Kokemuksia munasolun luovuttamisesta
Kertokaa kokemuksia, niin hyviä kuin huonojakin, olen jo kauan pohtinut luovuttavani ja olisi kiva kuulla kokemuksia.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Olen luovuttanut kaksi kertaa. Mulla on vain hyviä kokemuksia! Ensin perusteellinen tarkastus ja taustatiedot, verikokeet. Oma hormonitoiminta matalaksi nenäsumutteilla, ei ihmeempiä oireita näistä. Sitten hormonipistoksia kunnes munasolut kypsyneet. Ne kerätään punktiossa, sain koko ajan kipulääkettä suoneen ja oli kivutonta. Hyvä mieli jäi. Luovutin Oulussa Väestöliitolla, soluja kertyi molemmilla kerroilla yli 25 ja ne jaettiin yhteensä siis neljälle vastaanottajalle.
Saatko tietää onko lapsia syntynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen luovuttanut kaksi kertaa. Mulla on vain hyviä kokemuksia! Ensin perusteellinen tarkastus ja taustatiedot, verikokeet. Oma hormonitoiminta matalaksi nenäsumutteilla, ei ihmeempiä oireita näistä. Sitten hormonipistoksia kunnes munasolut kypsyneet. Ne kerätään punktiossa, sain koko ajan kipulääkettä suoneen ja oli kivutonta. Hyvä mieli jäi. Luovutin Oulussa Väestöliitolla, soluja kertyi molemmilla kerroilla yli 25 ja ne jaettiin yhteensä siis neljälle vastaanottajalle.
Saatko tietää onko lapsia syntynyt?
Kyllä sen saa tietää kun kysyy. Ainakin yksi lapsi on syntynyt ja jollain parilla alkioita pakastimessa :)
Oho olipa monta munasolua. Minä luovutin yksityisellä ja siellä ei saanut luovuttaa toisen kerran, jos on yli 20 kehittynyt.
Oma kokemukseni oli kivulias lääkityksestä huolimatta, mutta kyllä sitä sieti. Enemmän ärsytti, koska sain hormooneista todella isoja märkäpäitä naamaan. Osa niin tuskaisia, että haittasi syömistä. Ei se kaunista ollut, mutta hetken kesti.
Sain tietää onnistuneesta hedelmöittymisestä, mutten sen enempää.