Poikaystävä yrittää pakottaa kirppikselle, kokemuksia?
Itse henkilökohtaisesti inhoan kirppiksiä. Mulla on varaa ostaa vaatteeni ja muut tavarani uusina, joten kierrän sellaiset paikat kaukaa ja miellän ne vähän köyhemmän väestön hengailumestoiksi. Tuore poikaystävä kuitenkin haluaisi jatkuvasti käydä kirpputoreilla, ja yrittää myös pakottaa mut mukaansa. Jo pelkkä kirpparin haju ällöttää, ja ne ihmiset siellä myös aika tavalla... Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (34)
Kuulostat siltä, että sopisit paremmin yhteen jonkun miljonäärin kanssa. Tietysti jos sellaisen löydät.
Vierailija kirjoitti:
Itse henkilökohtaisesti inhoan kirppiksiä. Mulla on varaa ostaa vaatteeni ja muut tavarani uusina, joten kierrän sellaiset paikat kaukaa ja miellän ne vähän köyhemmän väestön hengailumestoiksi. Tuore poikaystävä kuitenkin haluaisi jatkuvasti käydä kirpputoreilla, ja yrittää myös pakottaa mut mukaansa. Jo pelkkä kirpparin haju ällöttää, ja ne ihmiset siellä myös aika tavalla... Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Miksi sua ällöttää ne ihmiset? Kirpputoreilla käy ihan tavallisia ihmisiä. Esim. sun poikaystäväsi. Vai onko sun poikaystäväkin jotenkin ällöttävä ja kamalan hajuinen?
En osta melkein koskaan kirpputoreilta, kun ne ovat usein pölyisiä ja tarvittavan löytämiseen menee hirveästi aikaa. En käy myöskään monessa ketjuliikkeessä, nekin ovat usein pölyisiä ja vaatteista lähtee kaamea kemikaalien haju.
Mutta ei mulla ole tarvetta avostella ihmisiä, jotka jaksavat kiertää kirppaireita. Enkä joudu paniikkikohtaukseen kirpparilla, joskus on vaan astmakohtaus lähellä.
Kirppikset ovat niitä harvoja paikkoja, joista voi vielä löytää laadukkaita ja kestäviä vaatteita. En tiedä, koska niiden tekeminen lopetettiin, mutta nykyään kankaat ovat joko seitinohutta lirua tai nyppyyntyvää ja hiostavaa akryylisekoitekuonaa.
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko sun on ostaa sieltä mitään? Mikset vaan voi kierrellä poikaystävän seurana?
Entä jos on tarkoitus muuttaa yhteen... poikakaverin kirppiskamat seuraa mukana?
Lähetäpä tänne se kirppistelevä poikaystävä! Mä osaan arvostaa sitä ja näyttää sen sille...
Jos sä vihaat kirpputoreja noin paljon ja poikaystävä taas on tosi innoissaan niistä, niin te tuskin olette kauhean saman henkisiä. Kannattaa ehkä lopettaa suhde nyt heti alkuunsa.
Kannattaa kuitenkin varmistua, että loiset, ötökät ja syöpäläiset eivät seuraa mukana. Eli pakasteeseen viikoks kaikki vaatteet ja muut krääsät ja roinat.
Vierailija kirjoitti:
Kirppikset ovat niitä harvoja paikkoja, joista voi vielä löytää laadukkaita ja kestäviä vaatteita. En tiedä, koska niiden tekeminen lopetettiin, mutta nykyään kankaat ovat joko seitinohutta lirua tai nyppyyntyvää ja hiostavaa akryylisekoitekuonaa.
Tämä. En osta enää juuri ollenkaan uusia vaatteita. Olen pettynyt kaikenhintaisiin vaatteisiin. Trikookankaista tehtyjä vaatteita en osta uutena enää ollenkaan.
Uudemmistakin vaatteista löytää kirpputorin kautta ne paremmat yksilöt, kun joku on ostanut uuden trendivaatteen, käyttänyt sitä muutaman kerran ja pistänyt kiertoon. Siitä näkee ainakin, ettei vaate ole heti ensimmäisestä pesusta tullut täyteen nukkaa, miten on käynyt liian monelle uutena ostamalleni vaatteelle nykyään.
Onneksi olen oppinut myös ompelemaan, joten saan esimerkiksi 80-luvun kestävistä materiaaleista tehtyä ihan uudenmallisia vaatteita. Muiden vuosikymmenten vaatteet miellyttävät minua myös ihan sellaisenaan.
"Poikaystävä kuitenkin tuputtaa typeriä arvojaan, ja yrittää "huijata" mut sinne jatkuvasti. En mielellään pistäisi poikki tämän takia."
Ehkä kuitenkin kannattaisi, yksi parisuhteen hyvän pohjan edellytys on kohtalaisen samanlaiset arvot, tai ainakin ymmärrys ja kunnioitus toisen arvoja kohtaan.
Itsekin tunnen sellaista keskituloista porukkaa, joilla on kova tarve korostaa "varakkuuttaan" selittämällä, etteivät käy kirppiksillä, kun on varaa uuteenkin. Sitten taas omassa tuttavapiirissä ne oikeasti hyvin tienaavat ei kirppareita ja second handia vierasta, vaan näkevät sen mahdollisuutena tehdä uniikkeja löytöjä sekä eettisenä valintana. Kun sitä rahaa on tarpeeksi, ei se oma varakkuuden imago enää mene rikki muutamasta käytetystä tavarasta :)
Paljonko se poikaystävä ajatteli sinusta saavansa siellä kirpputorilla? Itse en ainakaan kahta euroa enempää maksaisi.
Mä ostin kirpparilta 6 kappaletta erkkitapio siiroisen suunnittelemia laseja hintaan 40e. Ei mielestäni ollenkaan paha.
Olet saanut tosi asiattomia kommentteja. kirppikset tosiaan on köyhille.
Ennen vanhaan oli myös parempia porvoolaisia.
Voit ihan hyvin mennä tai olla menemättä sinne kirppikselle. Teille nimittäin tulee ero joka tapauksessa, koska
1) "poikaystävä pakottaa"
2) "poikaystävä huijaa" ja ennen kaikkea koska
3) pidät poikaystävän arvoja typerinä 🎆 dealbreaker 🎆