En tiennytkään että makkarat tehdään sian peräsuolesta?
Kommentit (21)
Usein suomalaiset yököttelevät ulkomaalaisten tavoille syödä eläimestä muutakin kuin fileet ja paistit, mutta kummasti ne muutkin ruhon osat kelpaavat, kunhan ne menevät makkaratehtaan prosessista läpi.
Onko tällä trollilla joku notepad josta nämä identtiset avaukset tulee? Laiska trolli kun ei jaksa edes lyhyttä viestiä kirjoittaa itse.
En tiedä minäkään ja mä oon töissä makkaratehtaalla.
Mustamakkara tehdään suolesta, jota ei ole tyhjennetty.
Vierailija kirjoitti:
Siksi se onkin niin herkkua tampereella.
Kiitti päätit sitten kertoa sen täällä, nyt en minäkään syö.
Vierailija kirjoitti:
Eikä tehdä, mutta eskimoilla tällainen perinneherkku todella on olemassa. Kypsennys tehdään käärimällä makkarat muutamaksi viikoksi hylkeen nahkaan muhimaan. Nam.
Vaikka makkaran ja nakin kuori onkin suolta (vaikka ei perä- ja vaikka ei pakosti sian) niin mikä makkara TEHDÄÄN suolesta?
mykkyrokka ei aloittaja varmaan pystyisi syämään. siinä käytetään erilaisia sisäelimiä.
Makkarankuori on sian suolta. Se sisältö on kaikkea muuta teurasjätettä.
t. vegaani
Peräsuoli on maukasta ja sinne on myös kyrvällä kiva nussia.
Vierailija kirjoitti:
Kiitti päätit sitten kertoa sen täällä, nyt en minäkään syö.
Ole hyvä.
Kaikki roippeethan siihen jauhetaan.
En tiennyt minäkään, vaikka olen paljon tehnyt makkaroita luonnonkuoreen (joka kyllä on suolta, mutta ei peräsuolta). Kaupassa myytävistä makkaroista harva on tehty luonnonkuoreen. Mikään makkara ei ole kokonaan tehty minkään eläimen mistään suolesta.
Valaisen sinua lisää tästä maailmasta: se on muuten enää.
Ja ainakin joka joulu useimmat teistä mässyttävät sian persettä.
Et voi syödä mitään kun sian ym. paskaa käytetään lannoitteena. Ja varmaan ihmisen paskaa ja kustakin...
Vierailija kirjoitti:
Ja ainakin joka joulu useimmat teistä mässyttävät sian persettä.
Myös oksennus on herkkua, kunhan se on mehiläisen oksennusta, joka myös hunajana tunnetaan.
Arvelisin että kuitenkin ohutsuolesta tehdään. Olen tiennyt eikä vaikuta syömiseen ihan mutta en tykkää makkaroista muutenkaan.