Apua! Kumpi astiasarja ristiäislahjaksi?
Eli sukulaislapsen ristiäiset tulossa. En osaa oikein päättää annanko nämä https://store.iittala.fi/Kattaminen/Muumit-Lastenastiasto-Pikku-Myy/p/A… vaiko nämä lahjaksi https://www.pentik.com/fi/vrt10000152 ja sarjan muki https://www.pentik.com/fi/vrt10000138. Kummat teistä on kivemmat ja miksi?? Kiitos.
Kommentit (21)
Pentikin on vähän astioiden kuvio aika hailea, lapsesta ehkä kivempi kirkasvärisempi muumi?
Oletko varma että pitää noista? Itse en haluaisi noista kumpaakaan.
Muumi, vaikka se onkin vähän "tylsä" valinta. Mutta iloisemmat värit, lahjansaaja arvostaa varmemmin, ja tylsää kyllä, pitää paremmin arvonsa.
Mutta valitset kumman vain, niin et tee kyllä mitään virhettä tai väärin :)
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma että pitää noista? Itse en haluaisi noista kumpaakaan.
En voi olla 100% varma tykkääkö mutta astiat ovat mielestäni aika neutraali valinta kun on hommaamassa lahjaa perheelle jolla on jo kaikkea + meillä ainakin on kaikki lastenastiat olleet käytössä vaikka ei olisi ihan omaan makuun sopineet koska nehän ovat lapselle tarkoitettu lahjaksi ei minulle. - Ap
Iittalan menee pitempään kun ei ole niin "lapsellinen".
Aikuisena arvostaa Suomessa tehtyä.
Noista ottaisin Pentikin. Iittalalla (vai arabialla) on muuten myös lysti-lasten astiasto, sitä on sekä "poika"- että "tyttö"värissä. Omasta mielestäni tuo lysti on tosi kiva!
Vierailija kirjoitti:
Noista ottaisin Pentikin. Iittalalla (vai arabialla) on muuten myös lysti-lasten astiasto, sitä on sekä "poika"- että "tyttö"värissä. Omasta mielestäni tuo lysti on tosi kiva!
On kyllä kiva tuokin astiasto. Pikaisesti googlasin niin oli ikävä kyllä loppu melkeinpä kaikkialta :/ Taidan ottaa muumin. Meilläkin on noita muumiastioita ja kestää kyllä hyvin kaikki lattialle heittelyt ym. Tosin nuo pentikit olisi taas ehkä jotenkin herkemmät ja neutraalit mutta lapset kyllä pitävät enemmän väreistä ja lapsellehan ne ovat tulossa. - Ap
Mä en tykännyt Pentikistä. Jotenkin pliisu.
Iittalan oli kivempi, joten mä ottaisin sen.
Valitsisin Iittalan Muumi-astiaston, ihan vain käyttöturvallisuuden vuoksi. Iittala/Arabialla on pitkä historia lasitteiden käyttöturvallisuudesta ja sen valvonnasta. Suhtaudun hyvin varovaisesti pienten yritysten käyttöturvallisuuteen, kun kysymys on kuitenkin käyttöesineestä.
Se vauvahan ei ymmärrä noiden päälle mitään. Minä olen ostanut noita astioita 2-vuotiaalle. Ristiäislahjaksi olen ostanut jonkun Kalevala-korun, jota voi käyttää sitten kun on koululainen. Menee pienempään säilytystilaan kuin astiat.
Mutta jos haluat astiat ostaa, niin noista vaihtoehdoista valitsisin Muumin. Yksi vaihtoehto on myös Muumi-lastenaterimet, menevät pienempään tilaan :-)
(Ja juu, asun itse kaupungissa, siksi mietin tuota säilytystilaa. Jos vauvaperheellä on iso omakotitalo, jossa vintille mahtuu tavaroita säilöön, sitten voi ostaa tuollaisia tilaavieviä astioita.)
Pentikin pupu oli vähän hailakka ja sitten muumin pikkumyy oli ruma.
Peppi pitkätossusta on värikkäitä lastenlautasia myös, itse ostaisin sellaisen.
Vierailija kirjoitti:
Se vauvahan ei ymmärrä noiden päälle mitään. Minä olen ostanut noita astioita 2-vuotiaalle. Ristiäislahjaksi olen ostanut jonkun Kalevala-korun, jota voi käyttää sitten kun on koululainen. Menee pienempään säilytystilaan kuin astiat.
Mutta jos haluat astiat ostaa, niin noista vaihtoehdoista valitsisin Muumin. Yksi vaihtoehto on myös Muumi-lastenaterimet, menevät pienempään tilaan :-)
(Ja juu, asun itse kaupungissa, siksi mietin tuota säilytystilaa. Jos vauvaperheellä on iso omakotitalo, jossa vintille mahtuu tavaroita säilöön, sitten voi ostaa tuollaisia tilaavieviä astioita.)
Aterimet on minustakin hyvä idea!
Noista vaihtoehdoista ilman muuta Muumi. Lapset tykkäävät värikkäistä kuvista ja joku niissä Muumeissa muutenkin tuntuu muodoltaan kiehtovan. Meidän tyttö sai ristiäislahjaksi Niiskuneiti mukin, kulhon ja lautasen. Ihan sitä perusmallistoa, on mielestäni kivempi ja mahdollisesti pitkäikäisempi kuin lastenmalliston astiat. Muumi aterimet taisi olla vielä samassa paketissa, ne uskalsin ottaa käyttöön jo ennen posliiniastioita lapselle. Todennäköisesti tuleva poikamme saa samanlaisen astiasetin Muumipeikon kuvalla.
(Tuosta lahjasta sain "oivan" idean ensimmäiseen isänpäivälahjaan miehelle, ostin näet hänelle Muumipappa-mukin. Jos mies olisi yhtään ajattelevampi, olisi hänen ollut helppo ostaa minulle ensimmäisenä äitienpäivänä Muumimamma-muki. Sitten olisi perinteisten nimimukien sijaan koko perheellä omat Muumimukinsa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aterimet on minustakin hyvä idea!
Aterimet on kyllä hyvä idea, meillä teinit käyttävät niitä joskus edelleen ja vanhin lapsi halusi ne viedä omaan kotiinsa. Kuulema hyviä leikkeleille ja voiveitsenä.
Ovat Savonia sarjaa ja kummit ovat ostaneet niitä synttäri- ja joululahjaksi useammat. Ja ainakin meillä ne ovat olleet jatkuvasti käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaupunkilaiseen astiakaappiin ei mahdu lapselle omaa astiasarjaa, pitäisikö sieltä heittää pois joitakin aikuisten astioita?
T. Ahtaasti asuva minäkin.
Tykkään enempiä Pentikistä, mutta lapset taas pitävät enempi väreistä joten ostaisin PikkuMyyn.