Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nettishoppailu oikeasti halpaa?

Vierailija
26.01.2017 |

En ole koskaan ostanut netistä vaatteita tai tavaroita. Lippuja ja matkoja tulee toki ostettua.
Teettekö siis ostoksia netissä ja onko halvempaa kuin normikaupoissa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
2/26 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On

Kaikille ei näemmä jaettu huumorintajua. Toinen esittää ihan asiallisen kysymyksen ja sitten vastaus on tasoa "onko ilmassa happea" -->on.

Itse shoppailen sekä netissä että kivijalkaliikkeissä. Samat hinnat molemmissa.

Jotain kiinakrääsää saa toki netistä tosi halvalla, mutta eri asia tekeekö sillä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee shoppailtua sekä että. Yhä enemmän netissä nykyään. Ostan vaan sellasista kaupoista, mihin on helppoo palautella, jos koko ei sovi tms. Netissä on paremmat valikoimat, mutta siitä puuttuu toki se fiilis minkä saa kun kiertää kauppakeskuksessa. 

Miks tätä pitää sitäpaitsi edes kysyä. Kai tästä joku keskustelu löytyis googlettamallakin! 

Vierailija
4/26 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain kiinakrääsää saa toki netistä tosi halvalla, mutta eri asia tekeekö sillä mitään.

Jos et netistä löydä muuta kuin kiinakrääsää halvalla, et vaan osaa. Minä ostan nykyään kaiken netistä (pl. ruoka ja pikkusälä kuten roskapussit) juuri sen takia, että nettikaupoista saan kaiken halvemmalla. Parhaisiin löytöihini lukeutuu esim. erilaiset aidot merkkikengät. Adidaksen juoksulenkkarit ovh 180€, maksoin 50€ kotiiinkannettuna. Olivat edellisen kaudet ja siksi niin halvat, täkäläiset urheilukaupat pyysivät niistä edelleen 120€. El Naturalistan talvikenkiä joku 3-4 paria, hintahaitari 35-55€/pari, hinta kivijalkakaupassa 160-180€/pari. Garmontin vaelluskengät 55€, kivijalkakaupassa 220€. Hunterin kumisaappaat 80€, kivijalkakaupassa 200€. Lundhagsin retkiluistelumonot 150€, kivijalkakaupassa 250€. Jne jne jne jne.

Vierailija
5/26 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki keskustelut pilataan asiattomilla kommenteilla. En jaksa tätä enää. Onko ehdotuksia, mistä keskustelupalstalta löytyis vielä fiksuja ihmisiä.

Vierailija
6/26 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ostin kameratarvikkeita, hinnat n. kolmasosa Suomen hinnoista.

Vierailija
7/26 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et netistä löydä muuta kuin kiinakrääsää halvalla, et vaan osaa. Minä ostan nykyään kaiken netistä (pl. ruoka ja pikkusälä kuten roskapussit) juuri sen takia, että nettikaupoista saan kaiken halvemmalla. Parhaisiin löytöihini lukeutuu esim. erilaiset aidot merkkikengät. Adidaksen juoksulenkkarit ovh 180€, maksoin 50€ kotiiinkannettuna. Olivat edellisen kaudet ja siksi niin halvat, täkäläiset urheilukaupat pyysivät niistä edelleen 120€. El Naturalistan talvikenkiä joku 3-4 paria, hintahaitari 35-55€/pari, hinta kivijalkakaupassa 160-180€/pari. Garmontin vaelluskengät 55€, kivijalkakaupassa 220€. Hunterin kumisaappaat 80€, kivijalkakaupassa 200€. Lundhagsin retkiluistelumonot 150€, kivijalkakaupassa 250€. Jne jne jne jne.

Onhan sitä alennuksia normikaupoissakin. Taidat olla maalta, jossa vain yksi hikinen urheiluliike tai kenkäkauppa. Kyllä mä sanoisin, että budget sport tai xxl voittaa helposti monet ulkomaiset nettikaupat hinnoissa. Stockkaltakin saa alesta kenkiä yleensä tosi halvalla.

Vierailija
8/26 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On

Kaikille ei näemmä jaettu huumorintajua. Toinen esittää ihan asiallisen kysymyksen ja sitten vastaus on tasoa "onko ilmassa happea" -->on.

Miten muuten sun mielestä pitäis vastata kysymykseen "onko ilmassa happea?" :D

Vierailija
9/26 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se oikeasti halpaa, eikä kyse ole mistään krääsästä vaan samoista tavaroista mitä suomessa myydään. Esim. kosmetiikka on briteissä (etenkin kun odottaa aleja/tarjouksia) noin 30-80% halvempaa kuin suomessa. Esim. itse käytän Avenen tuotteita, ja kosteusvoide täällä 20e, briteistä (sis. postikulut) 10e, seerumi täällä 30e, sieltä noin 12e. Lorealin huulipunat 6e, täällä 10e, Cliniquen ripsiväri 19e vs 29e jne. Kaikki järjestään huomattavasti halvempaa, ja esim. sävyvalikoimat parempia.

Myös vaatteita saa huomattavasti halvemmalla kun odottaa aleja tai kampanjoita. Ja kaiken tämän päälle asiakaspalvelu on nettikaupoissa huomattavasti parempaa - jos jokin kosmetiikkaostos on auennut matkalla / viallinen, sen kun laittaa meiliä ja uusi tulee perässä (tai hinta hyvitetään). Mutta kun itse ostin suomen apteekista pumppupullon joka olikin rikki, niin kyllä sai kovasti perustella miksi halusi ehjän tilalle (ja lisäksi lähteä vielä sen takia paikan päälle).

Eli sori vaan suomikauppiaat, mulla on rajoitettu määrä rahaa ja aikaa, joten käytän ne halvimpaan ja helpoimpaan vaihtoehtoon... eli ulkomaisiin nettikauppoihin. 

Vierailija
10/26 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se oikeasti halpaa, eikä kyse ole mistään krääsästä vaan samoista tavaroista mitä suomessa myydään. Esim. kosmetiikka on briteissä (etenkin kun odottaa aleja/tarjouksia) noin 30-80% halvempaa kuin suomessa. Esim. itse käytän Avenen tuotteita, ja kosteusvoide täällä 20e, briteistä (sis. postikulut) 10e, seerumi täällä 30e, sieltä noin 12e. Lorealin huulipunat 6e, täällä 10e, Cliniquen ripsiväri 19e vs 29e jne. Kaikki järjestään huomattavasti halvempaa, ja esim. sävyvalikoimat parempia.

Myös vaatteita saa huomattavasti halvemmalla kun odottaa aleja tai kampanjoita. Ja kaiken tämän päälle asiakaspalvelu on nettikaupoissa huomattavasti parempaa - jos jokin kosmetiikkaostos on auennut matkalla / viallinen, sen kun laittaa meiliä ja uusi tulee perässä (tai hinta hyvitetään). Mutta kun itse ostin suomen apteekista pumppupullon joka olikin rikki, niin kyllä sai kovasti perustella miksi halusi ehjän tilalle (ja lisäksi lähteä vielä sen takia paikan päälle).

Eli sori vaan suomikauppiaat, mulla on rajoitettu määrä rahaa ja aikaa, joten käytän ne halvimpaan ja helpoimpaan vaihtoehtoon... eli ulkomaisiin nettikauppoihin. 

Taisit heittää noi prosenttiosuudet ihan hatusta. Typerää verrata tilannetta, jossa toisessa maassa alennukset ja toisessa normihinta. Ite ostin kosmetiikkaa nyt joulun jälkeen Sokokselta ja joissain tuotteissa oli -60 %. Tuskin olis hintaero enää ollut tota sun luokkaa...

Vierailija
11/26 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Joissain myymälöissä voi tinkiä, ei onnistu netissä.

Toisaalta koko maailman kaupat ovat auki silloin kun sinulla on aikaa ja jostain aina löytyy ale tai poistomyynti.

Kiinakrääsä suoraan Kiinasta on halpaa, esim lapselle balettitossut 3€ tai samat tossut täällä 20€.

Valikoima on jotain aivan muuta ja ne löytää hetkessä, vielä 90-luvulla käytiin äidin kanssa shoppaamassa saksassa tms.

Asuntolainan hintavertailu ja sijoitusten hankinta on aivan toista kuin ennen nettiä.

Vierailija
12/26 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sitä alennuksia normikaupoissakin. Taidat olla maalta, jossa vain yksi hikinen urheiluliike tai kenkäkauppa. Kyllä mä sanoisin, että budget sport tai xxl voittaa helposti monet ulkomaiset nettikaupat hinnoissa. Stockkaltakin saa alesta kenkiä yleensä tosi halvalla.

Aika paskoja nuo alennukset ainakain täällä oulussa, joka tietysti sekin voi olla "maalta" jonkun mielestä. Ja sitäpaitsi, shoppailu jossain budgetsportissa menee näin:

* Aja autolla tai bussilla toiselle puolelle kaupunkia

* Käy läpi joka ikinen rekki löytääksesi kaikki vaihtoehdot esim. mustan urheilutopin löytääksesi. Käy myös läpi jokaikinen rekki jotta näet onko ko. vaatetta omassa koossasi. Jostain kummasta syystä kun kaupoissa ei ole kaikki "mustat topit", tai edes "topit" samassa kohtaa, vaan ne on ripoteltu ympäri kauppaa.

* Joka ikisestä löytämästäsi topista tarkista hinta, kunhan löydät sen hemmetin lapun.

--> Aikaa tähän menee matkoineen helposti se tunti-kaksi.

Nettikaupassa:

* Avaa nettikaupan sivu

* Avaa "naiset -> urheiluvaatteet -> topit". Valitse väri=musta, koko=M, hinta<30e, järjestä=hinnan mukaan halvin ensin.

--> Tadaa, saat listan hakuehtosi täyttävistä topeista noin minuutissa siitä, kun avasit sivut. Paketin saa lähikauppaan, josta sen voi hakea työmatkalla. Aikaa kului = noin viisi minuuttia. Vaikka mukaan laskisi sen että ehkä 10-20% ostoksista joutuu palauttamaan, menee aikaa noin 1/10 tai jopa 1/20 siitä, kuin jos lähtisin sinne "oikeaan kauppaan".

Kyllä mulle oma aikakin on arvokasta, ja kauppojen palvelut on vaan niin surkeita (esim. juuri tuo, että samanlaiset vaatteet on ripoteltu sinne tänne), että en saisi mitään lisäarvoa käyttää aikaa 10-20 kertaisesti livekaupoissa kiertelyyn.

Vierailija
13/26 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pk-seudulta, enkä todellakaan ole löytänyt niin halpaan hintaan mistään kivijalkakaupasta ostamiani tavaroita kuin (ulkomaisista) nettikaupoista, edes tarjouksista tai aleista. (Joka kerta kun ostan jotain, selaan kotimaisetkin vaihtoehdot läpi).

Että älä ole niin katkera ja besserwisser kun et näemmä asiasta mitään tiedä.

Vierailija
14/26 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sanoisin, että budget sport tai xxl voittaa helposti monet ulkomaiset nettikaupat hinnoissa.

Vuoden vitsi :D

Vierailija
15/26 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut lapsille Ticketin ja Molon ulkovaatteita -50% kyseisten merkkien omista nettikaupoista. Tietysti kivijalkakaupoissa on -50% ale, mutta nettikauppojen aleista tulee usein uutiskirja sähköpostiin ja valikoima on todella laaja.. Myös Desigualin omassa nettikaupassa oli hyviä alennuksia (takit -70% )jotain vuosia sitten.  Kosmetiikkaa saa Briteistä edullisesti. 

Aikoinaan tilasin amazon uk:sta lapselle potan, sain kotiovelle hieman halvemmalla kuin prismasta. :D

Vierailija
16/26 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri ostin kameratarvikkeita, hinnat n. kolmasosa Suomen hinnoista.

hah just.

Vierailija
17/26 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paskoja nuo alennukset ainakain täällä oulussa, joka tietysti sekin voi olla "maalta" jonkun mielestä. Ja sitäpaitsi, shoppailu jossain budgetsportissa menee näin:

* Aja autolla tai bussilla toiselle puolelle kaupunkia

* Käy läpi joka ikinen rekki löytääksesi kaikki vaihtoehdot esim. mustan urheilutopin löytääksesi. Käy myös läpi jokaikinen rekki jotta näet onko ko. vaatetta omassa koossasi. Jostain kummasta syystä kun kaupoissa ei ole kaikki "mustat topit", tai edes "topit" samassa kohtaa, vaan ne on ripoteltu ympäri kauppaa.

* Joka ikisestä löytämästäsi topista tarkista hinta, kunhan löydät sen hemmetin lapun.

--> Aikaa tähän menee matkoineen helposti se tunti-kaksi.

Nettikaupassa:

* Avaa nettikaupan sivu

* Avaa "naiset -> urheiluvaatteet -> topit". Valitse väri=musta, koko=M, hinta<30e, järjestä=hinnan mukaan halvin ensin.

--> Tadaa, saat listan hakuehtosi täyttävistä topeista noin minuutissa siitä, kun avasit sivut. Paketin saa lähikauppaan, josta sen voi hakea työmatkalla. Aikaa kului = noin viisi minuuttia. Vaikka mukaan laskisi sen että ehkä 10-20% ostoksista joutuu palauttamaan, menee aikaa noin 1/10 tai jopa 1/20 siitä, kuin jos lähtisin sinne "oikeaan kauppaan".

Kyllä mulle oma aikakin on arvokasta, ja kauppojen palvelut on vaan niin surkeita (esim. juuri tuo, että samanlaiset vaatteet on ripoteltu sinne tänne), että en saisi mitään lisäarvoa käyttää aikaa 10-20 kertaisesti livekaupoissa kiertelyyn.

Tää oli kyllä aikamoinen kärjistys "livekaupoista" ja nettikaupoista. Ei taida olla nettishoppailu aina noin ruusuista. Esimerkiksi jos on vähänkään normaalista poikkeava mitoiltaan, niin usein nettishoppailu on ainakin alkuun aikamoista hakuammuntaa.

Itse olen lyhyt, mutta leveä (normaalia leveämmät hartiat ja lantio), niin alkuun meni aika kauan löytää ne sopivat nettikaupat, missä mitoitukset sopi mulle.

Nykyään ostan sekä netistä että livekaupoista. Mun mielestä vaihtoehdot täydentää hyvin toisiaan. Ite en kuitenkaan näe asioita yhtä mustavalkoisena.

Vierailija
18/26 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikaupat on usein edullisimpia MUTTA

-koot voi todella vaihdella - aina on palautusrumban riski JA sen jälkeen saa tarkkailla ja mahdollisesti olla yhteydessä että saa rahansa takaisin. Usein myös palautuskulut joutuu maksamaan.

- jos merkkivaatteet esim Canada Goose on hyvin edullinen on se todennäköisesti feikki. Joku osti CG-takin ja kun se tuli kotiin oli siinä yksi hiha erivärinen - satanen sellaisesta takista ei enää ollutkaan halpa hinta.

- jos tarvitset tuotteen esim ensi viikoksi, et voi ikinä olla varma ehtiikö se perille

-Kiinakrääsä on halpaa mutta meikeissä voi olla (tätä on tutkittu) kaikkea hedelmättömyyttä aiheuttavista raskasmetalleista ihmisen kuseen...

-Älä ikinä osta Kiinasta elektroniikkaa - siinä saattaa palaa koko talo. Euroopan turvamääräykset vähän eri luokkaa...

- jos ostat EUn ulkopuolelta rehelliseltä kaupalta yli 22€ ostoksen tulee rajalla lisäksi ALV ja reilun satasen ostoksissa myös tulli, esim USAsta vastteissä 60%

- ulkomaisiin nettikauppoihin ei aina voi luottaa esim palautusehtojen kanssa. EU nettikaupasta 14vrk palautusoikeus by law - ei todellakaan päde jossain Alibabassa. Voi myös oll kohtuullisen turha reklamoida jos tuote menee heti rikki.

- halvat hinnat helposti houkuttavat ostamaan yli oman tarpeen tai ostaa ajatuksella ostan nuo kolme ja palautan sitten kaksi ja sitten iskeekin laiskuus ja saamattomuus ja vaikka tarvitset käytät vain sitä yhtä jää ne kaikki sinun kaappiisi ja silloin se kauppaneuvos enää ollutkaan niin edullinen.

Kaiken tämän varoiteltuani - jos tietää mitä tarvitsee ja miettii vähän mistä kannattaa ostaa, voi nettikauppa olla hyvä vaihtoehto kunhan ostaa vain mihin on varaa eikä erehdy Mr Klarnan tai muun osamaksukeisarin rakastajattareksi :)

Vierailija
19/26 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo vuosia hankkinut lähes kaiken tarvitsemani (poislukien ruuat ja muut päivittäistavarat) netistä. Hintojen vertailu on paljon helpompaa netissä kuin lähteä kiertämään eri kivijalkakauppoja. Ja todentotta, etenkin ulkomaisista nettikaupoista postikuluineen saa tuotteen edullisemmin kuin hakemalla sen fyysisestä kaupasta. Enkä puhu nyt pelkästään mistään Kiinankaupoista.

Nettiostokset teen pääasiassa EU-maista ja Kiinasta. EU-maista tilatessa ei tarvitse miettiä tulleja ja veroja ja Kiinasta tilatessa tilaan alle 22 euron hintaisia tuotteita.

EU-maista tilaan vaatteita, kenkiä, elintarvikevärejä, meikkejä, kosmetiikkaa, kankaita, helmiä, lemmikkien ruuat ja tarvikkeet, askartelutarvikkeet, ompelutarvikkeet  jne. Kiinasta kännykän johtoja ja pienempiä askartelu-/ompelutarvikkeita esim pyöröleikkurit ja niiden terät, satiininauhat jne. Esim puuvillapitsit ovat murto-osan Suomessa myytävien hinnoista, ja ovat laadukkaita. Samoin napit, ompelukoneen osat yms saa halvemmalla.

Viimeksi tilasin Puolasta erilaisia helmiä ja korunosia. Maksoi 60e koti-ovelle toimitettuna, eikä tullut edes postikuluja. Saman määrä helmiä Suomesta ostettuna olisi tullut maksamaan monta sataa euroa! Ja ihan olivat merkkituotteita, ei mitään muovikrääsää. Tilauksen laitoin torstai-iltana ja maanantaina puolilta päivin sain tuotteeni.

Olen ollut tyytyväinen käyttämiini kauppohin ja aion niitä käyttää jatkossakin. Käyttämissäni kaupoissa on ollut todella hyvä palvelu, tuotteissa seurantakoodit ja toimitus nopeaa. Postituskulutkin ovat olleet erittäin kohtuulliset (muutaman euron) tai jopa ilmaiset. Lisäksi Aliexpressillä, josta tilaan Kiinan tavarani, on aina takuu jonka mukaan saan rahani takaisin mikäli tuote ei tule, ei ole odotusten mukainen, on rikki, väärää kokoa jne. Ei tarvitse palautella yhtään mitään.

Vierailija
20/26 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan netistä ulkomaisilta verkkosivuilta koska paremmat valikoimat miltei joka tuoteryhmässä. Saan just sitä mitä haluan etsimättä. Palvelu on myös ensiluokkaista huomioivaa, kohteliasta siis kaikkea muuta kuin jossain hikisessä suomalaisessa kaupassa. Postikulut saattavat kyllä nostaa hintaa melkoisesti jos tilaa esim. jenkeistä.  Kaiken kaikkiaan tulee halvemmaksi ja ehdottomasti miellyttävämpi ja vaivattomampi kokemus kuin raahustaminen jossain kauppakeskuksessa.