Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä opiskella kun moni asia kiinnostaa vähän

Vierailija
26.01.2017 |

Olen abi, ja en vieläkään tiedä mitä haluan tehdä lukion jälkeen. Olen kirjoittamassa/kirjoittanut paljon aineita, jotta kaikki ovet pysyisivät auki. Olen aina pyrkinyt hoitamaan kouluni hyvin, ja olen saanut ylppäreistä hyviä arvosanoja. Pärjään sekä humanistisissa ja kielellisissä että matemaattisissa aineissa näin lukiossa, oikeastaan ainoa kriteeri työlle/alalle olisi että se ei saisi olla turhan ihmisläheistä.

Olen onnistunut rajaamaan vaihtoehdoiksi historian, valtiotieteen, kauppatieteellisen, energiatekniikan, fysiikan, biologian, matematiikan ja oikeustieteen, mutta, no, niitä on silti liikaa. Kaikki tässä listaamani tuntuvat yhtä lailla hyviltä vaihtoehdoilta (toki joissakin pitää ottaa huomioon että sisään ei ehkä/todennäköisesti pääse). Joskus tulee kyllä tunne, että hei, tämä se on, mutta seuraavana päivänä sama tunne tulee jostain muusta alasta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikille tule jotain palavaa intohimoa ammattiin, mutta joku työ mitä sietää?

Ensin joku käytännön ammattikoulutus, jotta voi tehdä keikkaa jos sitten opiskelee yliopistossa, nykyään voi olla monta ammattia, älykkäitä lähihoitajia ei ole liikaa, sähkömiehet ym tienaa hyvin.

Laboratoriossa ei ehkä tarvi olla niin paljon asiakastyössä.

Moniakin töitä kannattaa kokeilla. Pääasia ettei jää kotiin makaamaan.

Vierailija
2/4 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikille tule jotain palavaa intohimoa ammattiin, mutta joku työ mitä sietää?

Ensin joku käytännön ammattikoulutus, jotta voi tehdä keikkaa jos sitten opiskelee yliopistossa, nykyään voi olla monta ammattia, älykkäitä lähihoitajia ei ole liikaa, sähkömiehet ym tienaa hyvin.

Laboratoriossa ei ehkä tarvi olla niin paljon asiakastyössä.

Moniakin töitä kannattaa kokeilla. Pääasia ettei jää kotiin makaamaan.

Näinhän se on. On moniakin töitä/koulutuksia mitä ajattelisin voivani sietää, niitä listasin aloitukseen, mutta mietin vain, että nyt voisin vain valita noista jonkun arvalla vaikka luen niistä ja koetan etsiä infoa. Kuitenkin en haluaisi tehdä suuria elämänpäätöksiä sillä tavoin. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen teoreettista filosofiaa. Sopii tyhmemmällekin vantaalaiselle.

Vierailija
4/4 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä välivuosi, mene kaupan kassalle ja niillä rahoilla lähde reissaamaan. Ehkä selviää mitä haluat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän