Someilmiöitä, joita et voi käsittää/inhoat...
Inhoatko kahvikuppiotoksia tai viinilasilliskuvia? Saako kahden uhmaikäisen kasvatuksen kuvailu "ihanaksi perheviikonlopuksi" tai uimapukukuvat sinut yökkäilemään?
AP aloittaa: inhottaa ihmiset, jotka ottavat ryhmäselfien ja laittavat sen someen kysymättä onko kuva kaikille kuvassa oleville ok. Näissä kuvissa on aina sama kaava: kuvan laittanut ihminen on kuvassa kauniina, hiukset hyvin ja muutenkin onnistuneena. Muut kuvassa ovat huonoja versioita itsestään, hiukset huonosti, silmät kiinni tai kaksoisleuka hoikallakin ihmisellä ja heistä saisi takuulla onnistuneempiakin kuvia.
Ap
Kommentit (365)
Mulla on yksi kaveri facebookissa joka aina jonkun ikävän ihmissuhdeongelman sattuessa jakaa mukasyvällisiä fraaseja tyyliin: "you never know who you real friends are", "if someone cares about you, they will find time to be with you" ja ehkä raivostuttavin: "you know my name not my story"
Ja jos joku utelee kommenteissa onko jotain sattunut ei hän tietenkään voi paljastaa :D tai sitten vaihtoehtoisesti vihjaa vähän liiankin suoraan jotain tyyliin "tajusin tässä vaan, että eräs ihminen, joka päättää mun töistä on puhunu musta paskaa". Ihan järkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää sellanen tekotaiteellinen herkkä hempeys, jota näkee varsinkin instassa. Postataan kuva kahvikupista ja saatetekstinä jotain ''synkkyys valtaa minut taas ja lintuaurat huolestuttaa, olenkohan koskaan valmis kohtaamaan elämää olen pieni heikko karviaismarja otathan syliin vielä kerran''[/quoteKarviaismarja :DDD
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi kaveri facebookissa joka aina jonkun ikävän ihmissuhdeongelman sattuessa jakaa mukasyvällisiä fraaseja tyyliin: "you never know who you real friends are", "if someone cares about you, they will find time to be with you" ja ehkä raivostuttavin: "you know my name not my story"
Ja jos joku utelee kommenteissa onko jotain sattunut ei hän tietenkään voi paljastaa :D tai sitten vaihtoehtoisesti vihjaa vähän liiankin suoraan jotain tyyliin "tajusin tässä vaan, että eräs ihminen, joka päättää mun töistä on puhunu musta paskaa". Ihan järkkyä.
Vaikuttaa sellaiselta ihmiseltä, jota on kiusattu koulussa tai työpaikalla, tai kaikkein pahinta: Ystävät kiusanneet. Ehkä voit kokea häntä kohtaan myötätuntoa, etkä ärsytystä? Ellet sitten ole itse yksi kiusaajista?
Samaa ulkomaalaisvihaa kuin täälläkin, ne ahkeroi kovasti netissä.
Ajattelin aikanaan että kun persut pääsevät eduskuntaan, niin maahanmuuttokriittisyys saisi asiallisemman äänitorven ja rasistinen möyhääminen jäisi vähemmälle. Mutta päin vastoin kävi: avoin rotuviha ryöstäytyi ihan käsistä. Hyvä että asiassa on nyt ollut joku pikku ryhtiliike, ikävä kyllä samat möyhääjät siirtyy vain astetta hienovarasempiin kielikuviin ja vihjailevampaan kielenkäyttöön.
Instagramissa eka ja haluutko keksin -kommentit. Etenkin jälkimmäinen vastakommentti.
Ne jollain filtterillä otetut selfiet, missä nenäkin jää haileaksi. Sit kaverit kehuu
- Oot niin kaunis
-Ihana Joccu
-Kaunis Joccu
-:O Mikä kaunotar!
Ja näihin vastataan
-Kiitos!
-Kiitos, siellä toinen ihana!
-Pusuemoji jne.
No, toki oon vaan kateellinen jostain, mutta en vaan tajua.
Tuttava sanoi, että hänen mielestä mikään negatiivisuus ja esim. politiikka ei kuulu Faceen. Siis politiikka, anna mun kaikki kestää! Itse päivittää vain tyyliin "leivoin piirakkaa/ kävin lenkillä 15 km/kissani leikkii/ piristin naapurin mummoa juttelemalla/ ihana aurinko"
Livenä valittaa ja paljon, ja mua rasittaa toi some-pakkopositiivisuus ja tyhjänpäiväiset positiivisuuspäivitykset, kun tosiaan esim. tärkeistä poliittisista asioista ei saisi hänen mielestä facessa puhua.
Aloitin somessa liian vilkkaasti. Kavereita oli vähän, saatoin puhua suuni puhtaaksi.
Nyt on koko naapurusto, jokunen nykyinen ja entinen työtoveri, entiset koulutoverit, sukulaiset...sosiaalisesti ja poliittisesti aika kirjavaa sakkia. Kaverit on varmaan enimmäkseen vasureita tai vihreitä, työtoverit varmaan enimmäkseen konservatiiveja, joukossa sekä ulkomaalaisia että ulkomaalaiskriittisiä.
Nykyään pyrin punnitsemaan aika tarkkaan jokaisen kommenttini ja jopa tykkäämiseni.
Postaan enintään pari kertaa kuukaudessa. Enkä koskaan lataa selfieitä.
Jatkuva arjen kuvaaminen päivästä toiseen, kun mikään ei muutu. Naapurini laittaa vähintään 2 kuvaa päivässä pihallamme olevasta lehtikuusesta. Saate tekstinä sellaisia tärkeitä juttuja kuin "aurinko paistaa"ja kuva täysin varjossa otettu.
Nämä "yksi lasi viiniä/max kaksi saunasiideriä" ovat yleensä pahimpia kaappijuoppoja :(
Teinimammat ja ihan aikuisetkin mammat, jotka ovat raskaana. Koko ajan tulee instaan ja faceen kuvia raskausmahasta, jotkut vielä otettu vain rintsikat ja pikkarit jalassa. Hashtag #instamom #momtobe #mylove #pregnant #mommy #instababy
Ja sit kun se vauva on syntynyt, niin tulee päivässä yhteensä 10 videota vauvasta instaan tai snäppiin ja videoiden lisäksi tulee vielä useita kuvia siitä vauvasta. Ei mitään yksityisyyttä tai häpyä koko touhussa.
Mun yks työkaveri tekee mm. tätä joka päivä. Hän kirjoittaa myös blogia siitä vauvasta ja jakaa kaikki synnäristä, ripuliin ja ristiäisiin. Tekisi mieli kysyä häneltä, että mitä hän saavuttaa tuolla toiminnalla?
Että Trump hoitelee twitteriään itse. Palkkaisi jonkun fiksun siihen. Sekin jälkijunassa tullut päivitys "Fidel Castro is dead" - vaikuttaa typerykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää sellanen tekotaiteellinen herkkä hempeys, jota näkee varsinkin instassa. Postataan kuva kahvikupista ja saatetekstinä jotain ''synkkyys valtaa minut taas ja lintuaurat huolestuttaa, olenkohan koskaan valmis kohtaamaan elämää olen pieni heikko karviaismarja otathan syliin vielä kerran''
Tää oli kyllä hauska :D Lintuaurat...
En ymmärrä kumpaakaan muka itseään suvaitsevaisiksi kutsuvia rasmuslaisia tai mv porukkaa. Ovat kummatkin viharyhmiä ja ääripäitä. Tuo porukka on marginaalien harrastus ja kumpikin väittää edustavansa Suomen kansaa tai kuvittelee olevansa oikeassa tai jonkun suuremman totuuden äärellä.
Voin kertoa teille salaisuuden, ette edusta kumpikaan Suomen kansaa, harva haluaa olla teidän kanssa missään tekemissä ja olette vain marginaalinen pieni mutta äänekäs räksyttäjälauma ja sellaiseksi tulette aina jäämään. Se, että muiden pitää jaksaa teidän sekoilua ja muuta horinaa kuunnella on ärsyttävää kuin hyttysen ininää, mutta Suomessa on vankka kylähullujen perinne nyt kylähullutkin ovat löytäneet internetin.
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ärsyttää se, että monet ovat fb:ssä vain kyttäämässä toisten päivityksia ja kuvia, mutta eivät anna itsestään mitään. Selityksenä on että "No kun mun ystävälistalla on niin monta kollegaa, että en viitti päivittää henkilökohtaisia juttuja". Daa? Päivitykset kun voi rajata tietylle porukalle, tai peittää tietyltä porukalta.. Eli ollaan facessa vaan kyttäämässä muitten elämää, mutta itse ei laita itsestään mitään.
Voi elämä. Se, etten koe luontevaksi itse jakaa jotakin päivittäin, viikottain tai edes kuukausittain, ei tee minusta automaattisesti jotakin FB Ulla Taalasmaata. FB:ssä nyt vaan usein on "pakko olla", saadakseen kavereiden kuulumisia tai ollakseen olemassa. Katson joka päivä uutisvirran ja tykkään kavereiden päivityksistä jos aihetta on. Minä luulen sen olevan kohteliasta. Älä itse anna itsestäsi liikaa jos koet sen sellaisena vaihtokauppana, jossa jäät häviölle. Minusta se on vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kumpaakaan muka itseään suvaitsevaisiksi kutsuvia rasmuslaisia tai mv porukkaa. Ovat kummatkin viharyhmiä ja ääripäitä. Tuo porukka on marginaalien harrastus ja kumpikin väittää edustavansa Suomen kansaa tai kuvittelee olevansa oikeassa tai jonkun suuremman totuuden äärellä.
Voin kertoa teille salaisuuden, ette edusta kumpikaan Suomen kansaa, harva haluaa olla teidän kanssa missään tekemissä ja olette vain marginaalinen pieni mutta äänekäs räksyttäjälauma ja sellaiseksi tulette aina jäämään. Se, että muiden pitää jaksaa teidän sekoilua ja muuta horinaa kuunnella on ärsyttävää kuin hyttysen ininää, mutta Suomessa on vankka kylähullujen perinne nyt kylähullutkin ovat löytäneet internetin.
Tykkäisin tästä sata kertaa jos pystyisin. Tosi hyvin sanottu!
Yksi pariskunta, joka postaa facebookkiin samat päivitykset lapsistaan. Tykkäävät toistensa päivityksistä tottakai. Joka viikko useampi päivitys mitä lapsi/lapset oppi ja teki (kuvan kanssa), ehkä vähän eri kuvatekstit, sit vanhojen päivitysten nostaminen näistä lapsista. Jakavat myös nakukuvia lapsista, missä mun mielestä menee kyllä raja.
Sit on tämä yksi, mikä kinuaa joka viikko kyytiä johonkin. "Onko kukaan ajamassa paikasta x paikkaan xx lauantaina, mahtusko kyytiin?" Ja tää on oikeasti joka viikkoista. Sitten kun kysytään miks hänellä ei ole omaa autoa niin "ei ole tarvetta. Ja NEHÄN SAASTUTTAA LUONTOA!!!" voi elämä.
Sitten tämä tapaus, mikä kalastelee ohimennen asioita. "Voi että kun on pitkä matka tuolla pakkasessa lähteä hakemaan ruokaa.. no pakko kai se on pukea reippaasti päälle ja lähteä taivaltamaan." "Voi kun teidän bileet näytti hauskoilta, olisinpa itsekin päässyt mut ei tosiaan ollut kyytiä joten vietin laadukkaan perjantain koiran kanssa kotona".
En tiedä kuka ärsyttää eniten!
Se ylenpalttinen rakkaudenjulistus julkisesti. Luulisi että tämä kohdistuisi vaan puolisoon tai lapsiin, mutta ei. Mulla on eräs facekaveri, joka itse päivittää rakkausällötysöklötyspäivityksiä sen puolisosta (joka vaihtuu aika tiuhaan tahtiin) ja koska tämä ei ole riittävän ällöttävää, tämän ihmisen äiti tekee jotain rakkaudentunnustuspäivityksiä tästä sen tyttärestä. Siis jakaa tämän tyttären sivuille melkein päivittäin jotain "olet maailman rakkain tyttäreni" ja muuta soopaa. Siis eikö äiti voi ihan privana kertoa tyttärelleen että rakastaa häntä?
Itelläni ei oo facebookkia, mutta instagram löytyy. Ja kyllä otan niitä selfieitä. On se jotenkin itsetuntoa hivelevää kun on tehnyt kauniit meikit, kivat vaatteet päällä ja saa vielä onnistuneen kuvan aikaiseksi :D Turhamaista, kyllä, mutta sallin sen itselleni. Itselleni oon laittanut kyllä rajan siihen etten kamalasti kuvia muokkaa. Kontrastia ja terävyyttä saatan säädellä. Ainut filtteri mitä käytän on mustavalko jos filtteriä käytän. Näin en ainakaan kovasti huijaa kuvissa. Onhan se hauska katsoa kavereiden kuvia kun huomaa selvästi kuinka kasvojen piirteitäkin on muokannu, mutta jokainen tyylillään :D mun filtteröinnit tulee jo siinä meikkaus vaiheessa.
Ällöttää sellanen tekotaiteellinen herkkä hempeys, jota näkee varsinkin instassa. Postataan kuva kahvikupista ja saatetekstinä jotain ''synkkyys valtaa minut taas ja lintuaurat huolestuttaa, olenkohan koskaan valmis kohtaamaan elämää olen pieni heikko karviaismarja otathan syliin vielä kerran''