Paljonko voi laihtua 10 päivän paastolla
Johon sisältyy tunti tai pari liikuntaa joka päivä?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin mehujen litkiminen tai ”ainoastaan 600 kaloria päivässä” eivät ole paastoja, paasto on sitä, kun ei syödä mitään (esim. kun ihminen). Mehujen litkimisestä voi yleiskielessä puhua paastoamisena, mutta kenenkään tässä ketjussa ei tule kuvitella, että keho on tuollaisessa tilanteessa paastossa.
Toisekseen paaston aikana kadonneet kilot EIVÄT tule maagisesti takaisin; siinä on vain se, että useimmat ihmiset sitten mässäilevät sen takaisin samalla mitalla. Jos ei mässäile, keho ei mitenkään voi luoda ruoata enemmän kaloreita kuin siinä on. Ihme syvään juuttunutta taikauskoa, että keho imisi rasvaa kuin pesusieni.
Paasto on erittäin hyvä, terve ja luonnollinen asia, mutta 10 päivää on vasta-alkajalle paljon. Ensin voi kokeilla pätkää, esim. 20 tuntia, sitten 40 tuntia jne.
Elimistö on kyllä aika ihmeellinen laitos. Voisit hämmästyä, jos tietäisit :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vedät 10 päivää pelkällä nesteellä ja yrität vielä reippaasti liikkua päälle, pyörryt aivan taatusti. Ensi viikolla on tulossa vielä aika hellekelit!
Olen ollut muutaman kerran paastolla. Joka kerta paino putoaa n. 10 kiloa 10 päivässä. Olen juonut teetä ja mehuja (luontaistuotekaupasta) + vettä. En ole syönyt yhtään mitään.
Heikottava olo on ehkä sen pari päivää, sitten alkaa erittäin energinen olo, ainakin minulla. Kokkailen herkkuja perheelle, pesen ikkunoita, siivoan nurkat ja touhuan koko ajan - paastoa ei tekisi mieli lopettaa ollenkaan. Jostain salitreenistä en osaa sanoa, mitä se sitten vaikuttaa. Jos jonain aamuna oli vähän heikko olo, otin teelusikallisen hunajaa. Paaston jälkeen sitten aloitetaan tosi pienellä ruoalla/päivä.
Tuota energistä tilaa sanotaan ketoosiksi. Ketoosin pystyy saavuttamaan myös syömällä ruokaa, ei tarvitse mitään paastoja eikä minimikaloreita.
Itselläni ei ketoosissa (ihan todistetusti) ollessani ollut yhtään energinen olo. Ihan järkyttävä väsymys, eikä urheilemisesta tullut yhtään mitään. Söin "kunnolla" karppiruokavalion ohjeiden mukaan, mutta eipä sopinut mulle. Itse ainakin tarvitsen hiilareita jaksaakseni, niiden avulla treenikin kulkee.
Eihän ketoosi tietenkään kaikille sovi, kai sen ymmärrät. Ketoosin aikana ei ole kylläkään tarkoitus urheilla, vaan liikunta on oltava maltillista. Eikä ketoosissa ole tarkoitus olla pidemmän aikaa. Kokeilemallahan jokaiselle löytyy se oma tapa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sulla on ylimääräistä? Yksilöllistähän tuo on, mutta puolisollani lähti kahdessa viikossa vähän vajaat 10kiloa.
Höpön löpön. Yhden kilon pudotus vaatii 7000 kilokalorin vajetta. Aikuisen jos aikuisen miehen kulutus olisi 4000 kcal (mitä se ei ole, paremminkin jotain 3000 kcal) niin nollaravinnolla oltaisiin 40 000 kalorin vajeessa. Eli todella utopistisesti joku iso mies voisi pudottaa 5 kiloa.
Sieltä on lähtenyt vatsan ja suolen sisältö, nesteet (jotkut kunnon jouluturvotukset) ja lihasten sokerivarastot, sitten ehkä 4-5 kiloa lihaksia ja rasvaa.
Tottakai aluksi lähtee turvotukset yms. En ajatellut, että tarvitsee jokainen pudotettu kilo alkaa tähän analysoimaan. :)
Laihtumisesta kysyttiin, ei painon putoamisesta.
Tuli tässä mieleen, että kun kerran jonkun mielestä paastoaminen automaattisesti aiheuttaa hillittömän lihoomisen heti paaston päätyttyä. Miten sitten näiden ramadania vuodesta toiseen viettävien islaminuskoisten kanssa? En ole ikinä kuullut heillä olevan ongelmia paastoamisen kanssa vaikka kerran vuodessa kuukauden paastoavat.
Vai johtuuko se lihoomisen sittenkin siitä omasta mässäilystä...
Vierailija kirjoitti:
Tuli tässä mieleen, että kun kerran jonkun mielestä paastoaminen automaattisesti aiheuttaa hillittömän lihoomisen heti paaston päätyttyä. Miten sitten näiden ramadania vuodesta toiseen viettävien islaminuskoisten kanssa? En ole ikinä kuullut heillä olevan ongelmia paastoamisen kanssa vaikka kerran vuodessa kuukauden paastoavat.
Vai johtuuko se lihoomisen sittenkin siitä omasta mässäilystä...
Et taida ymmärtää, mitä se heidän paasto on :)
Vierailija kirjoitti:
Ketoosin pääsee äkkiä karppaamallakin. Ei tartte paastota.
Joo mutta ketjusa puhuttiin laihtumisesta. Olen ollut vhh ruokavaliolla ja 4 kuukaudessa paino putosi 6 kiloa. Toki olo oli tosi hyvä ja iho muuttui hienoksi.
Mutta laihdutus ei tietenkään ole yhtä nopeaa kuin ihan syömättä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketoosin pääsee äkkiä karppaamallakin. Ei tartte paastota.
Joo mutta ketjusa puhuttiin laihtumisesta. Olen ollut vhh ruokavaliolla ja 4 kuukaudessa paino putosi 6 kiloa. Toki olo oli tosi hyvä ja iho muuttui hienoksi.
Mutta laihdutus ei tietenkään ole yhtä nopeaa kuin ihan syömättä..
Mutta olitko ketoosissa? Vhh-ruokavalio ei ole vain ketoosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paasto ei laihduta pitemmän päälle. Nestettä poistuu mutta rasva ei häviä.
Keskitysleireillä ei kukaan ole onnistunut pysymään lihavana. Tarpeeksi niukasti ruokaa niin ihminen laihtuu varmasti. Siinä ei auta mitkään selittelyt elimistön säästöliekille menosta tai kilpirauhasista. Paino tippuu ja se on varma.
Ai sä pyörit myös täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskitysleireillä ei kukaan ole onnistunut pysymään lihavana. Tarpeeksi niukasti ruokaa niin ihminen laihtuu varmasti. Siinä ei auta mitkään selittelyt elimistön säästöliekille menosta tai kilpirauhasista. Paino tippuu ja se on varma.
Eikä ketään sieltä keskitysleiriltä selviytynyt kyennyt pitämään saavutettua laihuutta kotioloissa. Mitenkäs tämän selität?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sä pyörit myös täällä?
Jankkaaja promoaa keskitysleirin ruokavaliota parhaana ja kaikille sopivimpana laihdutusmetodina. Unohtakaa paleo, vegaani, karppaus, nyt on muotia keskitysleirin ruokavalio. Taatusti paras! Sopii erityisesti idiotismiin fiksoituneille jankkaajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa osa keskistysleirien vangeista söi enemmän kaloreita kuin esim. moni fitnessnainen dieetillä ja muutenkaan niistä keskitysleireistä ei ihan kaikkea ole meille kerrottu oikein.
https://archive.is/cfUdg/0b3aa8b08fa5484552422e33ba2600f6123f9a76.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-q3dlr28KyxI/VMeuggUNhJI/AAAAAAAAD3U/WBlQKri5q…
Itse pysyn hoikkana näin: kerran viikossa 3 päivää syömättä mitään, loput päivät vain 2 lämmintä ateriaa päivässä. (Esim tänään eka ateria 2 perunaa, hieman salaattia ja ylsi pihvi. Ilta-ateria 1dl riisiä ja 70g kanaa.) Niinä päivinä kun en syö, joogaan. Muina päivinä pyöräilen 10-15km.
Mitat 145/40.
Vierailija kirjoitti:
Itse pysyn hoikkana näin: kerran viikossa 3 päivää syömättä mitään, loput päivät vain 2 lämmintä ateriaa päivässä. (Esim tänään eka ateria 2 perunaa, hieman salaattia ja ylsi pihvi. Ilta-ateria 1dl riisiä ja 70g kanaa.) Niinä päivinä kun en syö, joogaan. Muina päivinä pyöräilen 10-15km.
Mitat 145/40.
Oletko lapsi, kun olet noin lyhyt? Ja tuolla syömättömyydellä et ole tuota hoikempi, outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa osa keskistysleirien vangeista söi enemmän kaloreita kuin esim. moni fitnessnainen dieetillä ja muutenkaan niistä keskitysleireistä ei ihan kaikkea ole meille kerrottu oikein.
https://archive.is/cfUdg/0b3aa8b08fa5484552422e33ba2600f6123f9a76.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-q3dlr28KyxI/VMeuggUNhJI/AAAAAAAAD3U/WBlQKri5q…
Vartijoiden vasikathan söivät siellä kuin herrat. Tosin kun noita kuvia valikoidusti esitellään, niin helvetistäkö sitä tietää onko nämä tyypit keskitysleirillä ensimmäistä päiväänsä vasta. Jos yleiskuvaa kataotaan, niin nääntyneitä he siellä olivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitat 145/40.Oletko lapsi, kun olet noin lyhyt? Ja tuolla syömättömyydellä et ole tuota hoikempi, outoa.
Ei en ole ole, olen 23, onko sulla joku asenneongelma? Vai muuten vain lyhyet ihmiset on sulle joku ongelma?
Itse laihduin 5,7kg ja kävin päivittäin kävelemässä kaksi kertaa 9km lenkin eli päivässä yhteensä 18cm lenkkeilyä. Olin työtön tuohon aikaan niin oli aikaa ja ei haitannut, vaikka energiataso oli matala.
En kehuisi 18cm lenkkeilyllä.
Vierailija kirjoitti:
Itse laihduin 5,7kg ja kävin päivittäin kävelemässä kaksi kertaa 9km lenkin eli päivässä yhteensä 18cm lenkkeilyä. Olin työtön tuohon aikaan niin oli aikaa ja ei haitannut, vaikka energiataso oli matala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tavallaan pointtisi. Mutta jos paastoavalla on oikeasti kunnolla ylimääräistä kehonrasvaa, niin hyvin epätodennäköisesti pyörtyilee tai edes kokee pahemmin heikotusta. Paasto käynnistää kehon rasvanpolton, jolloin kroppa alkaa käyttää omaa rasvaa energiakseen. Muutama ensimmäinen päivä voi olla hankala, mutta kun kroppa pääsee oikeaan tilaan, niin olo on jopa varsin energinen. Kyllä meidän keho on kummallinen laitos.
Ja ilman ruokaa jaksaa tehdä töitä väh. 8 tuntia päivässä ja siihen päälle AP:n mainitsema liikuna (1-2 h päivässä)? Kuulostaa ihan mielenkiintoiselta skenaariolta. Enpä lähtisi kokeilemaan. Toki, jos on superläski, niin voi olla vaikka kuukauden syömättä.
Itselläni ei ketoosissa (ihan todistetusti) ollessani ollut yhtään energinen olo. Ihan järkyttävä väsymys, eikä urheilemisesta tullut yhtään mitään. Söin "kunnolla" karppiruokavalion ohjeiden mukaan, mutta eipä sopinut mulle. Itse ainakin tarvitsen hiilareita jaksaakseni, niiden avulla treenikin kulkee.