Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahden hengen taloudet, paljonko teillä menee viikossa rahaa ruokaan?

Vierailija
28.01.2017 |

Eli paljonko teillä menee rahaa viikossa rahaa ruokostoksiin (ja mitä sitten marketista ostetaankin, vessapaperit yms.)?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ketju! Yritän säästää ja olen tämän kuun pitänyt tarkkaa kirjaa kaikista ostoksista. Pelkkään ruokaan näyttää menevän n 100 € viikossa meillä, perheessä yksi aikuinen ja yksi koululainen. Se on mielestäni tosi paljon! Toki ostan paljon kotimaisia kasviksia ja vihanneksia. Lihana käytän ainoastaan nautaa ja maustamatonta broileria mutta syömme paljon myös kasvisruokia. Maitotuotteisiin menee aika paljon koska ne on ostettava laktoosittomina. Antakaa vinkkejä, mistä voisi nipistää?

Jos ei rahallisesti tuota ongelmia, niin et mitenkään :)

No okei, nautahan on todella kallista. Voisiko tulla edullisemmaksi ostaa kalaa tai kalkkunaa? Kanafileet on todella kalliita, suikaleet ja koivet ovat edullisia.

Ja jos ei ole mitään uskonto tai muita syitä niin sikahan on halvempaa kuin nauta.

Vierailija
22/39 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ketju! Yritän säästää ja olen tämän kuun pitänyt tarkkaa kirjaa kaikista ostoksista. Pelkkään ruokaan näyttää menevän n 100 € viikossa meillä, perheessä yksi aikuinen ja yksi koululainen. Se on mielestäni tosi paljon! Toki ostan paljon kotimaisia kasviksia ja vihanneksia. Lihana käytän ainoastaan nautaa ja maustamatonta broileria mutta syömme paljon myös kasvisruokia. Maitotuotteisiin menee aika paljon koska ne on ostettava laktoosittomina. Antakaa vinkkejä, mistä voisi nipistää?

No okei, nautahan on todella kallista. Voisiko tulla edullisemmaksi ostaa kalaa tai kalkkunaa? Kanafileet on todella kalliita, suikaleet ja koivet ovat edullisia.

Ja jos ei ole mitään uskonto tai muita syitä niin sikahan on halvempaa kuin nauta.

En tykkää sianlihan mausta. Nauta on kyllä kallista mutta ostan max. yhden rasian viikossa. Ongelma on se että rahasta on vähän tiukkaa ja yritän syödä aika terveellisesti sekä vähän laihduttaakin. Vähän hankala yhtälö 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee n.100e ja kaksi aikuista. syömme yhden lämpimän aterian päivässä ja paljon hedelmiä. Herkkuja tosi harvoin. Laitan usein suuria määriä pakkaseen ja jollain viikolla ei sittten men juuri yhtään, mutta keskimääärin se 100 e.

Vierailija
24/39 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen viikossa kahdelle hengelle ei ole mun mielestä paljon. Se on noin 7 euroa/hlö/päivä ja jos se kattaa päivän kaikki ateriat (pl. työpaikka/kouluruokailu), niin mun mielestä erittäin kohtuullista :)

Vierailija
25/39 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satanen viikossa kahdelle hengelle ei ole mun mielestä paljon. Se on noin 7 euroa/hlö/päivä ja jos se kattaa päivän kaikki ateriat (pl. työpaikka/kouluruokailu), niin mun mielestä erittäin kohtuullista :)

Alle sen satasen on kyllä ainakin mun vaikea päästä. Lapsi syö lounaan koulussa, minä syön töissä eväitä. Ehkä olen tyytyväinen tähän 😊.

T: Se rahaa säästävä laihduttaja

Vierailija
26/39 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 hlöä, 50 euroa/vko. Pakko olla pihi kun ei muuten rahat riitä.

Vierailija
27/39 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 e viikossa. Syömme arkena suht simppelin arkiruokaa, viikonloppuisin monipuomisemmin. Kaikki kasvikset tuoreina, tuoreita yrttejä, kalatiskistä kalaa, toisinaan pihvejä, erikoisoluita yms.

Vierailija
28/39 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin satanen, vaikka on pakastimessa riistaa ja marjoja, eikä perunaa  tarvitse ostaa. Siihen sisältyy kaikki muu "ruokakaupasta" ostettava, eli tavanomaisia hygieniatuotteita, juomia, herkkuja ja ruokaa liian monelle koiralle.

Vierailija
29/39 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää sianlihan mausta. Nauta on kyllä kallista mutta ostan max. yhden rasian viikossa. Ongelma on se että rahasta on vähän tiukkaa ja yritän syödä aika terveellisesti sekä vähän laihduttaakin. Vähän hankala yhtälö 😊

Soijarouhe. Halpaa, riittoisaa, säilyy pitkään, käy moneen ruokaan.

Vierailija
30/39 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi kirjoitti:

Meillä 3 hlöä, 50 euroa/vko. Pakko olla pihi kun ei muuten rahat riitä.

Minkälaisia ruokia te syötte? Olisi mukava kuulla kuinka noin halvalla selviää.

Vierailija
31/39 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee noin 300€/kk, plus keskimäärin kaksi kertaa kk ulkona syömistä. Eli viikossa siis noin 75€. Joskus menee vähän vähemmän ja joskus enemmän, jos sattuu samaan aikaan kaikki pesuaineet yms loppumaan.

Vierailija
32/39 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin kun molemmat töissä eikä pahemmin ihistellä, niin ruokakauppaa menee noin 100e/vk (sisältäen pesuaineet, kissanhiekan yms.). Joskus yli joskus alle. Hintalapussa heti näkee jos on syöty paljon herkkuja tai lihaa. Yleensä syödään kasvisruokaa + kaksikertaa viikossa kalaa ja yleensä max kerran viikossa lihaa. Aina kun olen laihiksella (olen helposti jojoileva ja kun paino on +5kg niin jätän herkut ja tarkkailen enemmän syömisiäni) niin rahaa säästyy, kun ei tule ostettua eineksiä, herkkuja, kermoja, herkku juustoja yms.

Opiskellessa nuukailtiin ja syötiin pääsääntöisesti kasvisruokaa. Koulussa kalaa, mutta kotona hyvin harvoin kalaa tai lihaa. Ei tullut niin jojoiltuakaan kun ei ollut varaa ylimääräisiin ja tuli syötyä terveellisesti.

Vierailija
33/39 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toisen pariskunnan 100 e /viikko saa alapeukkuja ja toisen satanen yläpeukkuja.???

Ihmettelen vaan:

Vierailija
34/39 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin 120 e/vko. Lisäksi syödään molemmat työpaikan lounasruokalassa (arki)päivisin. Helposti saataisiin pienennettyä ruokalaskua, mutta on kiva syödä kalaa sekä tuoreita hedelmiä ja kasviksia.

Vierailija
35/39 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen viikko aika normi. Siinä mukana erikoisolut tai pari, taloustarvikkeet, joku lehti ja herkkujakin. Mies syö vielä lihaa, mutta minä en & hintoja tosiaan en hirveesti katsele. Paljon tehdään itse ja töihin otetaan eväät. Ulkona ei syödä kuin lomilla, pizzat joskus sairaana tilataan. Päästäis varmaan 50 euroon viikko, mutta en halua ruoasta/juomasta säästellä enää, kun ei ole ihan pakko.

Vierailija
36/39 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 40e per viikko. Kaksi aikuista, vegeillään paljon eikä himotreenata. Syödään terveellistä ja monipuolista itse kokattua ruokaa.

Säästetään mm. käymällä Prismassa. Ostetaan vähintään viikon ruoat kerralla, usein kahdenkin. Silloin tietysti pitää poiketa lähikaupassa (s-market) täydentämässä kasvispuolta. K-kaupoissa käydään vain jos on hyviä hedelmätarjouksia. Niin ja satokausiajattelu on pop!

Saataisiin varmasti laskua vielä pienemmäksi, mutta hyvä ruoka on meille niin tärkeää ettei haluta tinkiä. Myönnettäköön, että kerran viikossa herkutellaan hieman suklaalla tms. ja kerran kuussa käydään ulkona syömässä.

Vierailija
37/39 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

150-200e. Just ostettiin sisäfilettä ja tarvikkeet niin meni yhteen ateriaan 30 e.

Meillä 5 hengen viikon ruokiin ja tarvikkeisiin menee keskimäärin 170 e viikossa. Ja syödään hyvin!

Luetun ymmärtäminen? Ketjussa pyydettiin kokemuksia kahden hengen talouksien viikottaisista ruokamenoista.

Vierailija
38/39 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 70-120e. Riippuu ihan viikosta. Ei osteta eineksiä ja herkkujakin harvemmin. Kasviksia, hedelmiä, jonkin verran kalaa, kanaa ja naudanlihaa. Joskus lammasta, possua ja riistaa. Toisinaan käydään ulkona syömässä eikä summa sisällä tätä.

Vierailija
39/39 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-150€. Riippuu ihan siitä mitä syödään ja mikä rahatilanne, onko joku matka tulossa tsj. Joku päivä on kanankoipia ja kaalisalaattia, toisena sit jotain paljon raaka-aineita vaativia ja kalliimpia ruokia.