Neightborhood watch! Mitä mielenkiintoista olet saanut selville naapureistasi? Meillä...
Meillä on suhteellisen pieni taloyhtiö isohkon suomalaisen kaupungin keskusta-alueen laitamilla, ja yhtiössä ja paljon erilaisia ihmisiä. Emme todellakaan varsinaisesti vakoile naapureitamme, mutta muutamaa asiaa ei ole voinut olla huomaamatta: vakiintunut homopariskunta välttelee toisiaan, toinen osalistuu talkoisiin sekä taloyhtiön juhliin ja sosialisoi muiden naapurien kanssa, toinen vain murahtelee äreästi ja välttelee kanssakäymistä. En ole kolmen vuoden aikana kertaakaan nähnyt heitä yhdessä. Toisessa asunnossa asuu suhteellisen kuuluisa bloggaaja miehineen, mies on ystävällinen ja maanläheinen, mutta naista ei näy koskaan edes roskiksella ilman täyttä sotamaalausta ja pikku-puudelia kainalossa. Kolmannessa seinänaapurissa puolestaan asuu (syvästi onneton?) uusioperhe, jonka äiti on erikoislääkäri ja isä tuomittu erinäisistä virkaan liittyvistä asioista parhaillaan oikeudessa taisteleva syytetty.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on naapurissa hamstraaja, aina kantamassa tavaraa asuntoon joka ainakin eteisestä päätellen on ihan täynnä tavaraa! Käy myös päivittäin hakemassa hesestä take away-aterian.
Tää saatan olla minä! Terkkuja vaan, ei muuten oo kämppä täynnä tavaraa koska voisin olla myös tän ketjun pakonomainen siivooja ;D Enkä nyt ihan päivittäin heseruokaa syö, ei nyt liiotella! :D
Naapurin mies pahoinpitelee vaimoansa jatkuvasti. Välillä mies soittaa itse poliisit, kun säikähtää itsekin kun on tullut paiskottua kunnolla emäntää pitkin taloa. Viimeksi oli lastensuojelu ja poliisit jututtamassa toista tuntia. Mies lähti maijan kyytiin lopulta.
Mä katsoin kaikki meidän naapurit facebookista kun muutettiin tähän. Tosi ihkuja liibalaaba- ja hymyhuulet- päivityksiä kuten "tykkää jos maanantait on sunki mielestä perseest". Työpaikat myös julkisena, koulutuksena 'elämän kova koulu' ja vaihtuvat kumppanit, pentuja sille tälle tuolle. Ryyppäyskuvia jne, tiedätte tämän ihmistyypin. Kuvia Turkin lomamatkalta jossa istutaan terassilla tuoppi kädessä, iho on palanut kirkuvan punaiseksi. Jatkuvasti rööki huulessa ja perjantaisin kaljakassit kilisee. Millä todennäköisyydellä kaikki muut meidän 10 asunnon rivariyhtiössä on näitä? Argh.
Nimim. Omakotitalosta haaveileva
Alakerran nuoren perheen isää ei ole enää näkynyt ja harvemmin pientä poikaakin näkee enää nuoren äidin kanssa. Ovelta sujahti sisään kerran vieraan näköinen mies kukkakimpun kans.. Auto on edustalla joskus käynnissä, ehkä isä hakee poikaa luokseen? Olen sattunut aina paikalle, en seuraa tilannetta, mutta nyt tahtomattani olen ilmeisesti skandaalin keskellä???
Mitä noista nyt voi sanoa, en ole kovin erikoisia pannut merkille. Perushiljainen rivariyhtiö. Paljon koiria, paljon lapsperheitä, muutamia vanhuksia. Ei hajuakaan mitä työtä tekevät /tekevätkö lainkaan.
Yksi naapuri kyllä on valittanut leikkipaikalle leikkiville lapsille että ei saa pitää ääntä leikeissä. Ja väitti yhelle uuelle asukille että koiria ei saa pitää takapihalla, kun tällä sellainen kiinni hihnassa omalla pihallaan oli.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta mun naapurit pätkääkään. Siksi haluan asua Helsingissä.
Samanlaisia kyttääjiä sielläkin on.
Onneksi asun omakotitalossa nykyään.
Yläkerrassa asuu himouskovaisia, jotka käy säännöllisesti kaikkien ovilla tyrkyttämässä Jeesusta. Alakerrassa asuu diileri, jonka tekemisiin en osallistu enkä ota mitään kantaa. Hän on mukava mies muutoin. Yksi mamu-perhe, ihania ja yrittävät kovasti yhdistää suomalaista ja omaa kulttuuriaan. Muutama ahkera yh-äiti ja kaiketi opiskelijoita pari kappaletta. Muista en sitten tiedäkkään, kun eivät ole kiinnostuineita meistä naapureista.
Vierailija kirjoitti:
Joku on raskaana tai ainakin epäillyt olevansa. Tai sit se on testannut, ovuloiko. Mies kertoi nähneensä roskiksessa roskien päällä Clearbluen kääreen. Kertoi mulle tohkeissaan... Ei kuitenkaan kuulemma ollut dyykannut mitenkään, vaan oli sen ihan väkisin huomannut siinä päällimmäisenä, kun oli tiputtanut meidän roskat.
Onnea vaan jos jollain naapurilla on tärpännyt!!!
Ei välttämättä juurikaan sitä onnea...
Tämä ketju varmaankin lähtee hetkellä millä hyvänsä. Vuosia sitten nuorena asuin talossa jossa miehen työkaverin vaimo huusi naapuriasunnossa koko päivän pienelle lapselleen. Nyt tekisin perheestä lasun. Tuohon aikaan olin nuori, tyhmä ja lapseton, säälin liikaa miehen työkaveria.
Meillä lähes kaikki lähinaapurit eläkkeellä tai sairaseläkkeellä. Kyttäävät siis meitä ja meillähän sitä draamaa tapahtuu!
Mä tuun kyylää sua! Mä vahdin sua!