Olen 24-vuotias mies, jolta ei kysytä henkkareita melkein koskaan
Jotenkin tämä asia masentaa minua todella paljon. Netissä ihmiset jatkuvasti leuhkivat, miten heitä vielä noin kolmekymppisenä luullaan teini-ikäiseksi jne. Kuitenkin pukeuden nuorekkaasti, minulla tuuhea ja hyvänlaatuinen tukka enkä ole kaljuuntunut, minulla ei partaa kasva käytännössä ollenkaan, finnejä pukkaa naamaan näin talvisaikaan, olen hoikka eikä ihoni on ainakaan omasta mielestäni mitenkään ryppyisempi kuin muilla ikäisilläni. Oikeastaan ihoni on todella sileä silloin, kun en naura tai väännä naamaani mitenkään; ei ole esim. otsaryppyjä.
Tästä huolimatta minulta kysytään varsin harvoin henkkareita ostaessani alkoholia ja viimeisen 4 vuoden aikana on sattunut ainakin kertaa niin, että jotkut ventovieraat teinit ovat pyytäneet minua ostamaan heille tupakkaa. En haluaisi näyttää itseäni vanhemmalta tai edes oman ikäiselti ja minulle on syntynyt tämän johdosta itsetuhoisia ajatuksiakin.
Kommentit (2)
Multa kysytään melkein aina, ja viime kesänä mulle ei myyty, koska myyjä ei uskonut, että voin olla niin vanha kuin henkkarini väittävät. Kyseli vielä, onko mulla mopokorttia tai jotain vastaavaa. Olen 29-vuotias mies. Joskus myyjiä huvittaa, kun näkevät henkkarini.
Oletko isokokoinen/pitkä? Mä olen todella lyhyt ja laiha. Koko näyttää vaikuttavan yllättävän paljon siihen, minkä ikäisenä muut pitävät. Naaman luusto ja esim. ihan vaan nenän kokokin näyttää vaikuttavan siihen, minkä ikäisenä pidetään. Ns. isot naamaluut varmaan saavat näyttämään vanhemmalta ja vakavammin otettavalta.
Mä näyttäisin mieluummin ikäiseltäni.
Et sä varmaan silti vanhalta näytä. Multa joskus kysyttiin aina henkkarit, sitten mielestäni en muuttunut oikein mitenkään mutta silti ei niin usein enää kysytä. Voi olla olemuksessa joku muutos joka saa vaikuttamaan vanhemmalta.