Muita, jotka ovat kuukautisten alla " kamalia akkoja" ?
En ole vielä edes kolmeakymmentä, mutta tuntuu, että pms-oireilu elää ja voi hyvin... Olo on jotenkin yliherkkä muutamia päiviä ja olen silloin melko hankala ihminen, tiedän.
Kommentit (13)
No mä taas etsin valitettavaa joka asiasta, enkä osaa olla kovinkaan positiivinen, vaikka muulloin sitä melkolailla olenkin. Mua raivostuttaa olla tällä tavoin hormonien vietävissä!
Kärsin itsekin tosi paljon siitä huonotuulisuudesta. Olen todella kärkäs ja koko maailma tuntuu silloin potkivan päähän. hermostun lapsille herkästi ja kaikki tuntuu vaikealta. en tiedä mikä auttaisi. oispa joku lääke...
Muksu aina sitten kaikille kertoo, et " äidillä on nyt SE aika kuukaudesta" .
Ja kyllä valitettavasti mullakin on jo jotain reilua viikkoa ennen menkkoja tätä ja rinnat alkavat kipeytyä jo suunnilleen pari päivää ovulaation jälkeen.
Vierailija:
Kärsin itsekin tosi paljon siitä huonotuulisuudesta. Olen todella kärkäs ja koko maailma tuntuu silloin potkivan päähän. hermostun lapsille herkästi ja kaikki tuntuu vaikealta. en tiedä mikä auttaisi. oispa joku lääke...
selvästi kolmannen lapsen imetyksen lopettamisen jälkeen, nyt sitten olen puolisen vuotta syönyt masennuslääkettä migreeninestoon ja samalla siitä on ollut apua pms-ärsyilyyn, jotenkin tuntuu, että minä kyllä räjähdän lapselle esim. helpommin vieläkin, mutta sitten se loppuu tosi nopeasti, saan itsekin naurettua melkein heti perään.... eli apua on mullekin ollut masennuslääkkeestä, vaikka on tosi pieni annostus..
äke, jota syön sen pahimman ajan kuukaudesta. Ihan käsittämätöntä, ensimmäsen kerran elämässäni nautin lasten kanssa toimimisesta pms-aikaan ilman että hermo menee joka ikisestä kolahduksesta.
Kuukautisiin on aikaa kolme päivää ja normaalisti olisin tässä vaiheessa jo vienyt lapset mummolaan, koska pelkäsin välillä käyväni heihin käsiksi. Tänään olen tehnyt kaikki kotihommat ihan ilman raivoa, leikkinyt lasten kanssa ja ajattelinpa illalla houkuttelevani miehenkin seksiin =) Ainoa mihin tuo ei ole auttanut on kauhea hiilihydraattipitoisten ruokien himo, siihen kun vielä löytyisi apu.
onneksi minulla ei ole asetta, muuten voisin heikkopäisyyksissäni murhata mieheni tai jonkun naapurin. ihan satunnaiset vastaantulijatkin olisivat vaarassa.
niinä päivinä raivoan naama punaisena, itken kun näen säätiedotuksen telkkarissa, en saa mitään aikaiseksi, kärsin unettomuudesta, hikoilen kuin porsas öisin, ahmin pastaa, juopottelisin jossen tietäisi että olo tulee siitä aina vaan kaameammaksi. siis aivan helvetillinen tilanne, joka saamarin kuukausi.
kun kuukautiset ovat ohi ja ajattelen itseäni pms-päivinä, häpeäni on syvä. olen TOTAALISEN eri ihminen silloin.
Raivoan, raivoan ja vielä kerran raivoan. Hullu akka!!
Viimeiset 4 vuotta olleet ihan hirveät (lukuunottamatta kuopuksen odotusaikaa). Kierron puolivälistä lähtien alkaa mieletön raivoaminen, vittuilu, hermostuminen kaikesta, valittaminen kaikesta... Ei mua kestä kohta kukaan...
Sitä saa sekä pillereinä että uutteena. Uute on hieman halvempi, noin kymmenisen euroa kolmen viikon satsi, mutta sitä joutuu ottamaan useamman kerran päivässä. Pillereitä otetaan aamuin illoin kaksi kappaletta ja hinta taitaa olla 15 euron paikkeilla.
Minä olen käyttänyt uutetta.
Vierailija:
Onko mäkikuisma luontaistuotekaupas...
Mutta nyt olen pitkän etsimisen jälkeen löytänyt avun pms-oireisiin ja harmittaa, etten aijemmin koittanut masennuslääkkeitä tähän. On kokeiltu terolutit, e-pillerit, luontaistuotteet ja raivokas liikunta, mitä teen kyllä nytkin.