Työhaastattelija suuttui, kun kerroin nykyisen palkkani. :)
Hain ihan mielenkiinnosta eräästä firmasta työtehtävää, johon minulla on koulutus (amk) ja työkokemusta. Soitin sinne ja sain nopeasti kutsun työhaastatteluun, joka suoritti nuorehko henkilöstöpäällikkö. Tämä yliopistotutkinnon suorittanut henkilöstöpäällikkö ei ilmeisesti tienaa ihan saman verran kuin minä (amk), koska hän suuttui ihan selvästi kerrottuani nykyisen palkkani. Häntä aivan selvästi katkeroitti, että ammattikorkeakoulun käynyt nuorukainen tienaa enemmän kuin hän tai sitten ko. tehtävään oli budjetoitu selvästi edullisempi henkilö.
Haastatteluun liittyi mukaan potentiaalinen esimieheni ja tässä vaiheessa yliopistomiehen käytös muuttui oma kehuksi ja hän käytti hienoja termejä ja yritti ihan selvästi tehdä meidät muut tyhmiksi ja puuttui täysin epäoleellisiin asioihin.
Eipä siis yllätys, että he päätyivät kakkosvaihtoehtoon. Ilmeisesti itsekin tiesivät, etten suostu nykyistä huonommalla palkalla töihin.
Kommentit (23)
Se ei ollut sun paikka, usko mua. Jotain parempaa tulee vielä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
No voi voi. Tolla asenteella et saa kyllä ikinä töitä.
Lueppas uudestaan oikein ajatuksella :D
fiksu hyvää palkkaa saava amk <-> huonolla itsetunnolla varustettu huonopalkkainen fm
-klassikko avaus
Miksi se haastattelija kertoi sulle palkkansa?
Minä voisin vaihtaa työpaikkaa jopa pienempi palkkaiseen.
Mutta ei paljon.
Jos työ itsessään ja työajat olisivat mieleiset.
Miksi hait pelkkää työtehtävää etkä työpaikkaa? Me akateemiset teemme useita eri tehtäviä saman ammattinimikkeen sisällä, amk-puolelta näköjään tullaan tekemään yhtä ainoaa tehtävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lueppas uudestaan oikein ajatuksella :D
Ap on jo töissä.
Ajattelin vain kertoa kun ei tuo kuitenkaan lue uudestaan ajatuksella =D
En minäkään vaihtaisi huonompaan palkkaan. Palkan pitää olla vähintään 10% enemmän nettona, että kannattaa vaihtaa.
Miksi kerroit nykyisen palkkasi? Yleensä palkkakeskustelu käydään vasta hyvin loppuvaiheessa rekrytointia ja hakijaa on ehkä pyydetty esittämään palkkatoive. Mutta en mä ainakaan koskaan sanoisi nykyistä palkkaani. Toki, jos on töissä, voi veikata, että harva pyytää nykyistä huonompaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
fiksu hyvää palkkaa saava amk <-> huonolla itsetunnolla varustettu huonopalkkainen fm
-klassikko avaus
Kummalla se itsetunto olikaan niin huono, että piti tulla tänne avautumaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-klassikko avaus
Kummalla se itsetunto olikaan niin huono, että piti tulla tänne avautumaan...
Eipä nyt kovin katkeralta tuo avaus vaikuttanut.
Oletko muuten huomannut että tämä on keskustelupalsta -täällä keskustellaan. Ei jokaisen avauksen tarvitse tunnekuohuja sisältää.
Mistä hitosta sinä henkilöpäälikön kouluksen tiedät? :D
Win-win. Kemiat eivät kohdanneet ja nykyisessä työssä hyvä palkka.
Missä vaiheessa rekrytoija kertoi palkkansa? Huono provo.
mä kanssa menetin yhden mahdollisuuden kun tokaisin että nykyisessä paikassa on paljon parempi palkka. Olisin sen paikan halunnut, halusin vain sanoa että en ole kiinnostunut jutusta rahan takia. Ei toiminut.
"En saanut sitä duunia mut en kyllä ois halunnutkaan, sitä paitsi ne haastattelijat oli ihan kakkapäitä."
Naurattaa vieläkin kirjoitti:
Hain ihan mielenkiinnosta eräästä firmasta työtehtävää, johon minulla on koulutus (amk) ja työkokemusta. Soitin sinne ja sain nopeasti kutsun työhaastatteluun, joka suoritti nuorehko henkilöstöpäällikkö. Tämä yliopistotutkinnon suorittanut henkilöstöpäällikkö ei ilmeisesti tienaa ihan saman verran kuin minä (amk), koska hän suuttui ihan selvästi kerrottuani nykyisen palkkani. Häntä aivan selvästi katkeroitti, että ammattikorkeakoulun käynyt nuorukainen tienaa enemmän kuin hän tai sitten ko. tehtävään oli budjetoitu selvästi edullisempi henkilö.
Haastatteluun liittyi mukaan potentiaalinen esimieheni ja tässä vaiheessa yliopistomiehen käytös muuttui oma kehuksi ja hän käytti hienoja termejä ja yritti ihan selvästi tehdä meidät muut tyhmiksi ja puuttui täysin epäoleellisiin asioihin.
Eipä siis yllätys, että he päätyivät kakkosvaihtoehtoon. Ilmeisesti itsekin tiesivät, etten suostu nykyistä huonommalla palkalla töihin.
Heh.
Olen törmännyt samaan.
Jotkut tyypit yrittävät osoittaa epäpätevyyttäni kun kuulevat että koulutukseni on alempi kuin heidän. Vaikka aikaisemmin olisivat tehneet kanssani sujuvasti töitä, niin asenne muuttuu ylimieliseksi ja tulee sellaista sivistyssanoilla pätemistä.
Joku on jopa tokaissut, että ethän sä näitä voi ymmärtää koska sun koulutus on tuo...
Hyvin kuitenkin työssäni pärjään ja työnantaja on erittäin tyytyväinen siihen mitä saan aikaan. Teen luovaa työtä, jossa oikeasti on tärkeintä se että osaa olla ennakkoluuloton ja ajatella asioita erilaisilla tavoilla.
Osaan myös teoriat ja ne sivistyssanat, mikä harmittaa hirveästi ylimielikkejä :D
Onneksi suurin osa työkavereista on fiksuja, ja pahimmat ylimielikit poistuneet yt:neuvotteluiden myötä.