Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

naapurit ja heidän mielikuvituksensa

Vierailija
16.03.2006 |

Muutimme tähän taloon (kerrostalo) syksyllä, muuton aikoihin työsuhteeni päättyi (vuosikausien putki akateemisia pätkätöitä).Minulle toki tarjottiin uutta pätkää, mutta pitkään harkittuani päätin hakea muutosta elämään: teen lisensiaattityöni valmiiksi (sain apurahan) ja lisäksi teen oman alani hommia freelancerina (projekteja tarjolla niin paljon kuin haluaa tehdä). Eli aamuisin heräämme kaikki yhtä aikaa, mies vie töihin mennessään lapset hoitoon ja kouluun ja minä jään kotiin tekemään töitä. Usemman kerran viikossa minulla on jokin palaveri tmv., mutta pääsääntöisesti olen kotona. Haen lapset hoidosta (koululainen tulee itse) klo 15-16 välillä.

Sen kummemmin ei ole naapureiden kanssa ollut puhetta mitä teen, lähinnä asia on jäänyt kommenttiin " teen töitä kotona" .

Tänään sitten käytin aamupäivästä tunnin siivoukseen ja lopuksi vein roskat ulos. Samalla reissulla törmäsin alakerran mummoon. Hän alkoi sitten kyselemään, että mitä oikein teen päivisin kun lapset ovat kuitenkin hoidossa. Selitin sitten lyhykäisesti, että teen tutkimustyötä apuraha turvin ja sen lisäksi freelancer-hommia. Mummo meni hieman vaikean näköiseksi ja alkoi selittämään " voi voi ja me (= useat naapurit) kun luultiin, että sinä olet masentunut ja etkä jaksa lapsia hoitaa." Ihan tarkkaa sanamuotoa en muista, mutta ajatuksena oli se, että olivat porukalla kauhistelleet miten lapset viedään hoitoon vaikka äiti makoilee päivät kotona. Lisäksi joku teräväsilmäinen oli huomioinut, että meillä on välillä valot vielä puolenyön jälkeen (=minun työhuoneessani, joskus saatan kirjoittaa vielä myöhään) - ja mummon puheesta selvisi, että oletti minun valvovan yöt ja nukkuvan päivät. Oli aidosti helpottuneen oloinen kun tajusi, että teen siis päivät töitä enkä vain makoile kotona :)

Ihan suoraan sanoen ärsyttää valtavasti. Jos ei elä mummojen perusnormien mukaan (lähde töihin ja ole todistettavasti kotoa pois silloin kun mummot kyttäävät) niin on masentunut sosiaalitapaus. Ja kyse ei ole mummoista vaan tätä " tietoa" on levitelty pitkin taloyhtiötä ja kauhisteltu laajemminkin.

Ärsyttää myös se, että jos ei tee selkoa tekemisistään niin naapurit tekevät ihan omat johtopäätöksensä toisista ihmisistä ja levittävät näitä johtopäätöksiään totuutena eteenpäin.

Varokaa, koskaan ei tiedä kuka kyttää ja mitä tietoa teistä levittää!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä toki reissaan ja käyn asiakkaissa, mutta suurin osa työstä tapahtuu siis täällä kotona. Ja lapset viedään aamulla hoitoon.

Työasuni on vieläpä vanhat verkkarit/ jotain muuta mukavaa ja hiukset ponnarilla (tosi chic!), joten esim roskia viedessäni voi joku säälivä silmäpari tehdä omat johtopäätöksensä.

Pitäisiköhän laittaa rappukäytävän ilmoitustaululle tiedote, jossa kerron muille asukkaille, ettei syytä huoleen:)

Vierailija
2/8 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa muutama vuosi takaperin tähän pihapiiriin muuttaessamme havaitsimme naapureiden kuiskuttelevan ja kyyläävän meitä. Oli heinäkuu, meillä kesäloma, jota riitti vielä elokuunkin puolelle. Eli löhöiltyä tuli koko perheen voimin. Kaiken lisäksi mieheni on maahanmuuttaja...

Tilanne paheni muutettuamme pihan poikki pois vuokra-asunnosta asoon. Sellaiset naapurustossa, joiden korviin ammattimme (opettajia molemmat) ei vielä, aloittivat uuden juorukampanjan... Eräskin jäi pihalle tölläämään, kauhistellen kaverilleen kuinka sossusta annetaan kaikki maahanmuuttaja-mutiaisille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni (kohta avomieheni :)) tekee töitä myös kotona. Tähän saakka naapurit ovat pitäneet häntä varmaankin tyypillisenä poikamiesnörttinä, mutta entäs kun muutamme yhteen!

Vastuuton pitkätukkavätys joka vain möllöttää kotona kun vaimo raataa töissä :D

Vierailija
4/8 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat saaneet elämisestänne varmaan monet hyvät juttutuokiot ja nyt kun on " uutta tietoa" saavat taas hyvän syyn pitää kahvikekkerit.

Lepo vaan : )

Vierailija
5/8 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokin, niin tyhmien ihmisten tyhmät päätelmät ja juoruaminen ärsyttävät, huoh. Tavallaan sellaisia kyyliä voisi sääliä, jos ärsyynnykseltään tokenisi. Minua ei ole koskaan kiinnostanut toisten ihmisten asiat siinä määrin, että kyyläämään ja varsinkin " päättelemään" ja juoruamaan alkaisin. Minua kiinnostaa sellaisten ihmisten asiat, jotka _HALUAVAT_ jakaa asiansa kanssani. Mutta varjelkoon noita pihakyyliä, yök yök yök!

Ja sitä paitsi, vaikka joku olisikin " tekemättä mitään" omassa kodissaan, niin ei se kuulu yhdellekään kyylälle! Kyylät ovat pieniä ihmisiä sielultaan, joiden on pakko saada sullottua kaikki ympäristön ihmiset johonkin muottiin mielessään, muutenhan menee pakka sekaisin, herranjestas...

Vierailija
6/8 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis häh? tämä ei ollut provo enkä ole palstalle koskaan aiemminkaan provoja kirjoittanut. Sepustukseni saattoi olla pitkä, mutta ihan suoraan sanoen minulla on parempaakin tekemistä kuin keksiä palstalle juttuja ja jopa kirjoittaa niistä pitkiä juttuja.

Mutta on " kiva" kuulla, että löytyy kohtalotovereita. Päivällä tosiaan olin aika ärsyyntynyt, mutta nyt asia jo pelkästään naurattaa. Varsinkin kun työlookkini on juuri kulahtaneet farkut, kulahtanut paita, ei meikkiä ja hiuksetkin laittamatta.

Ja nyt tajusin, että ovat varmaan epäilleet myös alkoholistiksi: meillä juodaan paljon lasipulloissa olevaa mehua ja kannan niitä aina lasinkierrätykseen paperikassissa (eivät ole panttipulloja). Ovat mummot mahtaneet kauhistella kun viikottain raahaan roskiskatokseen painavaa, kilisevää pullokassia :)

Mieheni tuossa jo ehdotti, että laitammeko vielä vettä myllyyn ja antaisimme mummoille lisää kauhisteltavaa - emme vain keksineet, mitä sellainen voisi olla, onko ehdotuksia?

Vierailija
7/8 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesikin voisi jäädä kotiin, lapset hoitoon ja makkarissa verhot kiinni monta kertaa päivässä. Noin puolentunnintaukoja verhot auki. Sitten aivan naama punaisena lähdette lapsia hakemaan hoidosta. :-))

Vierailija
8/8 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huume-epäilyjä, prostituutiota jne :)

miten nuo toteuttaisi?

t. ap