Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ruoka on uunissa tunnin, voiko siinä välissä poistua 20min ajaksi? Poistuisitko sinä?

Vierailija
26.01.2017 |

Mietin valmiiksi iltaa, eli pääsen töistä kotiin kuuden aikaan, tekisin laatikkoruokaa uuniin ja kävisin hakemassa pojan treeneistä niin ruoka olisi melkein valmista kun tullaan kotiin, mutta uskaltaako uunia jättää itsekseen siksi aikaa?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta sammuttaisin uunin 20 min aikaisemmin, ja lähtisin hakemaan poikaa. Kun tulisin takaisin, ruoka oliso valmis

Vierailija
2/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi jättää uunia päälle, jos poistun kotoa. Todennäköisesti mitään pahaa ei tapahdu, mutta aina sellainen riski on silti olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En poistuisi, minun tuurillani koko kämppä kuitenkin leimahtaisi sillä välillä.

Vierailija
4/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En poistuisi. Omalla pihalla voisin käydä jotain pientä tekemässä, lakaisemassa portaat tai viemässä pyykit narulle tms, mutta en poistuisi kotoa.

Vierailija
5/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten matkalla sattuu jokkuu onnettomuus ja talonne syttyy palamaan kun ette ehdikkään ottamaan ruokaa uunista :)

Vierailija
6/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin. Mitä sille voi tapahtua? Ja jos se maailman huonoin tuuri kävisikin nii parempi olla poissa, kun vaikka päiväunilla..

Vierailija
7/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Mutta sammuttaisin uunin 20 min aikaisemmin, ja lähtisin hakemaan poikaa. Kun tulisin takaisin, ruoka oliso valmis

Meillä on kämpässä joku ekouuni, eli jälkilämpöä ei tule juurikaan, mutta taidan ottaa virrat pois varmuuden vuoksi siksi aikaa...

Ap

Vierailija
8/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi. Monesti laitan ruuan uuniin ja lähden itse lenkille.

Vierailija
9/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kotivakuutus ei korvaa jos et ole paikalla jos jotain sattuu.

Vierailija
10/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa usein silloin kun ruoka uunissa

Vierailija
11/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi. Voit ajaa kolarin tai muualla ollessasi jopa unohtaa, että sulla on kotona uuni päällä, jos tuleekin jotain muuta siellä mieleen.

Vierailija
12/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos ruoka on uunissa tunnin, voiko siinä välissä poistua 20min ajaksi? Poistuisitko sinä?"

-tottakai, emäntä jää vahtimaan. Laittaa tekstarin sitten kun ruoka on valmista ja pöytä katettu.

-M52-

Vierailija
13/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi poistua, mutta useasti teen ruoan uuniin ja annan kypsyä samalla kun ulkoillaan lapsen kanssa tuossa kerrostalon pihalla. Jätän parvekkeen oven auki ja leikkipaikka on suoraan parvekkeen alla, joten kuulisin jos palovaroitin alkaisi piipattaa. En tosin tiedä kerkeisikö siinä tehdä mitään.

Vierailija
14/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en poistuisi. Kerran syttyi leivinpaperi palamaan. Tiedä mitä olisi sattunut. Toki niin olisi voinut käydä jos olisin ollut kotonakin, esim suihkussa tai vessassa.

Vierailija
15/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö uunia voi ottaa pois päältä sen piipahduksen ajaksi. Ja laittaa taas päälle kun tulee takaisin?

Vierailija
16/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua... Kyllä mä jätän, useinkin.... Samoin tiskikoneen ja pyykkikoneen....

Vierailija
17/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt muutaman kerran, mutta silloin olen alentanut uunin lämpötilaa noin 100 asteeseen. Mitään leivinpaperia vaativia ruokia en jättäisi kuitenkaan vahtimatta, vaan nimenomaan pelkän uunivuoan ritilän päälle.

Vierailija
18/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi apua... Kyllä mä jätän, useinkin.... Samoin tiskikoneen ja pyykkikoneen....

Minusta viikonloppuisin on parhaita sellaiset pitkään haudutettavat pataruuat, siinä voi koko perhe lähteä pariksi tunniksi ulkoilemaan ja takaisin tullessa on ruoka valmista. Ei ole tullut mieleenkään, ettei voisi jättää uunia päälle. Samoin tiski- tai pyykkikoneen napsautan usein päälle johonkin lähtiessä, sitten on palatessa valmiina.

Vierailija
19/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kotivakuutus ei korvaa jos et ole paikalla jos jotain sattuu.

Sellaista se elämä on.

Meillä ei kotiruokaa syötäisi puoliakaan nykyisestä, ja vaatevarasto saisi olla moninkertainen, ellen uskaltaisi käyttää pyykkikonetta ajastettuna. Varsinkin tuon lenkkeilyn saisin unohtaa.

Jos jotain sattuu, maksan sitten. Hoidan kodinkoneeni kunnolla, ne on hyvin asemoitu, pölyt pyyhitty ja koko huusholli yhtä palohälytysjärjestelmää. Kenenkään henkeä tai terveyttä en vaaranna.

Vierailija
20/40 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin muhii usein pataruoka uunissa kun ulkoillaan, ei ole tullut mieleenkään ettei voisi jättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän