Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä väkivallan jälkeen?

Vierailija
28.01.2017 |

Olen pohtinut pitkään miten väkivaltaisen suhteen/lyömisen jälkeen voi luottaa enää kehenkään? Miten päästää lähelleen?
Tämä tietysti vinkkelistä, jossa väkivaltainen suhde jo päättynyt.
En tiedä onko sillä eroa, onko väkivalta kestänyt pitkään/vain yksi kerta. Ihmiset varmasti suhtautuvat erilailla ja toimivat eri tavoin, mutta itselläni on vaikea kuvitella asuvani miehen kanssa, ainakin tällä hetkellä. Odottaisin vain mikä on sellainen asia jona katkaisee aasin selän ja pahaa tapahtuu.
Olisi kiva kuulla kokemuksianne asiaan liittyen, tai yleisesti ajatuksia aiheesta.

Kommentit (8)

1/8 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin väkivaltaisesta suhteessa yli vuoden. Tämä väkivaltainen mies manipuloi mut uskomaan, että mussa on kaikki vika ja olin paskin ihminen mitä tähän maapallon on syntynyt. Sitten oli taas hyviä aikoja, jolloin sanomisia ja väkivaltaisuutta pyydettiin anteeksi.. Sairasta oli uskoa jatkuvasti parempaan huomiseen. Lopulta pääsin suhteesta eroon ja löysin uuden miehen. Vaikka nykyinen mieheni ei ole väkivaltainen ja muutenkin eri kategoriaa exän kanssa, on ollut vaikeuksia luottamuksessa ja riidat saavat vanhat traumat pintaan, että entä jos tämäkin muuttuu samanlaiseksi... Mutta ehkä aika parantaa haavoja. Jos uutta suhdetta haluat, suosittelen tutustumaan erittäin rauhassa, ennen kuin lyöt hynttyyt yhteen, ettet joudu pettymään. Jos väkivaltaisuus käy uudestaan, voi olla jatkossa erittäin vaikea luottaa kolmatta kertaa :(

Vierailija
2/8 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin sinkkuna viisi vuotta kamalan avioliiton jälkeen. Ex oli arvaamaton ja impulsiivinen, räjähti mistä milloinkin.

Uuden kumppanin kanssa takana 10 vuotta hyvää elämää, ei väkivaltaa, välillä riitoja.

Neuvona antaisin sen että kerrot toiselle reilusti mitä sinulle on tapahtunut. Itse en näin tehnyt ja riitatilanteessa reagointini ihmetytti miestä. Lisäksi hän oli loukkaantunut koska en ollut kertonut. Koskaan ei ole antanut pelolle aihetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VPSS

Vierailija
4/8 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole paras vastaamaan tähän, koska itse kärsin väkivaltaisesta suhteesta ja sen jälkeisestä oireilusta pitkään, ehkä jopa vuosia, mutta juuri siksi haluaisinkin antaa yhden tärkeän neuvon; käsittele asia kunnolla ja ota apu vastaan, äläkä koskaan kiellä tai vähättele väkivaltaa.

En tiedä mitä itselleni tapahtui, mutta tavallaan kielsin väkivallan tapahtuneen ja unohdin. Ajatustani tuki väkivaltaa tehnyt puoliso, joka ei suostunut puhumaan asiasta ja vähätteli tekemisiään. Vaikka minussa ei koskaan näkynyt ulkoisia merkkejä väkivallasta (pieniä mustelmia kaulalla lukuunottamatta), enkä koskaan joutunut paniikkiin, niin vasta jälkeenpäin olen tajunnut että kaikki mielenterveysongelmani tuon suhteen jälkeen johtuivat väkivaltaisesta suhteesta. Sairastuin esimerkiksi masennukseen ja paniikkihäiriöön, mutta en yhdistänyt niitä kokemuksiini. Tavallaan loppuun asti kielsin mitään koskaan tapahtuneen. Oikeastaan vasta nyt kun alan olemaan masennuksesta selvillä, niin olen alkanut käsittelemään tunteitani noilta ajoilta. Minulla meni ehkä vuosia hukkaan, koska en pystynyt puhumaan ja käsittelemään kokemaani.

Vierailija
5/8 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin ja tein exästä rikosilmoituksen.

Olin vain vuoden sinkkuna kun tapasin mukavan miehen jonka kanssa olen ollut naimisissa kohta kymmenen vuotta. Olemme keskustelleet asiasta avoimesti ja mies tietää että en sellaista enää sietäisi.

Vierailija
6/8 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti aiheesta, miten hakkaava mies voi vähätellä asiaa tai leikkiä ettei väkivaltaa ole tapahtunut? Eikö heitä hävetä jne? Miten voit leikkiä ettet ole lyönyt vaimoasi/puolisoasi?

7/8 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti aiheesta, miten hakkaava mies voi vähätellä asiaa tai leikkiä ettei väkivaltaa ole tapahtunut? Eikö heitä hävetä jne? Miten voit leikkiä ettet ole lyönyt vaimoasi/puolisoasi?

Ehkä se hävettää niin paljon, ettei sitä pysty edes myöntää. Ei pysty katsoa peiliin ja myöntää itselleen, että syy on itsessä, eikä siinä ketä lyö. Tai uskoo sokeasti tehneensä oikeen. Persoonallisuudessa vikaa? Toki riitoihinkin tarvitaan kaksi, mutta väkivaltaisuus on asia erikseen.

Vierailija
8/8 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en luota muutenkaan kehenkään. No perheenjäseniin kyllä, mutta muihin en lainkaan. Sinkku ja kaveriton olen loppuelämän, mutta olen ihan ok asian kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi