Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa miehet tuntemaan empatiaa? Milloin sinä mies itkit viimeksi? Milloin teidän miehenne on viimeksi itkenyt?

Emppis
28.01.2017 |

Olen seurannut miehiä ympärilläni vuosia ja huomannut, että jotkut miehet herkistyvät ihan eri asioista, kuin toiset. Esim. työkaveri herkistyy aina puhuessaan pojastaan, mutta puhuu lapsen äidistä hyvinkin epäempaattisesti. Sitten yksi tuttu oli itkenyt viimeksi, kun Jyp voitti mestaruuden. Nainen kun voi herkistyä monesta asiasta, myös vaikkei tahtoisi, niin onko miehen empatia ja itkuherkkyys sidoksissa vain muutamaan elämälle tosi tärkeään asiaan? Niinkuin mies itkisi vain, kun mielijoukkue voitta, muttei välttämättä, kun puhuu omasta pojastaan. Sitten on niitä miehiä, jotka eivät juuri ikinä itke, mutta nämä miehet myös tuntuvat olevan hyvin estyneitä persoonina. Myös itkemisen myöntämisessä on eroja. Jotkut kertoo avoimesti ja jotkut ovat hiljaa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itku liittyy empatiaan?

Vierailija
2/44 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkin viimeksi kun minua pettänyt tyttöystäväni kehui kännissä miespuolista kaveriaan toiselle kaverilleen ja satuin kuulemaan sen. Luottamuksen meno ja itsetunnon koetteleminen ovat ihan kovia paikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin

Vierailija
4/44 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietin aikaisempia miesystäviäni, niin eipä niissä monta empaattista ole ollut. Ei kai naisella suurempaa onnea voi paljon olla kuin just empaattinen lämmin rehellinen vastuuntuntoinen mies. Sellaisia ei varmaan ole vapaana. 

Vierailija
5/44 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mies "itkee" eli pikemminkin liikuttuu kyyneliin jatkuvasti. Viimeksi tänään, yhdestä traagisesta rakkaustarinasta josta luki lehdessä (vaimo kuoli syöpään tms). Itkee elokuvista ja musiikista ja tuollaisista tarinoista. On hyvin herkkä ja empaattinen.

Vierailija
6/44 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mietin aikaisempia miesystäviäni, niin eipä niissä monta empaattista ole ollut. Ei kai naisella suurempaa onnea voi paljon olla kuin just empaattinen lämmin rehellinen vastuuntuntoinen mies. Sellaisia ei varmaan ole vapaana. 

Nyt on vapaana yksi, pitkän varattunaolon jälkeen. Kaikki naiset eivät osaa arvostaa noita piirteitä tarpeeksi.

Vierailija
7/44 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkin viimeksi karhun sylissä.

Vierailija
8/44 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystäväni herkistyy helposti, mut itkee hyvin harvoin. 5v pikkuveljensä (iltatähti, jolle isoveli on kaikki kaikessa) saa tämän helposti herkistymään. Silloin kyllä olin huomaavinani silmien kostuvan kun ensi kertaa sanoi rakastavansa mua. Itku kyllä pääsi itseltäkin. Lempijoukkueensa voittaessa ei itke mut hihkuu kyllä innoissaan.

Vierailija
9/44 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun mieheni pitäisi itkeä, kun en itsekään itke? Olen viimeksi itkenyt hyvän ystävän hautajaisissa joskus noin 20 vuotta sitten. 

Tuon jälkeen on tapahtunut kaikenlaista muutakin ikävää, mutta itku ei tule. Joskus melkein toivon, että osaisin taas itkeä.

Vierailija
10/44 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin

:D Sitä samaa mietin tekstini kirjoittamisen jälkeen minäkin. Pahoittelut ajatuspierusta. AP

Vierailija
11/44 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lapsista. Varsinkin omista mutta myös vieraista jos ovat kokeneet kovia.

Vierailija
12/44 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun JYP hävis Ilvekselle ;-(

Vierailija
13/44 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehissä on paljon empaattisia ja herkkiä. Suurin osa on vain joutunut opettelemaan itkemättä olemisen.

Esimerkiksi veljeni, joka ulkopuolisen silmin vaikuttaa maailman epäempaattisimmalta ja kylmimmältä jätkältä, liikuttuu aina kyyneliin muistellessaan lemmikkikoiraamme. Tai lukiessaan tai katsoessaan koiratarinoita.

Hän oli nuorena ujo ja arka, ja opetteli väkisin koviksen roolin. Sen alla on ihan oikeasti pikkupoika, joka menee ihan vereslihalle, jos jokin tapahtuma tai ärsyke "avaa lukon". Mutta siitä huolimatta on hän yleensä aika rasittavaa seuraa, koska normitilanteessa ei tosiaankaan herkkiä tunteitaan halua näyttää millään tavalla (paitsi leikkiessään koirien kanssa).

Vierailija
14/44 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP Emppis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin

:D Sitä samaa mietin tekstini kirjoittamisen jälkeen minäkin. Pahoittelut ajatuspierusta. AP

EI haittaa. Ihanaa että otit asian puheeksi.

Vierailija
15/44 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehet, minä itse mukaan luettuna, olemme sympaattisia, muttemme erityisen empaattisia. Valitettavasti.

Vierailija
16/44 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empaattinen ei aina ole lämmin ja vastuuntuntoinen. Empatia on kykyä eläytyä toisen tunteisiin ja ymmärtää niitä. Sellaista kykyä voi käyttää myös hyväksi tai kylmään havainnointiin. Toisen itkuun mukaan meneminen (ks. aloitus) ei ole empatiaa ollenkaan.   

Vierailija
17/44 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mitään itkupillejä katsele, joten jätän sen sian heti, jos alkaa vollottamaan.

Vierailija
18/44 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2014062418435730_lz.shtml

Eli tutkimuksen mukaan miehet on jopa tunteellisempia kuin naiset. Meidän erilaiset sukupuoliroolit kuitenkin johtaa siihen, että miehet ei näytä tunteitaan yhtä herkästi. Se miehen kouliminen pojasta mieheksi alkaa jo lapsena, saat pikkupojasta asti kuulla, että ole mies ja ryhdistäydy jne. Opit että tunteiden näyttäminen on paha asia ja kohtelu on myös senmukaista hyvinkin karua jopa lapselle, pikkupoikaa kohdellaan kun aikuista miestä monessa asiassa ja ei lapsella ole kykyä käsittää asioita kun aikuinen.

Vierailija
19/44 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuli vetisteltyä tämän ketjun innoittamana. Tämä video saa tämän miehen aina kyynelehtimään:

Videon kommenteista voi lukea, miksi yleisö laulaa.

Vierailija
20/44 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä tuosta että miehet ovat varmasti oikeasti hyvin tunteellisia. Itse en tunteile läheskään yhtä paljoa kuin mieheni, vaikka minua ei kasvatettu kovaksi tai sulkeutuneeksi. En vain liikutu jostain rakkaustarinasta tai elokuvakohtauksesta. Itken korkeintaan ilmastonmuutosta ja läheisen kuolemaa... Olen silti empaattinen ja lempeä.

T. Se jonka mies herkistelee usein

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä