Osakesalkkusi koko
Kommentit (45)
Vasta 15k€, mutta mä vasta harjoittelen ja aloitan tosissani kun asuntolaina on parin vuoden kuluttua maksettu.
Perintörahat on kiinni kakkosasunnossa eli osakkeet on palkasta säästetty.
Osakesalkun arvo noin 17000, lisäksi muita sijoituksia 88000 ja puolet velattomasta omakotitalosta pk-seudulla. Kaikki omasta työstä saaduilla palkkatuloilla hankittuja. Tällä hetkellä liian suuri osa rahoista makaa huonokorkoisella pankkitilillä, mutta en ole uskaltanut ostaa viime aikoina oaakkeita, kun niiden hinnat ovat nyt niin korkealla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tänään katsonut, mutta viime perjantain sähköpostipäivityksen (Oma salkku, kauppalehti) perusteella oli pyöristettynä 155 000 €. Buy and hold -metodilla olen rakentanut ensimmäisistä kesätyörahoista asti eli about 10 vuoden ajan. Opiskeluaikana ei niin paljon pystynyt säästämään, mutta nyt taas pari vuotta työelämässä. :) Mielestäni ihan OK salkku tässä iässä, kun on kuitenkin joka sentin säästänyt palkasta.
M27
Anna kun arvaan. Olet sinkku, eikä sulla koskaan ole ollut naista.
Saanko kysyä, mikä saa epäilemään moista?
M27
Veikkaan, että olet pihi ja se sijaan että eläisit, nautit pankkitilin saldon tuijottelusta.
Tiesitkö, että rahalla ei tee mitään jos sillä tee mitään.
Ok, ymmärrän toki miksi epäilet noin. Minun osakesijoitusstrategialla vaan ei tuijoteta sitä saldoa, saldolla kun ei itsessään ole väliä vaan vuosittaisella kassavirralla eli osingoilla. Tarkoituksena on työuran aikana luoda hyvin tuottava sijoitusvarallisuus, kun en oikein tahdo luottaa, että eläkkeelle koskaan pääsisin. Pihiys on toki suhteellista, kyllä minä kaupassa vähän katson, mitä ostan esim. kalatiskillä en valitse sitä 39 €/kg siikaa, jos nieriää on myynnissä 27 €/kg.
Osinkoja vastaavalla summalla teen myös yleensä muutaman ulkomaan matkan vuodessa. Lähinnä siis Euroopassa reissaan kaupunkikohteisiin. Käyn ystävien kanssa pari kertaa kuukaudessa ulkona syömässä. En minä koe eläväni pihiä elämää. :)
Kyllä elämästä voi nauttia ja silti kerryttää varallisuutta, ei ne mielestäni ole toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja.
M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tänään katsonut, mutta viime perjantain sähköpostipäivityksen (Oma salkku, kauppalehti) perusteella oli pyöristettynä 155 000 €. Buy and hold -metodilla olen rakentanut ensimmäisistä kesätyörahoista asti eli about 10 vuoden ajan. Opiskeluaikana ei niin paljon pystynyt säästämään, mutta nyt taas pari vuotta työelämässä. :) Mielestäni ihan OK salkku tässä iässä, kun on kuitenkin joka sentin säästänyt palkasta.
M27
M27
Veikkaan, että olet pihi ja se sijaan että eläisit, nautit pankkitilin saldon tuijottelusta.
Niin no, itse jäänyt työttömäksi hiljattain ja todennut että eihän tässä itseasiassa mitään hätää ole .
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain metsää.
Metsäkin jees, mutta kannattaisi miettiä hajautusta ja sen lisäksi myös kuinka nopeasti eri varallisuuslajeista saa likviä. Metsä ei ole erityisen hyvä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain metsää.
Metsäkin jees, mutta kannattaisi miettiä hajautusta ja sen lisäksi myös kuinka nopeasti eri varallisuuslajeista saa likviä. Metsä ei ole erityisen hyvä siinä.
Tiedätkö, mä saan päänsäryn jo pelkästä osakkeiden ajattelemisesta. Olen sivusta seurannut sitä markkinakurssien kyttäämistä ja stressiä. Mä en taida haluta sellaista.
Metsä on yksinkertaista ja helpommin ymmärrettävää, sen hoitaminen on ihan rehellistä ruumiillista työtä. Parempi mulle =)
100% pikkufirmastani. Tulen mukavasti sillä toimeen, ja työllistän pari työntekijää lisäkseni. Muihin osakkeisiin en ole sijoittanut, paitsi asunto-osakkeeseen.
Onhan tämä vähän suppea sijoitusstrategia, mutta toisaalta tunnen erittäin hyvin yrityksen, johon olen sijoittanut, ja toisaalta firmani kannalta on yksinkertaisinta ja edullisinta hankkia tarvittaessa rahoitus suoraan minulta, eikä ulkopuolisilta.
70000. Ja kasvaa koko ajan. Kiinnostavaa peliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain metsää.
Tiedätkö, mä saan päänsäryn jo pelkästä osakkeiden ajattelemisesta. Olen sivusta seurannut sitä markkinakurssien kyttäämistä ja stressiä. Mä en taida haluta sellaista.
Metsä on yksinkertaista ja helpommin ymmärrettävää, sen hoitaminen on ihan rehellistä ruumiillista työtä. Parempi mulle =)
Metsä on aina Osta ja unohda, mutta voi osakkeetkin olla sitä kun valitsee osakkeet sitä silmälläpitäen. Ei tartte kytätä kursseja.
5000 e opintolainaa siellä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Arvatenkaan kaikilla on vähintään 100ke salkku :D Av-palsta on tunnettu rikkaiden ihmisten ajanviettopaikkana.
Täällä oli aamupäivällä joku häiriö, ketjuja ei näkynyt ollenkaan, mutta näkyi viestien määrä (muistaakseni yli 36 miljoonaa), ketjujen määrä (en muista), sen hetkisten käyttäjien määrä (reilut 25 000) ja rekisteröityjen käyttäjien määrä (noin 4000). No jos täällä on nytkin vaikka tuo 25 000 mammaa ja jonnea, niin miksei heistä vaikka promillella voi olla yli 100k€:n salkkua, niitä on kuitenkin Suomessa ihan merkittävä määrä. Muillakin kuin eläkeläisillä.
Jotenkin surullinen sellainen ihminen joka ei tajua että vaikka minulla ei ole, muilla voi olla, ja onkin.
Arvo-osuustili kumisee tällä hetkellä tyhjyyttään. Oman firman osakkeet, kahden asuinhuoneiston ja yhden autokatospaikan osakkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M27
M27
Kroonisesti persaukisen puhetta.
Vaatimaton, vaan aika pientä nappikauppaa mun osakesijoitukset muutenkin ovat. Toistaiseksi ei ole pysyvää pers'nettoa tullut kuitenkaan.
Osakesalkkuni arvo (oikeastaan joukko etf:iä) on noin 64 000e. Ei kovin paljon, mutta 28-vuotiaana omista tuloista säästäneenä olen erittäin tyytyväinen. Asuntolainaakin lyhentelen samalla. Lisäksi mulla on perintömetsää noin 60 000e arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Osakesalkkuni arvo (oikeastaan joukko etf:iä) on noin 64 000e. Ei kovin paljon, mutta 28-vuotiaana omista tuloista säästäneenä olen erittäin tyytyväinen. Asuntolainaakin lyhentelen samalla. Lisäksi mulla on perintömetsää noin 60 000e arvosta.
Paljon ETF:ien kulut, entä asuntolaina korko%?
Salkun arvo tällä hetkellä 28 €. Jiihaaa!
about 400keur kun viimeksi tarkistin.