Mitä mieltä nimestä Nora?
Nimi olisi Nora Ida Josefiina.Tytöllä on siskot Linnea ja Janette.Muita ehdotuksia?
Sen jo sanon että ei välttämättä haluta Nooraa?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä " aina saa olla tavaamassa" jutuista, miksi? Minun nimeni on Nina, ja vuosia vuosia sitten tulin siihen tulokseen, että mitä sitten jos joku kirjoittaa Niina. Ainoastaan virallisissa papereissa tai lentolipuissa ym tavaan nimeni. Siitä vaan, Nora on kaunis nimi ja kansainvälinenkin.
Etkö siis sano nimeäsi "nina"? Miksi et? Onhan se eri nimi kuin Niina.
En lausu Nina, ja tuskin Norakaan lausuisi Nora.
Jari on sitten varmaan "jaari".
Niin onkin, jos hän niin haluaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä " aina saa olla tavaamassa" jutuista, miksi? Minun nimeni on Nina, ja vuosia vuosia sitten tulin siihen tulokseen, että mitä sitten jos joku kirjoittaa Niina. Ainoastaan virallisissa papereissa tai lentolipuissa ym tavaan nimeni. Siitä vaan, Nora on kaunis nimi ja kansainvälinenkin.
Nina herättäisi hilpeyttä Virossa. Se kun tarkoittaa nenää. Nenä Virtanen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo.. ja Kari Kaari ja Sari Saari.
Itselleni yksi Nora teki sellaisen tempun, että en voi antaa anteeksi (ei ole pyydettykään). Eli nimeenkin assosiutuu paha.
Mutta tämä toki täysin henkilökohtaista.
Nora on ok, mutta Janette on aika kauhea nimi.
Siis kirjoitetaanko oikeasti jonkun nimi yhdellä vokaalilla ja lausutaan kahdella? Miksi helvetissä jos perhe on suomalainen ja asuu suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Nina herättäisi hilpeyttä Virossa. Se kun tarkoittaa nenää. Nenä Virtanen?
Ei takuulla herätä. Virossa on suuri venäläisvähemmistö, ja Nina on venäläisillä naisilla hyvin tavallinen nimi. Viron katuja tallaa suuri joukko "Neniä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"jaajo"
Tunnen Noran, ja hän on hyvin tarkka, että nimi lausutaan yhdellä oolla. Meillä on myös yhteinen ystävä Noora ja siksi puheessa tulee välillä sokellettua ja sanon vahingossa Noraa Nooraksi. Aina saa olla anteeksi pyytämässä.
Ei sillä, että hämmennyksen pitäisi olla mikään syy olla antamatta nimeä, mutta mulle tuli vasta aikuisena selväksi, että jotkut lausuvat lyhytvokaaliset nimensä ihan Suomessa pitkinä, kun vastaan tuli Nina ja Nora, joiden nimet lausuttiinkin pitkinä. En ollut vissiin Itä-Suomessa asuessani tuntenut edes ketään ruotsinkielisistä nimistä vaikutteita saaneita. En ollut oikeastaan edes tiennyt, että Ruotsissa kaikki Verat ja Saratkin lausutaan pitkinä.
Ihan ok nimi mutta pistää silmään kun Nora ja Ida on ns. Yhden kirjaimen kirjoitusasulla ja Josefiina kahden. Täytyy olla joko Noora Iida Josefiina tai sitten Nora Ida Josefina.
Ihan kiva nimi. Antakaa vaan kerta olette sen jo päättäneetkin. Muita ehdotuksia Linnean ja Janeten siskolle:
Lilja
Jasmin
Maria
Bea
Viivi
Vera
Adele
Netta
Milja
Silja
Sanni
Erika
Viola
Olivia
Evelia
Minka
Elli
Minttu
Saga
Inna
Mandi
Ellen
Isa
Oma nimi on Ria ja aina lausutaan "Riia" mulle on yks ja sama kummin se lausutaan mutta ihmiset itse lausuu sen aina Riia, koskaan ei ole kukaan Riaksi sanonut vaikka se niin kirjoitetaan.
Oletteko tossavaisia, läyliäisiä tms? Ajattelehan ensimmäiseksi, miten vierasperäiset hienosteluprinsessanimet sopivat sukunimenne kanssa yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 4-vuotias Nora-tyttö, nimi on siis mielestäni tosi kaunis :)
Me vanhemmat lausutaan nimi ns. puolellatoista oolla, muut lausuvat Noora tai Nora tai jotain siltä väliltä. Meille ei ole mitään väliä lausumisasulla, lapsi tunnistaa kyllä itsensä molemmista lausumismuodoista.
Nora-nimen merkitys pakistaniksi = paskasammio 😜
Minusta Riina ja Ria ovat ihan kuin Piina ja Riostus ja raiskaus samassa paketissa tulee semmonen mielleyhtymä. Hirmu ruma nimi. Samoin melkein kaikki Ei - alkuiset nimet Eila , Eira ,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 4-vuotias Nora-tyttö, nimi on siis mielestäni tosi kaunis :)
Me vanhemmat lausutaan nimi ns. puolellatoista oolla, muut lausuvat Noora tai Nora tai jotain siltä väliltä. Meille ei ole mitään väliä lausumisasulla, lapsi tunnistaa kyllä itsensä molemmista lausumismuodoista.
Nora-nimen merkitys pakistaniksi = paskasammio 😜
Siellä nainen taitaa olla yleisnimityksenä se on senverran outo paikkakunta .
Kuulostaa siltä kuin olisi joku 'naispuolinen noro-virus'....
Typerää antaa nimiä Nora, Sara, Edith, jotka eivät oikeasti sovi suomalaiseen suuhun. Ruman kuuloisia, kun lausutaan kuten on kirjoitettu. Ei niitä muuallakaan lausuta siten.