Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmea kutina reisissä kun kävin kävelyllä

Vierailija
26.01.2017 |

Olen ollut leikkauksen takia viikon vain sisätiloissa, istunut ja maannut. Äsken pääsin ekaa kertaa ulkoilemaan. N. 15 minuutin jälkeen alkoi reisissä aivan jumalaton kutina, sellainen että teki mieli seinille hyppiä.

Mistä tällainen johtuu? Koskaan ennen ei ole tullut. Googlettelin vähän, ja ongelmaa on muillakin ollut mutta säännöllisesti. Voiko johtua vaan siitä, että kun on viikon makoillut ja sitten lähtee kävelylle, niin alkaa veri kiertää kunnolla ja sen takia kutittaa?

En ole ylipainoinen tms. ja normaalisti harrastan reipasta liikuntaa 4-5 kertaa viikossa, kävely ei edes ole minulle liikuntaa vaan nyt palautumista toimenpiteestä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun sortin urtikariaa

Vierailija
2/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa kutista, jos viima pääsee vaatteen läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ollut kylmä eikä tuullut. Joskus muistan, jos tosi kylmästä tulee sisälle niin tulee kutinaa... Mutta nyt oli lämmin olo koko ajan. -ap

Vierailija
4/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sul mitää rasvaa esim.bepantheenia tai aloe geeliä voisi vähä helpottaa kutinaa.

Vierailija
5/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lääkeaine, kuona-aineiden liikkeellelähtö pidemmän tauon jälkeen, kuiva iho ja pesuaine tms.

Itselläni on kuiva iho ja kutisee joskus eri syistä, välillä keksin miksi ja välillä en.

Vierailija
6/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle välillä pyöräilystä. Ihan karsee olo kun tekis mieli heittä housut jonkkaan kesken ajon. Polttaa ja kutisee niin et meinaa järki lähteä. Iho punainen suihkunkin jälkeen. Alleegialääkkeen olen joskus ottanut.

Vierailija
7/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käy myöskin kylmä kutisemaan reisissä vaikka muuten oliskin lämmin.

Vierailija
8/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pintaverenkierto vilkastui lenkin aikana, silloin yleensä iho kutiaa hetken aikaa.

Vierailija
9/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urtikaria. Ei tarvi olla edes tosi kylmää, sitä voi tulla jo pienistäkin lämpötilan muutoksista, fyysisen rasituksen loppumisesta, joillekin vähän mistä vain. Mulle itse asiassa just nämä lämpötilat on jostain syystä pahimpia. Olen myös huomannut, että tiettyyn aikaan kuukautiskiertoa kutisen enemmän.

Vierailija
10/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Sellainen kutiseva tunne jäi nyt koko illaksi koko kroppaan tuosta koettelemuksesta.

Mitään sopivaa rasvaa mulla ei taida tähän olla, Hydrokortisonia vaan mutta en ehkä viitsisi alkaa sitä laajalle alueelle vetelemään.. :D liekkö edes auttaa. Lisäksi reisien iho meni vähän rikki kun raavin tuskissani kun pääsin sisälle, ja kovin moni rasva ei käy rikkinäiselle iholle. Ihmeellisiä alkukantaisia reaktioita sitä tulee kun tarpeeksi olo menee tuskaisen puolelle. Pakkomielteinen raapiminen siis meinaan..

Normaalisti käytän siis sellaista Doven hajustettua rasvaa ja se ei varmasti nyt ärtyneessä tilassa ole paras vaihtoehto vaan joku muu mutta ei tosiaan ole kaapissa.. Ja rasvaan aina joka ilta suihkun jälkeen ihon, ei ole kuiva vaan sellainen pehmeä. Nyt vaan yhtä äkkiä jotain ihan muuta, ihon pintakin tuntuu vähän epätasaiselta. Mutta ehkä se tästä. 

Antibioottikuurilla olin tuossa leikkauksen jälkeen, ehkä siitäkin voi tulla kaikenlaisia reaktioita kun vatsakin meni sekaisin.

Vierailija
11/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kutina ihon pinnalla vai ennemminkin syvällä ihon alla?

Vierailija
12/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile luomu kookosöljyä, se on luonnostaan antiseptista. Mun urtikariakutinaa kaupan ihorasvat vain pahentaa ja ne on pakko pestä äkkiä pois.

Jos kutina ei lopu, niin mene lääkäriin.

Vierailija
13/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu että on pinnalla, kävelyllä ja sen jälkeen tuntui olevan enemmän siellä alla = tuntui että piti raapia tosi rajusti että olo helpotti.

Vierailija
14/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, jos menisin kuitenkin vielä suihkuun vaikka kävin jo tänään. Sellainen fiilis että haluaa vaatteet pois ja tuntea jotain puhdistusta iholla että saa tämän tunteen pois. Suihkun jälkeen vaan sitten kevyt kylpytakki päälle.

Vierailija
15/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota allergialääke jos sulla on.

T. 6

Vierailija
16/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtevät selluloosaryökkiöt liikkeelle

Vierailija
17/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Sellainen kutiseva tunne jäi nyt koko illaksi koko kroppaan tuosta koettelemuksesta.

Mitään sopivaa rasvaa mulla ei taida tähän olla, Hydrokortisonia vaan mutta en ehkä viitsisi alkaa sitä laajalle alueelle vetelemään.. :D liekkö edes auttaa. Lisäksi reisien iho meni vähän rikki kun raavin tuskissani kun pääsin sisälle, ja kovin moni rasva ei käy rikkinäiselle iholle. Ihmeellisiä alkukantaisia reaktioita sitä tulee kun tarpeeksi olo menee tuskaisen puolelle. Pakkomielteinen raapiminen siis meinaan..

Normaalisti käytän siis sellaista Doven hajustettua rasvaa ja se ei varmasti nyt ärtyneessä tilassa ole paras vaihtoehto vaan joku muu mutta ei tosiaan ole kaapissa.. Ja rasvaan aina joka ilta suihkun jälkeen ihon, ei ole kuiva vaan sellainen pehmeä. Nyt vaan yhtä äkkiä jotain ihan muuta, ihon pintakin tuntuu vähän epätasaiselta. Mutta ehkä se tästä. 

Antibioottikuurilla olin tuossa leikkauksen jälkeen, ehkä siitäkin voi tulla kaikenlaisia reaktioita kun vatsakin meni sekaisin.

Googlaa urtikaria. Sitä on eri syistä johtuvaa, kuumasta, kylmästä, paineesta... siihen ei auta rasvat, vaan allergialääkkeet. Minulla toimii Xyzal 5mg tabletti.

Vierailija
18/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kun en ole allerginen millekkään :( Pitäisi varmaan olla jemmassa sen takia jos tulee tällaisia yllättäviä reaktioita.

Vierailija
19/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levottomat jalat? Itselläni on ja joskus sen kanssa on hirveä kutina muiden tuntemusten lisänä.

Vierailija
20/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihku ja sen jälkeen vain kylpytakki päällä oleskelu on saanut olotilan rauhoittumaan. Harmi kun ei ole tuota allergialääkettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan