ihana Pirkko, näytät ihan samalta kuin 30 vuotta sitten".

Ja tietenkin insta-kulmat. Ne jumalattoman kamalat palkit, jotka on viivottimella vedetty. Himmeät alusta ja sysimustat loppua kohden. Ja nämä sotamaskit sitten ihan kellä tahansa, joskus loppunaama meikkaamattomana, valjuna ja kalpeana. Jep.

Poseeraus-asento. Nykyään aina se sama; kroppa jäykkänä hiukan takakenoon, kasvot hiukan sivuttain. Laukku käsivarrella, tukka tiukalla ponnarilla. Inhooon! 

Entäpä sitten; "love this guy/girl/babe/granny/granpa/niece/child to the moon and back" ja sama suomeksi... ei hel.. 

En oikeastaan jaksa somessa mitään. 

Vierailija
248/365 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun faija ryyppää yksinään ja postaa parhaimmillaan 10 youtube -biisiä faceen, joita on kännissä kuunnellu. Varustettuna jollain "Tää on klassikko", tai sit ei "saatetekstiä" ollenkaan. Hänhän on vasta 58 v.... Että hävettää.

Hehhe mun isä tekee tätä myös! Sillon kun olin vielä facessa piti piilottaa sen julkaisut kun se spämmäs koko etusivun täyteen ikivihreitä. :D

Vierailija
249/365 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja smoothiet! nyt on kurkkua ja ananasta, nyt pinaattia ja lehtikaalia, nyt avokadoa ja banskua... aaaargh!!! ja nyt treenataan persettä, ja huomennakin, ja enskin viikolla, perseperseperse.

mitäs veikkaatte, mikä tulee ison perseen jälkeen muotiin? pieni perse? se ois huippua. kaikki perseensä väkivalloin isoksi pumpanneet olisivat paniikissa pienentämässä sitä XD

Vierailija
250/365 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo perseen esittely menee kyllä överiks. On se hienoa toki, että näkee vaivaa ja treenaa hienon peräsimen. Kaikki ovat sen jo kuitenkin parissa kuvassa nähneet, niin miksi pitää laittaa vielä 100 kuvaa lisää. Nämä samat ihmiset käyttävät myös kireitä housuja ulkona liikkuessaan, joten varmasti riittävän moni panee merkille pepun sielläkin.

Vierailija
251/365 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistyn itse kännispammiin joskus musalinkeissä, olen herkkä ihminen ja humalassa herkistyn vielä enemmän. Parempi tuokin kun jotkut jotka rähisee ja räyhää kännissä, haastaa riitaa.

M40

Vierailija
252/365 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää selfiet jotka on otettu peilin kautta niin että puhelin näkyy :D

Vierailija
253/365 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh, juuri näiden 17sivun takia en ole somessa, enkä mene. Mua ärsyttää, kun ollaan bissellä kavereiden kanssa, niin aina on yksi, joka koko ajan näplää kännykkää ja kyselee, saako laittaa faceen. Senkö laitat, en mä sitä näe.

Vierailija
254/365 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää se, että monet ovat fb:ssä vain kyttäämässä toisten päivityksia ja kuvia, mutta eivät anna itsestään mitään. Selityksenä on että "No kun mun ystävälistalla on niin monta kollegaa, että en viitti päivittää henkilökohtaisia juttuja".  Daa? Päivitykset kun voi rajata tietylle porukalle, tai peittää tietyltä porukalta.. Eli ollaan facessa vaan kyttäämässä muitten elämää, mutta itse ei laita itsestään mitään.

Niin tuota..Ei sulle ole tullut mieleen, että sä kuulut tuohon ryhmään jolta päivitykset on peitetty?? Siellä nää sun "kaveris" kuule päivittelee ihan yhtäsoittoa yksityiselämästään, mutta eivät vaan haluu, että se yks urpo kitisijä näkee niitä!

Vierailija
255/365 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kans tekotaiteellisuus. Kuva hämärästä huoneesta ja siihen muokattuna joku random kellonaika, yleensä yöltä tyyliin 02:38 tai joku tämmönen. Ja sit siihen joku "Tässä synkässä yksinäisyydessä

Olen yksin ja

Kahvi on mustaa ja

Sieluni myös ja

Olen yksin synkässä yksinäisyydessä".

Sit ärsyttää Facebookissa ne, jotka tykkää ja jakaa kaikki mahdolliset teiniangsti- ja parisuhdejutut.

"If you love someone let them go", "Date a girl who loves you and cuddles with you and irons your underwear ja blaablaa", "If you want to be with me you'll have to deal with my jealousy, my mental breakdowns and my menstrual cramps, but you'll get a girl who will love you forever and kill every damn bitch who comes near you". Jeesus sentään.

Vierailija
256/365 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää oman nelikymppisen ystäväni facepäivitykset, vaikka en sitä hänelle ole suoraan sanonutkaan. Joka kuvassa on selfie omasta pärstästä, paikasta viis. Samassa kuvassa on kollaasi myös ruoka-annoksesta, joka ei ole terveellisyyttä nähnytkään. Silti hän hehkuttaa, ettei syö sokeria, karkkia, pullaa ym. Selfieissä on käytetty hitonmoista filtteriä ja kommentit ovat sitä luokkaa, että miten voi olla noin kaunis iho. Vastaus on, että ruokavaliolla. Anna mun kaikki kestää!

Vierailija
257/365 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kanssa et ilman lupaa lisätään kuvia nettiin. Enään en suostu yhteenkään ryhmäkuvaan tai kuvattavaksi illan istujaisissa. Mun ystävyys ei oo some asioita ja mä en halua kuviani nettiin. Varsinkaan ilman lupaa.

Yleensä näillä ryhmäkuvien lisääjillä on valmiiksi tyhjä elämä, kun pitää kaikille jakaa keiden kanssa oli viettämässä aikaa.

Vierailija
258/365 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa ihan vitusti basic bitchien perseselfiet ja huulien mutristelut. Kuinka te helvetti kehtaatte h*uorata kameran edessä? Pilaatte kaikkien naisten maineen.

8 basic bitchia alapeukuttanut. Onnitelkaa itseänne.

Vierailija
259/365 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat somehaasteet. Jos joidenkin niiden takana on alun perin ollutkin jokin hyvä tarkoitus, niin 99% kaikista niihin osallistujista käyttävät haasteita vain huomion ja tykkäysten saamiseen. Kuinkakohan moni Ice Bucket Challengen tehnyt esimerkiksi tietää, että kampanjan alkuperäinen tarkoitus oli levittää tietoa ja kerätä varoja ALS-tautia sairastavien hyväksi?

Ehkä paskamaisin haaste on Don't Judge Challenge. Siinä siis postataan itsestä lyhyt video, jossa ensin pällistellään naama laitettuna yliampuvan rumaksi (piirretty tussilla tuuhea unibrow tai vihreitä pilkkuja ympäri kasvoja jne.), sitten peitetään kamera hetkeksi ja TADAA! Ruma tyyppi paljastuukin kauneimmaksi ja pantavimmaksi henkilöksi maan päällä!

Että joo, älkää tuomitko ihmisiä ulkonäön perusteella, kunhan heidän rumuutensa on vain meikkiä ja he ovat oikeasti vitun hyvännäköisiä. Mutta ne saa tuomita, joilla on ihan oikeasti vaikea akne?

Vierailija
260/365 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Aikuisten ihmisten viikoittain tai jopa päivittäin vaihtuvat profiilikuvat. Ymmärrän teineiltä tämän, mutten aikuisilta, varsinkaan äiti-ihmisiltä. Vanhat työkaverini, jotka ovat jo 47-vuotiaita yrittävät olla "kauniita ja nuoria" ja tekevät tätä samaa ja mietin, että lisääntyykö tuo käytös eläkkeellä vieläkin enemmän?

- Äiti-ihmisten liian eroottista tunnelmaa huokuvat ja paljastavat kuvat, onko kivaa kun lapsi näkee äidin Instan, jossa äiti on teinityttöjen minimekossa, ja siinä nolosssa peiliposessa pikkarit ja nännit paistavat koko Suomelle? Hhhmm, veikkaan että ei. Ja tyttölapsi ottaa sitten teininä äidistä mallia.

- Liian yksityiskohtaiset paljastukset omasta elämästä.

- Lapsien kuvien julkaisu julkisesti. Itselläni alle 100 kaveria, ja, jos joskus julkaisen kuvan, jossa näkyy lapseni naama, pidän sitä korkeintaan viikon ja laitan yksityiseksi, mummot, papat ja kummit ja kaverit näkevät kuvan, muttei kukaan muu eikä myöhemmin kukaan muu kuin minä.

- Oman elämän esittely ja erottelu somessa korostetusti esim. Lapseton versus Perheellinen - kummatkin nauttivat saman verran, jos on tehnyt oikeat ratkaisut, ei sitä tarvitse erikseen erotella ja korostaa "perhe-elämä on oikea tapa" tai "lapseton elämä on oikea tapa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi