13v uhkaa viiltää vanhan reppunsa halki, jos en osta samanlaista reppua mikä ns. kaikilla muillakin on
Kommentit (48)
Kerro minkä verran rahaa on käytettävissä mahdolliseen reppuun. Laita nuori itse etsimään sillä summalla reppu kirpparilta/netistä tai ostamaan vaikka joku halpa uus kaupasta.
Kerro että jos viiltää niin kirpparireppu tai vanha reppu varastosta odottaa.
Siinähän sitten viiltää ja seuraavaksi kantaa kirjansa muovikassissa. Hanki selkäranka.
Sanosin et jos tahallaan hajottaa niin kantaa kirjansa sit vaikka muovipussissa, en uutta osta jos tahallaan rikkoo. Voisko olla vaihtoehto että lapsi maksas osan/kokonaan uuden repun jos se tietty malli on pakko saada. Tai kiltisti vaan oottaa seuraavaan syntymäpäivään tai jouluun ja saa sit sen uuden repun lahjaks
Vierailija kirjoitti:
Kerro minkä verran rahaa on käytettävissä mahdolliseen reppuun. Laita nuori itse etsimään sillä summalla reppu kirpparilta/netistä tai ostamaan vaikka joku halpa uus kaupasta.
Kerro että jos viiltää niin kirpparireppu tai vanha reppu varastosta odottaa.
No tietenkin 0€, kun lapsukaisella on jo ihan toimiva reppu.
Mun lapsi sais noin tehtyään paikata reppunsa vaikka jeesusteipillä.
Tuollaisen uhkauksen ollessa saatesanoina, en ostaisi halvintakaan reppua. En, vaikka olisin jo alkujaan itsekin suunnitellut hänelle uuden repun ostoa.
Jos lapsi uhkailisi minua vanhan reppunsa tuhoamisella, ilmoittaisin että Alepan muovikassi toimii koululaukkuna sille, joka tahalleen on rikkonut vanhan repun.
Varsinkin jos haluaa jotakin arvokkaampaa tavaraa, pitää pystyä etukäteenkin osoittamaan että osaa huolehtia vastuuntuntoisesti omaisuudestaan.
Provo. Aloituksessa olisi pitänyt lukea ettet aio hankkia uutta reppua tahallaan rikotun tilalle eikä ettei varaa ole. Koska vaikka rahaa olisikin, ei kiittämätön teini ansaitse ainakaan parempaa ja kalliimpaa tilalle.
Mun 12v kertoi, että heidän luokalta saman ikäinen oli hajottanut puhelimensa, että saa uuden paremman. Provo tai ei niin 13v on sen verran lapsellinen vielä, että voi hyvinkin sanoa noin. Uhkaisin myöskin muovikassilla tai että sit käyttäisi rikkinäistä teipattua reppua. Rahasta voi myös keskustella ja miettiä lapsen kanssa mitä tekemällä ja millä aikataululla voisi itse säästää reppuun tarvittavan rahan.
Jos lapsen toivoma reppu on oksettava paskainen kånken, niin et todellakaan osta sitä vaikka varaa olisikin. Todella törkeä ja ruma reppu.
Tee lapsellesi selväksi että ei raha vain tupsahda käteen uusia kalliita reppuja varten.
Töitä on tehtävä sen eteen ja paljon.
Tuon ikäiseltä voi ja pitääkin jo vaatia jotain asioiden eteen.
Kiristäminen on se millä ei saa yhtään mitään.
Tulevaisuuttakin ajatellen.
No, annat käteen rullan jeesusteippiä ja muovikassin.
Että näillä välineillä voi sitten korvata sen hajotetun repun.
Voittehan sopia, että syksyllä mahdollisesti voitte ostaa sen repun, jos nuori säästää siihen vaikka kuukausirahoistaan puolet ja sinä rahoitat puolet.
Mitä ne Kånkenit maksaa? 70 €? Elokuuhun mennessä jos säästää vähän reilun kympin kuussa, saa sen repun. Tosin syksyllä voi olla jo muut trendit...nyt näkyy olevan toi Niken jumppapussi suosituin "koululaukku" ja Kånkenit alkaa häipyä yläkoululaisten valikoimista.
Mikä reppu lapsella nyt sitten on? Joku Lego-prinsessa reppu joka on ostettu eskariin? Vai ihan normi reppu, mutta ei kuuminta hottia? Siläl nyt on vähän väliä. Jos tuo jälkimmäinen, sopikaa diili: lapsi tekee kotihommia, josta maksatte hänelle ja siitä rahasta sitten säästää tuon repun.
Vierailija kirjoitti:
No, annat käteen rullan jeesusteippiä ja muovikassin.
Että näillä välineillä voi sitten korvata sen hajotetun repun.
Voittehan sopia, että syksyllä mahdollisesti voitte ostaa sen repun, jos nuori säästää siihen vaikka kuukausirahoistaan puolet ja sinä rahoitat puolet.
Mitä ne Kånkenit maksaa? 70 €? Elokuuhun mennessä jos säästää vähän reilun kympin kuussa, saa sen repun. Tosin syksyllä voi olla jo muut trendit...nyt näkyy olevan toi Niken jumppapussi suosituin "koululaukku" ja Kånkenit alkaa häipyä yläkoululaisten valikoimista.
Nyt ihan oiva aika kaltaisteni nelikymppisten semihippitätien ostella kånksuja. Just hankin sen murretun punaisen nahkalla somistetun version. Vähän oli tullut hinta ala 139 -> 119 euroa. Ne tavalliset taisi olla 80;-
Sympatiani aloittajalle. Pysy tiukkana. Toivon, että osaan itse olla muutaman vuoden kuluttua. Nykyään mulla olisi varaa, joten mun täytyy oikeasti olla tiukkana. Itsellenikin. Tuostavomasta repustakin päätin, etten normihintaisena osta, ja himottelin toista vuotta. Tiedän ja muistan sen, mitä on, kun ei ole varaa. Tsemppiä teinin kanssa!
Keskustelisin sen 13v:n kanssa rauhallisesti ja asiallisesti siitä, miksi uusi reppu on hänen mielestään tarpeellinen. Ei se lapsi sitä ilkeyttään halua, kyllä siinä on takana jotain muutakin. Mellä lapset tietävät perheen rahatilanteen, tulot ja menot pääpiirteissään, joten käytäisiin läpi, mitä jätetään hankkimatta, jotta se reppu saadaan ostettua. Mistä lapsi on valmis luopumaan?
Yleensä teinillä on tuossa iässä aivot. He kuuntelevat järkipuhetta ja ovat valmiita kompromisseihin, jos huomaavat, että ovat tasavertainen keskustelukumppani. Mutta jos lähdetään sille linjalle, että teini märisee "mä haluun" ja vanhempi vastaa, että "en suostu", niin lopputulos ei miellytä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelisin sen 13v:n kanssa rauhallisesti ja asiallisesti siitä, miksi uusi reppu on hänen mielestään tarpeellinen. Ei se lapsi sitä ilkeyttään halua, kyllä siinä on takana jotain muutakin. Mellä lapset tietävät perheen rahatilanteen, tulot ja menot pääpiirteissään, joten käytäisiin läpi, mitä jätetään hankkimatta, jotta se reppu saadaan ostettua. Mistä lapsi on valmis luopumaan?
Yleensä teinillä on tuossa iässä aivot. He kuuntelevat järkipuhetta ja ovat valmiita kompromisseihin, jos huomaavat, että ovat tasavertainen keskustelukumppani. Mutta jos lähdetään sille linjalle, että teini märisee "mä haluun" ja vanhempi vastaa, että "en suostu", niin lopputulos ei miellytä ketään.
Mielenkiinnosta, kuinka monta teiniä sulla on talossa?
Tulee suorastaan mieleen että "Nyt reppu jupiset,riimisi rupiset,tai katkon sinulta nyörit..."....
Sanoisin,että sitten saat kantaa kirjasi ja tarvikkeesi vaikka muovikassissa kouluun....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta, kuinka monta teiniä sulla on talossa?
Tällä hetkellä enää 2, esikoinen on jo 20v. Kaikkien kanssa on keskusteluyhteys.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsen toivoma reppu on oksettava paskainen kånken, niin et todellakaan osta sitä vaikka varaa olisikin. Todella törkeä ja ruma reppu.
Olin juuri tulossa sanomaan, että kyseessähän oli tietysti kånken, eikö niin?
Ja siihen on vain yksi vastaus: EI
🇺🇦🇮🇱
Pyydä sitä miettimään onko nolompaa kantaa kirjat vanhassa repussa vai muovikassissa, koska viilletyn repun tilalle et uutta osta, ja haluamaansa kalliiseen ei joka tapauksessa ole varaa.