Neightborhood watch! Mitä mielenkiintoista olet saanut selville naapureistasi? Meillä...
Meillä on suhteellisen pieni taloyhtiö isohkon suomalaisen kaupungin keskusta-alueen laitamilla, ja yhtiössä ja paljon erilaisia ihmisiä. Emme todellakaan varsinaisesti vakoile naapureitamme, mutta muutamaa asiaa ei ole voinut olla huomaamatta: vakiintunut homopariskunta välttelee toisiaan, toinen osalistuu talkoisiin sekä taloyhtiön juhliin ja sosialisoi muiden naapurien kanssa, toinen vain murahtelee äreästi ja välttelee kanssakäymistä. En ole kolmen vuoden aikana kertaakaan nähnyt heitä yhdessä. Toisessa asunnossa asuu suhteellisen kuuluisa bloggaaja miehineen, mies on ystävällinen ja maanläheinen, mutta naista ei näy koskaan edes roskiksella ilman täyttä sotamaalausta ja pikku-puudelia kainalossa. Kolmannessa seinänaapurissa puolestaan asuu (syvästi onneton?) uusioperhe, jonka äiti on erikoislääkäri ja isä tuomittu erinäisistä virkaan liittyvistä asioista parhaillaan oikeudessa taisteleva syytetty.
Kommentit (32)
Tiesin naapurien avioerosta vuosia ennenkuin se tapahtui. Samaisen täydellisen perheen rouvan persoonallisuushäiriö on ilmeinen, vaikka koko perhe esittää aivan muuta.
Toisen naapurin alkoholiongelma on myös tiedossa.
Hienoa,meillä on naapurina kusipää,juoppo reppana ja lapsiperhe mitä ei ikinä näy missään,erikoista mun mielestä kun niillä on useampi lapsi mitkä akka vie aamulla jonnekin sitten sen auto on koko päivän pihalla,mies tulee illalla autolla jostain ja morjestaa,mitään muuta niistä ei näy tai kuulu.
Meillä naapurissa tyttö laulaa päivät pitkät... Huoh
Meillä on naapurissa hamstraaja, aina kantamassa tavaraa asuntoon joka ainakin eteisestä päätellen on ihan täynnä tavaraa! Käy myös päivittäin hakemassa hesestä take away-aterian.
Mä laulan päivät pitkät, oon miettinyt vituttaakohan se naapureita...
Yksi huonosti peitelty alkoholismi, yksi orastava alkoholismi tai tuurijuoppous, molemmat nuorilla naisilla. Yksi todennäköinen perheväkivaltatapaus, yksi järkyttävän pahasti toisilleen katkeroitunut vanha pariskunta ja joukko yksinäisiä, vanhoja ihmisiä katselemassa päivät pitkät telkkaria isoissa asunnoissaan.
Vastapainona: yksi aidosti onnellinen ja toisiaan lämpimästi rakastava eläkeläispariskunta.
Keskisuuri taloyhtiö arvoalueella Helsingin keskustassa.
Meillä on naapurissa kaltaisesi kyttääjä. Vahtii ovensa takana ja hyökkää naapureiden kimppuun. Ahdistelee kunnes saa valitettua murheensa muista naapureista. Väittää, että talo ei ole kunnossa ja vaatiii taloyhtiön maksamia korjauksia kotiinsa. Henkilökohtaisesti harkitsen muuttoa tämän naapurin takia.
Joku on raskaana tai ainakin epäillyt olevansa. Tai sit se on testannut, ovuloiko. Mies kertoi nähneensä roskiksessa roskien päällä Clearbluen kääreen. Kertoi mulle tohkeissaan... Ei kuitenkaan kuulemma ollut dyykannut mitenkään, vaan oli sen ihan väkisin huomannut siinä päällimmäisenä, kun oli tiputtanut meidän roskat.
Onnea vaan jos jollain naapurilla on tärpännyt!!!
Mua ei kiinnosta mun naapurit pätkääkään. Siksi haluan asua Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on naapurissa kaltaisesi kyttääjä. Vahtii ovensa takana ja hyökkää naapureiden kimppuun. Ahdistelee kunnes saa valitettua murheensa muista naapureista. Väittää, että talo ei ole kunnossa ja vaatiii taloyhtiön maksamia korjauksia kotiinsa. Henkilökohtaisesti harkitsen muuttoa tämän naapurin takia.
Meillä on myös sellainen "kyylä", suoraan kuin Kummeleista paitsi että on patalaiska nainen. Mua vaan naurattaa sen tempaukset ja kerron aina miehelle sen typeryyksistä.
Ei tulisi mieleenkään muuttaa.
Yläkerrassa asuu pakonomainen siivoaja ja pesijä. Pesee yhden ihmisen vaatteita useita kertoja päivässä ja vetelee huonekaluja ympäriinsä. Myös omituista hakkaamista ja kolinaa kuuluu.
Meidän kerrostalossa on käynny 3 itsemurhaa. Ja kellareihin murtauduttu ties kuinka monta kertaa, tekijä on tiedossa kyllä.. mutta joo muuta en tiedä.
Edellisessä kämpässä yläkerran perheellinen mies (sattui vielä olemaan meidän vuokraisäntä) viihtyi aamuisin vaimon lähdettyä töihin alakerran sinkkuneidin seurassa. Me asuttiin siis näiden "välissä" . Olivat koko poppoo (vuokraisäntä, -emäntä, heidän teinit ja alakerran neiti) tosi hyvää pataa, lomailivatkin yhdessä. Sitten yläkerran perhe muutti pois, mutta isäntä viihtyi edelleenkin alakerran neitokaisen luona lähes joka päivä. Me muut katsottiin vähän kieroon, ja oma mies kun oli kerran vuokrasopimukseen liittyviä juttuja selvittämässä vuokraEMÄNNÄN kanssa, sattui mainitsemaan että olisihan tämä hoitunut X:n (vuokraisännän) kanssa, kun nähdään kuitenkin niin usein. Vuokraemäntä oli mennyt vähän oudoksi, ja kuukauden sisään vuokraisäntä muutti alakerran neidin luokse. 10 vuotta tuosta, ovat edelleen yhdessä ja hyvät joulut jne tulee toivoteltua puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Yläkerrassa asuu pakonomainen siivoaja ja pesijä. Pesee yhden ihmisen vaatteita useita kertoja päivässä ja vetelee huonekaluja ympäriinsä. Myös omituista hakkaamista ja kolinaa kuuluu.
Asutko osoitteessa I****kuja 11 A 1?
Hei naapurikyttääjä!
Jos sinua kiinnostaa mitä minä teen tai en tee. Ole hyvä ja tule kysymään.
Jos sinulla ei ole siihen selkärankaa niin pidä suusi tukossa!
Joo menen nyt uhraaman neitsyt sian ja potran tyttövauvan.
*siis isä syytteessä erilaisiin virkaan liittyvissä rikoksissa
-ap