Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ruoka on uunissa tunnin, voiko siinä välissä poistua 20min ajaksi? Poistuisitko sinä?

Vierailija
26.01.2017 |

Mietin valmiiksi iltaa, eli pääsen töistä kotiin kuuden aikaan, tekisin laatikkoruokaa uuniin ja kävisin hakemassa pojan treeneistä niin ruoka olisi melkein valmista kun tullaan kotiin, mutta uskaltaako uunia jättää itsekseen siksi aikaa?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä sitä kelloa joka on melko varmasti sinunkin uunissasi. Panet ajastimen päälle 60 min. kohdalle niin uunin lämmitys menee pois päältä 60 min. päästä joka tapauksessa, olit kotona tahi et.

Vierailija
22/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jätä.

En jätä myöskään pyykkikonetta, astianpesukonetta, kuivuria, kahvinkeitintä tai oikeastaan mitään päälle, jos lähden pihapiiriä kauemmas.

Mulla on uunissa kerran syttynyt leivinpaperi iloisesti tuleen ja oli palanut siellä jo jonkin aikaa, en vain savua haistanut kun vasta luukkua avatessa. Hirveä savu pienestä paperista, palohälyttimet huutaa ja lemmikit on sekaisin. Leivinpaperi oli saanut myös kärvennettyä ruokaa ja sitten ne kaikki savutti siellä.

Pyykinpesukone meni kerran rikki kesken pesun. Ihmettelin että mikä helvetillinen jyske ja rytinä alkaa vessassa ja menin katsomaan niin siellä pesukone hyppelehtii kuin olisi lingonnut 4 000 kierroksen voimalla. Järkyttävä meteli siitäkin lähti, kone oli päältäpäin todella kuuman tuntuinen joten olisi varmasti syttynyt tuleen hetken kuluttua jos olisi vaan antanut ryskätä.

Kahvinkeittimestä kerran räjähti pannu kesken kahvinkeiton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, esim. nyhtöpossu on uunissa 3-4 tuntia. Jäisi tuollaiset ruuat tekemättä, jos pitäisi uunin vieressä istua koko aika päivystämässä. Pyykin- ja astianpesukone on sitten eri asia eli niitä en jätä yksin käyntiin.

Vierailija
24/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN jättäisi. Mitä tahansa voi tapahtua sen lyhyenkin poissaolon takia. Ja meillä on kotona kissa, en ikinä antaisi itselleni anteeksi, jos jotain tapahtuisi. Ja lyhytkin poissaolo voi venähtää esimerkiksi jonkin onnettomuuden takia.

En jätä päälle mitään muitakaan kotitalouskoneita. Kahvinkeittimen ja leivänpaahtimen irroitan aina heti, kun niitä on käytetty.

Vierailija
25/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen esimerkiksi paistia tai laatikoita tehdessäni katkaissut virran lähtiessäni, ja palattuani napsaissut tas päälle. Kypsyminen kyllä jatkuu tuon väliajan.

Pesukoneesta vetäisen poissaoloni ajaksi töpselin seinästä, laitan tultuani laitan taas seinään. Ohjelma jatkuu kuitenkin.

Vierailija
26/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, mitä siellä uunissa paistaa, esim. usein jätän itse uunipuuron n. 100 asteeseen lasiastiassa, kun käyn jossain asioilla, valmistus vie kuitenkin useamman tunnin. Mitään leivinpaperin päällä valmistettavaa en jättäisi valvomatta, se paperi voi kovemmissa lämpötiloissa syttyä palamaan, jos esim. tunnin on uunissa tai osuu uunin seiniin. Eihän mitään sähkölaitetta kannattaisi jättää päälle, mutta ihan samalla tavalla esim. yöllä latauksessa oleva kännykkä syttyy laturin takia palamaan tai telkkari, joka on koko ajan verkkovirrassa, päättää räjähtää.

Vierailija
27/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kotivakuutus ei korvaa jos et ole paikalla jos jotain sattuu.

Uuni on vähän eri juttu kuin esim. astianpesukone tai pyykinpesukone.

Meillä on liesi jossa on ajastin joten ruuan voi laittaa aamulla uuniin ja automaattisesti liesi päälle oikealla hetkellä ja automaattisesti katkaisee virran kun toiminto suoritettu.

Vierailija
28/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä sitä kelloa joka on melko varmasti sinunkin uunissasi. Panet ajastimen päälle 60 min. kohdalle niin uunin lämmitys menee pois päältä 60 min. päästä joka tapauksessa, olit kotona tahi et.

Mistä lähtien kello on ollut normi varustus uuneissa? 

Vierailija
29/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin valmiiksi iltaa, eli pääsen töistä kotiin kuuden aikaan, tekisin laatikkoruokaa uuniin ja kävisin hakemassa pojan treeneistä niin ruoka olisi melkein valmista kun tullaan kotiin, mutta uskaltaako uunia jättää itsekseen siksi aikaa?

Totta kai poistun. Hellassani ja uunissa on ajastin ja mikään toiminto ei mene päälle, jos en käännä ajastinta ensin päälle. Samoin toiminto päättyy tietyn ajan kuluttua, kun ajastin aika kuluu loppuun. Kätevää ja turvallista.

Vierailija
30/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, mitä siellä uunissa paistaa, esim. usein jätän itse uunipuuron n. 100 asteeseen lasiastiassa, kun käyn jossain asioilla, valmistus vie kuitenkin useamman tunnin. Mitään leivinpaperin päällä valmistettavaa en jättäisi valvomatta, se paperi voi kovemmissa lämpötiloissa syttyä palamaan, jos esim. tunnin on uunissa tai osuu uunin seiniin. Eihän mitään sähkölaitetta kannattaisi jättää päälle, mutta ihan samalla tavalla esim. yöllä latauksessa oleva kännykkä syttyy laturin takia palamaan tai telkkari, joka on koko ajan verkkovirrassa, päättää räjähtää.

Tai sähköpatterit jää päälle taloa lämmittämään kun lähtee kotoa.

Tai lämminvesivaraaja.

Vierailija
31/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos ruoka on uunissa tunnin, voiko siinä välissä poistua 20min ajaksi? Poistuisitko sinä?"

-tottakai, emäntä jää vahtimaan. Laittaa tekstarin sitten kun ruoka on valmista ja pöytä katettu.

-M52-

Olisipa minullakin tuollainen emäntä.

32/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi.

Vanhempieni luona ap-kone syttyi palamaan kesken pesun. Kone oli max 5 vuotya vanha. Onneksi äitini oli kotona.

Mun vanha pyykkikone taas alkoi kesken pesun kuumeta tulikuumaksi. Mennessäni kylppäriin ihmettelin, että onpas täällä trooppinen ilmasto. No kas, kun pyykkikone siellä höyrysi.

Joten en riskeeraisi.

Vierailija
33/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans kärvähti pyykkikone. Ensin oli helvetillinen mekkala ja hetkessä olikin kylppäri savun vallassa. Onneks oltiin kotona.

Vierailija
34/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jätä.

En jätä myöskään pyykkikonetta, astianpesukonetta, kuivuria, kahvinkeitintä tai oikeastaan mitään päälle, jos lähden pihapiiriä kauemmas.

Mulla on uunissa kerran syttynyt leivinpaperi iloisesti tuleen ja oli palanut siellä jo jonkin aikaa, en vain savua haistanut kun vasta luukkua avatessa. Hirveä savu pienestä paperista, palohälyttimet huutaa ja lemmikit on sekaisin. Leivinpaperi oli saanut myös kärvennettyä ruokaa ja sitten ne kaikki savutti siellä.

Pyykinpesukone meni kerran rikki kesken pesun. Ihmettelin että mikä helvetillinen jyske ja rytinä alkaa vessassa ja menin katsomaan niin siellä pesukone hyppelehtii kuin olisi lingonnut 4 000 kierroksen voimalla. Järkyttävä meteli siitäkin lähti, kone oli päältäpäin todella kuuman tuntuinen joten olisi varmasti syttynyt tuleen hetken kuluttua jos olisi vaan antanut ryskätä.

Kahvinkeittimestä kerran räjähti pannu kesken kahvinkeiton.

Anna anteeksi... Ihan vilpittömästi pyydän. Mutta mä repesin tälle vähän. No, sulla ollut huonoa tuuria. Meteoriko seuraavaksi..? Apua!

Onneksi ei oo pahempaa sattunut.

*ajattelee edelleen vauhkoontunutta eläinlaumaa, käryä ja huutavia hälyttimiä*

Mun valinta on kuitenkin jatkaa edelleen ajastettuine pyykkeineni. Mutta oikeasti, katson, että riskit olisivat minimaaliset. Ja lupaan, etten tuu tänne itkemään, jos joudun maksamaan jonkun vesivahingon ihan omasta pussistani.

Vierailija
35/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin ja olen jättänyt useinkin, vaikka olen nähnyt uunin syttyvän tuleen. Älkää minulta kysykö, miten se on teknisesti mahdollista, mutta niin siinä vaan kävi. Ei edes ollut mitenkään järkyttävän likainen tai vanha, mutta grillivastus paloi selvällä liekillä.

Vierailija
36/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Mutta sammuttaisin uunin 20 min aikaisemmin, ja lähtisin hakemaan poikaa. Kun tulisin takaisin, ruoka oliso valmis

Meillä on kämpässä joku ekouuni, eli jälkilämpöä ei tule juurikaan, mutta taidan ottaa virrat pois varmuuden vuoksi siksi aikaa...

Ap

Ristus mikä logiikka. Eikös ekouunissa nimen omaan pitäisi säilyä lämpö pitkään? 

Vierailija
37/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Padan ainakin voisi laittaa kylmälaukkuun muhimaan.

Vierailija
38/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites toi aromipesä toimis tässä tilanteessa?

Vierailija
39/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuisin. Mun laskuopin mukaan jos ruuan valmistumisaika on tunti, niin sille ei mitään ihmeellistä tapahdu 20 minuutissa.

Vierailija
40/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä teen niin. Olen kuitenkin pois maksimissaan puoli tuntia, ja jätän oven lukitsematta, jos kävisi niin että tulipalo sattuisi osumaan kohdalle. 

Vakuutus ei auta jos ei ole itse kotona, mutta aika pieni epätodennäköisyys..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän