Minun tuet tippuivat tänä vuonna 40e/kk
Työttömyysraha tippui 7e, asumistuki 31e ja lapsilisät 2e.
Onneksi tässä on jo oppinut elämään säästeliäästi, eikä tuo vähennys juurikaan tunnu enää missään. Eiköhän tuonkin rahan pysty jostain vielä nipistämään. Varmaan syödään entistä enemmän jauheliharuokia, kalaa taas entistä harvemmin (paitsi kesällä kun kalastetaan itse),hedelmätkin taitaa jatkossa olla lähinnä omena jota saa jatkuvasti n. 0,70e/kg tai alle. Pihvit yms. jää jatkossa kaupan hyllylle, harvoin nykyäänkään syödään ja kun syödään niin tarjouksesta porsaan fileepihvejä. Broilerin fileepihveistä ei tarvitse enää edes haaveilla.
Ai että kun olisi mahtavaa saada töitä!
Kommentit (25)
Mä joudun ottamaan lainaa elämiseen
t. opiskelija kirjoitti:
Mä joudun ottamaan lainaa elämiseen
Mä en saa lainaa, mutta myyn tavaroita pois alta.
Toivottavasti tukien loppuminen kannustaa työntekoon!
Mullakin tippui noin viisikymppiä. Täytyy nipistää lisää vaikka olen tähänkin asti elänyt niin säästeliäästi ettei moni pystyisi. Noh, ensi vuonna opiskelemaan, jos nyt sinnekään enää nykyään pääsee.
Hallituksen juustohöylä menettää tarkoituksensa, kun pienet leikkaukset osuvat jatkuvasti samojen ihmisten kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannusta kun ei mua oteta mihinkään. Joka työpaikkaan hakee monta pätevämpää tekijää.
Mulla tippui väliaikaisesti 459 euroa kuukaudessa (elatustuki 155, lapsilisä 95, asumistuki 209), ja olen päätoiminen opiskelija kelan opintotuella. Lapsi muutti toiselle vanhemmalleen puoleksi vuodeksi. Varsinainen väliinputoaminen :D
Minä saan 200 vähemmän kuussa käteen, kun verot ja muut maksut nousivat.
Jotkut joutuvat ostamaan kaiken ihan omilla rahoillaan eikä tule penninjeniä mitään tukia.Ei me mitään pihvejä syödä vaan broiskun paistileikkeitä (7,96e/kg).Ruoat miltei kaikki Lidlistä.Hedelmät jää turhina kauppaan, kasviksia koitamme syödä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tässä on jo oppinut elämään säästeliäästi, eikä tuo vähennys juurikaan tunnu enää missään. Eiköhän tuonkin rahan pysty jostain vielä nipistämään. Varmaan syödään entistä enemmän jauheliharuokia, kalaa taas entistä harvemmin (paitsi kesällä kun kalastetaan itse),hedelmätkin taitaa jatkossa olla lähinnä omena jota saa jatkuvasti n. 0,70e/kg tai alle. Pihvit yms. jää jatkossa kaupan hyllylle, harvoin nykyäänkään syödään ja kun syödään niin tarjouksesta porsaan fileepihvejä. Broilerin fileepihveistä ei tarvitse enää edes haaveilla.
Minulla putosi sairaseläke vitosen,
eläkeläisten asumistuki tippui 104€,
lapsilisä 8€, eli 117€/ kk vähemmän tämä vuonna.
Kun olen maksanut laskut ja kodin liittymät, linja-autokortit, lääkkeet, kampaajat,
ostanut ehjät vaatteet rikki menneiden tilalle, silmälasit + harrastusmaksut ym. menot,
olemme joka kuukausi monta päivää ilman rahaa ja kunnon ruokaa.
Kela ei myönnä äyriäkään toimeentulotukea,
turha yrittää.
Sairaseläkeläisenä en voi nostaa tulotasoani.
Paitsi tietenkin alkaa ajaa taksia,
niinkuin Berner ehdotti. Kortti sentään löytyy, auton vakuutusmaksut on vaan niin mielettömän kovat.
Vierailija kirjoitti:
Otatko mut töihin? Olen hakenut yli sataa työpaikkaa, mutta haastatteluja on takana yhden käden sormilla laskettava määrä ja työpaikkoja nolla.
Samoin. Ainoa mikä ei vähentynyt oli elatus, se nousi muutaman euron.
Se on vaihdettava kalja halvempaan merkkiin ja käärittävä itse tupakat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla putosi sairaseläke vitosen,
eläkeläisten asumistuki tippui 104€,
lapsilisä 8€, eli 117€/ kk vähemmän tämä vuonna.
Kun olen maksanut laskut ja kodin liittymät, linja-autokortit, lääkkeet, kampaajat,
ostanut ehjät vaatteet rikki menneiden tilalle, silmälasit + harrastusmaksut ym. menot,
olemme joka kuukausi monta päivää ilman rahaa ja kunnon ruokaa.Kela ei myönnä äyriäkään toimeentulotukea,
turha yrittää.Sairaseläkeläisenä en voi nostaa tulotasoani.
Paitsi tietenkin alkaa ajaa taksia,
niinkuin Berner ehdotti. Kortti sentään löytyy, auton vakuutusmaksut on vaan niin mielettömän kovat.
Multa jää noista linja-autokortti, kampaaja, uudet vaatteet ja harrastukset pois. Ei vaan ole varaa. Olen jatkuvasti rikkinäisissä vaatteissa ja bussia käytän kerran viikossa kun käyn luennolla yliopistolla. Kauppaan kävelen. Kampaajalla kävin viimeksi viime kesänä kun kampaajakaveri leikkasi hiukset vastapalveluksena yhdestä jutusta eli ei tarvinnut maksaa itse. Koiran kanssa haluaisin harrastaa ja itse haluaisin käydä salilla tai jumpassa tai edes uimassa silloin tällöin mutta en raaski kun sitten ei ole varaa syödä.
Olen täydellisen työkykyinen ja -haluinen mutten tunnu kelpaavan mihinkään, en edes sinne kuuluisalle kaupan kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen juustohöylä menettää tarkoituksensa, kun pienet leikkaukset osuvat jatkuvasti samojen ihmisten kohdalle.
Höh - niiltä on tuista vaikea höylätä, jotka eivät mitään tukia saa - ja ehkä juuri sinunkin tukiesi maksajana voin kertoa, että kyllä meitä työtätekeviä / omistavia on myöskin muistettu niin että taas jää samoista tuloista aika paljon vähemmän omaan taskuun ja kaiketikin sitten turvattua se vastikkeeton tulovirta teidän vähäosaisten taskuun ...
Laskin että työttömyyspäiväraha tippui jotain 19c/päivä eli reilut neljä euroa kuukaudelta. Suurempi muutos oli veroprosentissa. Viime vuonna olin puolet vuodesta töissä kokoaikaisesti ja 4kk osa-aikaisesti (40% työaika) ja mun veroprosentti oli 1,5-2,5%. Nyt kun otin verokortin työttömyyspäivärahalle, niin veroprosentiksi tuli 8,5%. Silloin kun sain pelkkää työmarkkinatukea, veroprosentti oli tasan 0% mutta ansiosidonnaisessa on jo kova verotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otatko mut töihin? Olen hakenut yli sataa työpaikkaa, mutta haastatteluja on takana yhden käden sormilla laskettava määrä ja työpaikkoja nolla.
Tässä rakenteellisessa työttömyydessä on just se paska puoli, että kun edes työhakemuksilla ei niitä töitä saa. Ei eletä enää 80-lukua, jolloin jokainen sai edes jonkunlaisen työn jos halusi.
Kohta yleltä potkitaan pois taas porukkaa (radiosta kuulin, että yt:t päättyneet) ja he joutuvat jonon jatkoksi.
Vierailija kirjoitti:
Laskin että työttömyyspäiväraha tippui jotain 19c/päivä eli reilut neljä euroa kuukaudelta. Suurempi muutos oli veroprosentissa. Viime vuonna olin puolet vuodesta töissä kokoaikaisesti ja 4kk osa-aikaisesti (40% työaika) ja mun veroprosentti oli 1,5-2,5%. Nyt kun otin verokortin työttömyyspäivärahalle, niin veroprosentiksi tuli 8,5%. Silloin kun sain pelkkää työmarkkinatukea, veroprosentti oli tasan 0% mutta ansiosidonnaisessa on jo kova verotus.
Miten voi olla mahdollista, kun työttömyystukia verotetaan kaikilta 20 %????????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla mahdollista, kun työttömyystukia verotetaan kaikilta 20 %????????
Siis 25 % ei 20 %
Multa meni työmarkkinatuki kokonaan pois alta ja asumistuesta lähti satanen.