Voiko motivaatio kaikkeen vaan puuttua kokonaan?
En ole ikinä kokenut motivaatiota. Olen tehnyt asiat vasta tai vain, kun on ollut pakko. Ilmeisesti se ei ole vaan lievää vitutusta kun pitää tehdä jotain, vaan halua tehdä jotain rasittavaakin?
Kommentit (4)
Minkälaisen esimerkin sait kotoasi? Minua ei kotona koskaan patistettu mihinkään ja siksi meinaan olla peruslaiska. Olen kuitenkin silloin halutessani erittäin motivoitunut tekemään mitä tahdon, oli sitten kyse mistä vain. Mutta sen olen omaksunut mieheltäni ja anopiltani, en kotoani (olen ollut 18 vuotiaasta asti saman miehen kanssa, puolet elämästäni siis)
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisen esimerkin sait kotoasi? Minua ei kotona koskaan patistettu mihinkään ja siksi meinaan olla peruslaiska. Olen kuitenkin silloin halutessani erittäin motivoitunut tekemään mitä tahdon, oli sitten kyse mistä vain. Mutta sen olen omaksunut mieheltäni ja anopiltani, en kotoani (olen ollut 18 vuotiaasta asti saman miehen kanssa, puolet elämästäni siis)
Kaikki oli ok kunhan vaan pääsi läpi ja äiti viittasi usein koulunkäyntiin "koulunkärsimisenä". Kaiken pystyi tekemään myöhemmin tai vaan joskus. Jos jotain ei heti osannut ei kannattanut yrittää uudestaan, ei se kuitenkaan onnistu. Turha kilpailla kun joku on kuitenkin aina parempi. Ap
Jos kaikki motivaatio puuttuisi, et olisi edes elossa.