Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muista turhauttavaa leikkiä taaperon kanssa?

Vierailija
16.03.2006 |

Aika ruma otsikko, mutta mä monesti turhaudun taaperon leikkiin vaikka kovasti yritän leikkiä hänen kanssaan. Hän kun ei jaksa kauan keskittyä yhteen leikkiin. Esim. kun palikat on saatu levitettyä ei enää jaksa tornia tehdäkään vaan levittää autot jne.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1v5kk poika ja hetken leikkii autoilla tms. mutta yleensä katselee ja kantelee vielä leluja.

Vierailija
2/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on järkevämpääki tekemistä :D

Ohjailen kyllä leikkejä sanoin ja ihastelen lasten leikkejä ääneen mutta en osallistu pahemmin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän hän jo rakentelee palikoista torneja, ajaa autoilla yms. ja laittaa leluja riviin ja jonoon. Mutta ei tietenkään vastavuoroista leikkiä varsinaisesti ole, minä ajan toista autoa ja hän toista autoa vieressä ap

Vierailija
4/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi voi siis aloittaa leikin ja hieman innostaa leikkimään ja sen jälkeen voi luottaa lapsen leikkivän itse.

Vierailija
5/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus autan pojan leikin alulle, jos vaikuttaa ikävystyneeltä eikä keksi itse puuhaa.

Vierailija
6/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1 v 8 kk tykkää, kun esim. juostaan vaan perätysten kämppää ympäri ja välillä kutitellaan, aika nopeaa hän siihen väsyy. Sitten malttaakin hetken istua paikoillaan rauhassa :D

Palloa saatellaan heitellä hetki, kun jo huomaakin autot, ja sitten ajetaan niillä vähän aikaa, kunnes taas keksii jotain muuta... Ei turhauta, mutta vauhti on niin hurja, että äiti ei meinaa jaksaa mukana ;D

Vierailija
7/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan liikuntaleikkejä, joten rakentelen mielelläni temppuratoja, joita me sitten kierrämme. Lapsi jaksaa innostua, jos vanhempikin on innostunut.

Vierailija
8/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä tarvi huonoa omaatuntoa tuntea jos ei jaksa koko ajan olla leikkikaverina. Välillä tulee leikittyä ja välillä ei, ihan niin kuin kotitöitä tehdessä välillä keskeytän lasten takia ja välillä sanon että nyt äiti tekee tämän ensin ja sitten vasta tulee leikkimään.

Vierailija
9/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 1,5- vuotias poika ja se nauttii kun vaan istuu lattialla lähellä. Välillä tuo leluja leikittäväks, välillä leikkii itse..

Mää oon lähinnä turhaantunu isompien lapsien kyvystä jäädä tuntikausiksi nyhjään barbien kanssa! :)

Meillä poika tekee hetken jotain ja alkaa jonkun uuden homman. Sotku siinä lähinnä enempi harmittaa. Välillä nostellaan kaikki lelut koppaan ja sitten poika alottaa taas uudestaan rakenteleen pinoja ja kokeileen mihin minkin lelun saa tungettua!

Vierailija
10/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt 2v8kk poika ja yhdessä tehdään autoille hurjia ratoja,pojalle temppuratoja joita yhdessä kierretään,käydään piknikillä olkkarissa,pyöräretkellä (mielikuvitusta kehiin,heh),välillä leikitään kauppaa,autoliikettä ymymym

Vierailija
11/11 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä muksu tykkää osallistua niihin, että leikistä menee nekin :) Tärkeänä seuraa imurointia ja avustaa esim. imutehon säädössä ja johdon kelaamisessa (no, usein toki ihan väärään aikaan, mutta mukavahan se silti on, että on kiinnostunut " auttamaan" ;)) tai nostelee kaverina astiat koneesta, lataa ja tyhjentää pyykkikonetta, jne. Mukavasti päivä vierähtää kun ainahan sitä jotain puuhaa on.

9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan