Miksi aikuisen naisen selässä on paljon finnejä ja miten ne saisi pois?
Siis mistä ongelma voisi johtua?
Kasvoissa finnejä ei ole kuin satunnaisesti. Kaulassa ja rinnassa joskus muutama, mutta selässä usein todella paljon koko selän alueella.
Kommentit (64)
Pitääkin kokeilla itsekin. Pojalla naamassa ja itsellä selässä, tosin 25v jälkeen jo parempana. Itsellä auttanut karppaus aikoinaan ja nyt menossa täällä paljon parjattu Fitline.
Mulla parani selän (ja kasvojenkin) iho kun söin varmaan muutaman kuukauden hyvin vähähiilihydraattisesti yrittäessäni parantaa mahdollista suolistobakteerien epätasapainoa. En syönyt mitään viljoja, sokeria, hedelmiä tai hiilihydraattipitoisia kasviksia, joten en tiedä oliko se jonkun tietyn noista poistaminen, mikä auttoi. Maitotuotteita söin entistä enemmän. Kun aloin syödä taas enemmän hiilareita, kasvoihini tuli taas finnejä, mutta selkäni on jostain syystä pysynyt hyvässä kunnossa.
Tiukka karppaus ei sovi mulle, menee yöunet ja aineenvaihdunta hidastuu eikä jaksa treenata. Kokeiltu on. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kasvoissa finnejä ei ole kuin satunnaisesti. Kaulassa ja rinnassa joskus muutama, mutta selässä usein todella paljon koko selän alueella.
Etenkin yläselän finnit johtuvat mieshormonin liikatuotannosta ja
on yleinen miesten vaiva.
Rinnan alueen finnit saa aikaan
naishormoni.
Syötkö jotain lääkettä, esim. e-pillereitä, jotka sekoittavat hormoneja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvoissa finnejä ei ole kuin satunnaisesti. Kaulassa ja rinnassa joskus muutama, mutta selässä usein todella paljon koko selän alueella.Etenkin yläselän finnit johtuvat mieshormonin liikatuotannosta ja
on yleinen miesten vaiva.Rinnan alueen finnit saa aikaan
naishormoni.Syötkö jotain lääkettä, esim. e-pillereitä, jotka sekoittavat hormoneja?
En syö mitään lääkkeitä enkä hormoneja. Ap
Basiron wash auttoi mulla selän finneihin. Ja ruokavalioon muutoksia...mutta siihen et taida olla valmis.
Mutta tuo basironkin auttaa ihan pitämään enimmät poissa. Ja tärkein älä nyprää selkää yhtään, muuten leviää ja pahenee. Puhdas paita joka päivä.
Itse olen kerran e-pillerit käyttänyt noin5 vuotta, jonka jälkeen tuli akne kasvoihin, rintakehään ja selkään, ei kuitenkan pahimmista päästä mutta iho selkeästi herkistynyt . Itse luovuin noista markettien sulfaatti pitoisista pesunesteistä, niihin sisältyy juuri nuo itseään hellävaraisiksi mainostavat Lactolinet ja Erisanit sun muut, kaikki nyt mitä marketeista löytyy. Apteekista olen ostanut ne hellävaraisemmat tai ekokaupoista, itsellä käytössä nyt koko vartalopesuun Lactacyd..päälle yleensä levitän kevyt kerros kosteuttavaa geeliä, en mitään liian rasvapitoista. Ei myöskään liian kuumia suihkussa tai liian usein suihkutteluja, joskus voisi ihan vettäkin vaan käyttää. Vaatteet hengittäviä ja vaihdan riittävän usein. Samoin kylpypyyhkeet. Vaatii yleensä kokeilua tuo myöskin mikä omalle iholle sopii.
48 kirjoittaja lisä että itsellä auttoi maidosta luopuminen, myös olen gluteenittomalla. Muista juoda vettä ja ota hyvin imeytyvässä muodossa olevia vitamiineja..olet mitä syöt. Uskon että itsellä tämä muutti ihon kokonaan että tämä on loppuiän riesa tämä nykyinen ongelmaihoni, on kestänyt sen verran kauan jo. Mutta mistäs tietää.
Vierailija kirjoitti:
Basiron wash auttoi mulla selän finneihin. Ja ruokavalioon muutoksia...mutta siihen et taida olla valmis.
Mutta tuo basironkin auttaa ihan pitämään enimmät poissa. Ja tärkein älä nyprää selkää yhtään, muuten leviää ja pahenee. Puhdas paita joka päivä.
Ihan turha tuo basiron, ei mitään hyötyä voiteesta eikä pesuaineesta. Pitäisi olla nyppimättä selkää, en ole ollut. Heti jos hikistyn, vaihdan paidan. Ja pyyhkeenkin usein.
Helvetin kyrpä saatana että pitää olla vaiva.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuo basironkin auttaa ihan pitämään enimmät poissa. Ja tärkein älä nyprää selkää yhtään, muuten leviää ja pahenee. Puhdas paita joka päivä.Ihan turha tuo basiron, ei mitään hyötyä voiteesta eikä pesuaineesta. Pitäisi olla nyppimättä selkää, en ole ollut. Heti jos hikistyn, vaihdan paidan. Ja pyyhkeenkin usein.
Helvetin kyrpä saatana että pitää olla vaiva.
Ap
Ok eli olet näitä ihmisiä, että on ongelma, mutta mitään ei olla valmiita itse tekemään asian eteen. Siis ratkaisun avain olisi omien tapojensa muuttaminen: älä nyprää selkää. Mutta jos et halua muuttaa tapojasi, niin älä myöskään odota muutosta tilanteeseesi.
Kun mikään ei kelpaa, mutta silti täytyy valittaa ja voivotella.
Voin olla nypräämättä selkää. Kokeilen sinkkivoidetta. Yritän syödä vähemmän rasvaa ja sokeria ja maitotuotteita, enemmän kasviksia ja vettä. Ap
Todennäköisesti ihan vain aknea, mutta se on selässäsi, eikä naamassasi. Naisena kannattaa kokeilla e-pillereitä mieluummin ennen kuin lähtee istoretinoin-kuuria syömään.
60-luvun kauneusoppaassa neuvottiin kastamaan pumpulituppo valkoviiniin ja pyyhkimään selän alue sillä. Ei lie todellisuudessa juuri apua, mutta on jäänyt mieleen!
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti ihan vain aknea, mutta se on selässäsi, eikä naamassasi. Naisena kannattaa kokeilla e-pillereitä mieluummin ennen kuin lähtee istoretinoin-kuuria syömään.
Et selvästikään ole lukenut koko ketjua. En aio syödä mitään hormoneja enkä lääkkeitä tähän. Ap
En ehdi lukemaan vastauksia, joten tämän on joku saattanut jo sanoa
jos sinullaon hoitavat hiustenhoitotuotteet (sampoo. hoitoaine) niin ne saattavat tukkia ihohuokosia ja lisätä rasvaisuutta selässä (hiukset roikkuvat siellä)
hoitoaineen HUOLELLISEN poishuuhtelun jälkeen pese selkä vielä saippualla
minulla auttoi
Minulla syynä on pcos ja Roaccutan auttoi. En tarvinnut pillereitä sen kanssa, kun sanoin vaan etten halua. Valitettavasti nyt 3-4 vuotta kuurista finnit ovat osittain palanneet.
Vierailija kirjoitti:
Minulla syynä on pcos ja Roaccutan auttoi. En tarvinnut pillereitä sen kanssa, kun sanoin vaan etten halua. Valitettavasti nyt 3-4 vuotta kuurista finnit ovat osittain palanneet.
Roaccutan kuivattaa limakalvot joten seksielämä kärsisi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roaccutan kuivattaa limakalvot joten seksielämä kärsisi. Ap
No ei minulla kuivattanut. Ainoa sivuvaikutus oli, että hiukset ei rasvoittuneet joten ei tarvinnut pestä joka päivä niinkuin yleensä. 57.
Vierailija kirjoitti:
Roa-kuuri, mutta sen edellytys on pilleriehkäisy. Onko pillerien toimimattomuus vain mutu-olettamus, vai onko siitä jotain näyttöäkin? Usein vain kuulee, että pillerit eivät käy, sovi, toimi, mutta tämä vain siks, että henkilö on itse päättänyt olla käyttämästä niitä. Onneksi lääkäri ei kuuntele noita puheita.
Roaccutan ainakin toimii. Helvetinmoinen myrkky se kyllä on. En usko, että pilleriehkäisy on välttämätön, kierukkakin varmasti riittää. Pääasia on, että kuurin aikana ei tule raskaaksi. Isoretinoiini on vahvasti teratogeeninen. Aiheuttaa siis sikiölle epämuodostumia.
Valinta on siis ihan AP:n itse tehtävä: apu löytyy tarvittaessa ihotautilääkäriltä, mutta ilman lääkkeitä tuskin selviää.
Sinkkivoide auttaa