Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko voi laihtua 10 päivän paastolla

Vierailija
28.01.2017 |

Johon sisältyy tunti tai pari liikuntaa joka päivä?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paasto ei laihduta pitemmän päälle. Nestettä poistuu mutta rasva ei häviä.

Mies oli vesipaastolla 382 vuorokautta, laihtui pitkälti toistasataa kiloa ja onnistui pysymään normaalipainoisena paaston jälkeenkin. Että niin...

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2495396/pdf/postmedj00315-…

Vierailija
22/59 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies oli vesipaastolla 382 vuorokautta, laihtui pitkälti toistasataa kiloa ja onnistui pysymään normaalipainoisena paaston jälkeenkin. Että niin...

Mitä?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäei kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä?!?

Paasto voi olla hyvästä.

Vierailija
24/59 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskitysleireillä ei kukaan ole onnistunut pysymään lihavana. Tarpeeksi niukasti ruokaa niin ihminen laihtuu varmasti. Siinä ei auta mitkään selittelyt elimistön säästöliekille menosta tai kilpirauhasista. Paino tippuu ja se on varma.

Vierailija
25/59 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskitysleireillä ei kukaan ole onnistunut pysymään lihavana. Tarpeeksi niukasti ruokaa niin ihminen laihtuu varmasti. Siinä ei auta mitkään selittelyt elimistön säästöliekille menosta tai kilpirauhasista. Paino tippuu ja se on varma.

Lopeta nyt jo toi keskitysleiri-mantra!

Vierailija
26/59 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta nyt jo toi keskitysleiri-mantra!

Onhan tuo nyt naurettavaa kun joku väittää, ettei paastoamalla rasva häviä.

Vierailija
27/59 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tässä vielä 9 päivää kaapin perälle jääneillä nutrilett-pusseilla, välillä syön pienen annoksen kasviksia.

Tarkoitus lähinnä saada pahin pöhötys pois, ja kyllä varmaan tuossa ajassa ainakin kilo tai pari ihan oikeaakin painoa lähtee.

Saa nähdä!

Vierailija
28/59 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vedät 10 päivää pelkällä nesteellä ja yrität vielä reippaasti liikkua päälle, pyörryt aivan taatusti. Ensi viikolla on tulossa vielä aika hellekelit!

Vierailija
29/59 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kiloa. Loppu onkin sitten nesteitä ja tulee hetkessä takaisin.

Vierailija
30/59 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä kuinka rankasti paastoat ja liikut. Kilosta kahteen ja puoleen voi lähteä laardia. Vaaka näyttää isompaa pudotusta, mutta siitä on osa nestettä ja sitten suolikin tyhjenee paastotessa, eli kyseessä ei ole pysyvä pudotus.

Vierailija
31/59 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastopapitar kirjoitti:

Minä olin 14 vrk paastolla. Litra mehua päivässä ja paljon vettä+teetä. Tsekkasin vaan ettei nouse kilokalorimäärä yli 500:n päivässä. 4-5 päivää kauhea olo, sen jälkeen helppoa.

Painoni tippui kahteen viikkoon 12 kg, lähtöpaino 113 kg, loppupaino 101 kg. Paaston jälkeen paino pysyi samoissa lukemissa reilun vuoden verran. Paasto on aivan loistava laihdutuskeino, koska nälkä ei vaivaa, vatsalaukku pienenee ja sen jälkeen helpompaa aloittaa terveelliset elämäntavat. Ja juokseminenkin "hieman" helpompaa ilman 10 kg:n lisäreppua. 

Tietysti jos palaa vanhoihin ruokailutottumuksiin, niin lihoo samantien takaisin. Ihminen joutuu muuten syömään valtavasti pitääkseen elopainonsa päälle sadassa kilossa.

Teitkö aluksi tyhjennyksen? Meinaan yllättävän kauan, jos 4-5 päivää oli kauhea olo. Yleensä se huono olo menee 2 päivässä mutta vaatii suolentyhjennyksen 1-2- kertaa.

Vierailija
32/59 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vedät 10 päivää pelkällä nesteellä ja yrität vielä reippaasti liikkua päälle, pyörryt aivan taatusti. Ensi viikolla on tulossa vielä aika hellekelit!

Olen ollut muutaman kerran paastolla. Joka kerta paino putoaa n. 10 kiloa 10 päivässä. Olen juonut teetä ja mehuja (luontaistuotekaupasta) + vettä. En ole syönyt yhtään mitään.

Heikottava olo on ehkä sen pari päivää, sitten alkaa erittäin energinen olo, ainakin minulla. Kokkailen herkkuja perheelle, pesen ikkunoita, siivoan nurkat ja touhuan koko ajan - paastoa ei tekisi mieli lopettaa ollenkaan. Jostain salitreenistä en osaa sanoa, mitä se sitten vaikuttaa. Jos jonain aamuna oli vähän heikko olo, otin teelusikallisen hunajaa. Paaston jälkeen sitten aloitetaan tosi pienellä ruoalla/päivä.

Vierailija
33/59 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä kuinka rankasti paastoat ja liikut. Kilosta kahteen ja puoleen voi lähteä laardia. Vaaka näyttää isompaa pudotusta, mutta siitä on osa nestettä ja sitten suolikin tyhjenee paastotessa, eli kyseessä ei ole pysyvä pudotus.

Mites laskit tuon? Kilossa rasvaa on n. 7000 kcal. 10 päivän kulutus on kuinka paljon?

Vierailija
34/59 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut muutaman kerran paastolla. Joka kerta paino putoaa n. 10 kiloa 10 päivässä. Olen juonut teetä ja mehuja (luontaistuotekaupasta) + vettä. En ole syönyt yhtään mitään.

Heikottava olo on ehkä sen pari päivää, sitten alkaa erittäin energinen olo, ainakin minulla. Kokkailen herkkuja perheelle, pesen ikkunoita, siivoan nurkat ja touhuan koko ajan - paastoa ei tekisi mieli lopettaa ollenkaan. Jostain salitreenistä en osaa sanoa, mitä se sitten vaikuttaa. Jos jonain aamuna oli vähän heikko olo, otin teelusikallisen hunajaa. Paaston jälkeen sitten aloitetaan tosi pienellä ruoalla/päivä.

Tuota energistä tilaa sanotaan ketoosiksi. Ketoosin pystyy saavuttamaan myös syömällä ruokaa, ei tarvitse mitään paastoja eikä minimikaloreita.

Vierailija
35/59 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites laskit tuon? Kilossa rasvaa on n. 7000 kcal. 10 päivän kulutus on kuinka paljon?

Sanoin että riippuu siitä, kuinka rankasti aloittaja paastoaa ja liikkuu.

Jos aloittaja on pienikokoinen seitsenkymppinen mummo, ei perusaineenvahtunta ole paljon yli tuhannen kilokalorin vuorokaudessa. Siihen päälle tunti kävelynköpöttelyä päivässä, 200 kilokaloria lisää. Yhteensä ehkä 1400 kilokaloria siis kuluisi. Jos paastoamisen rajana pidetään sitä ketjussa mainittua 800 kilokalorin energiansaantia päivässä, tulee vajausta 800 kilokaloria, eli kymmenessä päivässä se noin kilo rasvakudosta häviää. Kilo rasvakudosta on tosiaan vain noin 7000 kilokaloria, ei tasan se, ja paikoin on esitetty muitakin arvioita. Rasvakudos sisältää jonkin verran muutakin kuin rasvaa, ja sen muun ja rasvan pitoisuus vaihtelee.

Jos aloittaja on raavas äijä, paasto tiukempi ja liikunta rankempaa, tietysti painonpudotuskin on enemmän.

Vierailija
36/59 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoosin pääsee äkkiä karppaamallakin. Ei tartte paastota.

Vierailija
37/59 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin mehujen litkiminen tai ”ainoastaan 600 kaloria päivässä” eivät ole paastoja, paasto on sitä, kun ei syödä mitään (esim. kun ihminen). Mehujen litkimisestä voi yleiskielessä puhua paastoamisena, mutta kenenkään tässä ketjussa ei tule kuvitella, että keho on tuollaisessa tilanteessa paastossa.

Toisekseen paaston aikana kadonneet kilot EIVÄT tule maagisesti takaisin; siinä on vain se, että useimmat ihmiset sitten mässäilevät sen takaisin samalla mitalla. Jos ei mässäile, keho ei mitenkään voi luoda ruoata enemmän kaloreita kuin siinä on. Ihme syvään juuttunutta taikauskoa, että keho imisi rasvaa kuin pesusieni.

Paasto on erittäin hyvä, terve ja luonnollinen asia, mutta 10 päivää on vasta-alkajalle paljon. Ensin voi kokeilla pätkää, esim. 20 tuntia, sitten 40 tuntia jne.

Vierailija
38/59 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

* kun ihminen nukkuu ^

Vierailija
39/59 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ihmetellyt näitä kertomuksia energisyydestä ja hyvästä olosta paastolla. Itse olin joskus mehupaastolla 5vrk, ja se oli ihan hirveää. Järkyttävä päänsärky ja muutenkin huono olo, enkä kyennyt juuri muuhun kuin makaamaan sängyssä, onneksi olin suunnitellut paaston sellaiseen ajankohtaan, että töistä oli vapaaata. Toki ihmiset on erilaisia ja nää on yksilöllisiä juttuja, mutta itselleni tuo oli karmea kokemus. Pakko oli silti jatkaa loppuun se etukäteen suunniteltu 5vrk ihan jääräpäisyyttäni, kun olin niin päättänyt ja ostanut ne kalliit Vogelin vihannesmehut. Uudestaan en ryhtyisi, enkä kyllä nykyään usko mihinkään detoxeihin, kun olen sittemin alkanut opiskella lääketiedettä.

Vierailija
40/59 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, se unohtui, että paino putosi muistaakseni nelisen kiloa, en muista enää tarkkaan. Joka tapauksessa lähtötilanteessa bmi oli noin 23, eli jonkinverran oli mistä ottaa. Suolihuuhteluita tein päivittäin. Ja heti paaston loputtua tuli muuten mässäiltyä aika hulvattomasti, kaikkien ohjeiden vastaisesti. 😁

-39