En ymmärrä, miksi työnantaja olisi muka joku jumala, jolle pitäisi selitellä tekemisiään?
Jos cv:ssä on esim. parin vuoden aukko, niin v**tuako se rekryihmisille kuuluu, mitä silloin on tehnyt? Ei kai ihminen ole tilivelvollinen kuin jumalle, jos sellaiseen nyt uskoo.
Kommentit (35)
Samaa ihmetellyt. Kai ihminen saa elää miten haluaa, miksi työnantajalle täytyy kaikki henkilökohtaiset asiansa selittää.
Samoin ajattelen. Olen tilivelvollinen niiden tuntien ajalta, josta saan palkkaa. En muuten.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmetellyt. Kai ihminen saa elää miten haluaa, miksi työnantajalle täytyy kaikki henkilökohtaiset asiansa selittää.
Ei tarvitsekaan selitellä. Mutta voit kyllä varautua siihen, että et tule valituksi. Sitä taas ei työnantajan tarvitse selitellä sinulle.
Ei tietenkään tarvi. Kuten ei myöskään tarvi palkata sellaista henkilöä josta jää epäilyksiä.
Ihan samaa mieltä! Ajatus siitä, että minulla on pomo, tuntuu inhottavalta. Siksi olen ajatellut alkaa ehkä yrittäjäksi.
Sama juttu sairasloman kanssa. Pomolle pitäisi mielestäni riittää lääkärin antama tieto siitä, että olen sairaana, mutta ei hänelle kuulu että mikä minulla tarkalleen ottaen on.
Ei ole mitään velvoitetta selvittää sikakapitalistille asioitaan. Useat niistä ovat vielä piilorasisteja!
Mieheltäni kysyttiin parin vuoden taukoa työhistoriassa, että onko ollut vankilassa. Sai vakkaripaikan ekalta varasijalta.
Työnantaja on vihollinen, jota pitää vastustaa kaikin mahdollisin tavoin.
Eli pitäiskö cv:ssä mainita kaikki aukotkin? Tyyliin 85-87 työtön, 93-95 työtön?
Kannattaa vastata, että ai niin, silloinhan mä olin entisen pomoni pahoinpitelystä istumassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tarvi. Kuten ei myöskään tarvi palkata sellaista henkilöä josta jää epäilyksiä.
Siis mitkä epäilykset? Mitä epäillään, että ollut vankilassa vai??
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa mieltä! Ajatus siitä, että minulla on pomo, tuntuu inhottavalta. Siksi olen ajatellut alkaa ehkä yrittäjäksi.
Sama juttu sairasloman kanssa. Pomolle pitäisi mielestäni riittää lääkärin antama tieto siitä, että olen sairaana, mutta ei hänelle kuulu että mikä minulla tarkalleen ottaen on.
Lääkäri ei oikein pysty arvioimaan työkykyäsi esim. venähtäneen nilkan osalta. Lääkäri ei myöskään tarkalleen ottaen myönnä sitä vapaata, vaan työnantaja.
Mutta käytännössä asia menee juuri kuten kirjoitit. Ei pomoa kiinnosta mikä sinulla on. Paitsi ehkä huolestuneen ystävän tai tuttavan ominaisuudessa.
En kyllä mielelläni alkaisi aukkoja esittelemään työnantajalle.
Nyt on työnantajan markkinat, voivat kysellä ihan mitä huvittaa. Joka paskaduuniinkin on tuhat hakijaa mistä valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitkä epäilykset? Mitä epäillään, että ollut vankilassa vai??
Epäilevät että et ole ainoastaan ruma, vaan myös tyhmä.
Täällähän on just mainostettu, että hakemuksiin laitetaan vain työn kannalta oleelliset koulutukset ja aikaisemmat työt. Eikö silloin väkisinkin tule aukkoja?
Vierailija kirjoitti:
Täällähän on just mainostettu, että hakemuksiin laitetaan vain työn kannalta oleelliset koulutukset ja aikaisemmat työt. Eikö silloin väkisinkin tule aukkoja?
Korkeintaan sinne alkupäähän. Itse olen laittanut lyhyen yhden rivin selityksen alkupään työhistoriastani.
Vierailija kirjoitti:
Samoin ajattelen. Olen tilivelvollinen niiden tuntien ajalta, josta saan palkkaa. En muuten.
Samaa mieltä. Ei kuulu muu.
Kyllä se nyt näyttää aika epäilyttävältä. Olitko suljetulla osastolla vai missä?
En palkkaisi epäluotettavaa ihmistä.