Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne otan yhteyttä vai otanko minnekään, solukämpästä kyse

Vierailija
25.01.2017 |

Asun opiskelijasolussa ja minulla on yksi kämppis. Yhteisiä tiloja siis eteinen, keittiö ja kylppäri. Olin viikon poissa ja tulin takaisin viime viikonloppuna. Keittiössä oli ulkomaalainen mies, heikosti englantia puhuva ja ilmeisesti afrikkalainen. Ei tässä mitään, kämppiksellä käy monenlaisia kavereita.

Nyt alkoi kuitenkin ihmetyttää, sillä en ole viikonlopusta tähän päivään mennessä nähnyt kämppiksestä itsestään vilaustakaan. Varma en ole, mutta tuntuu ettei hän itse ole kämpässä ollenkaan. Tää vieras mies käy nopeasti keittiössä ja kylppärissä niin kuin vieras ainakin, enkä tosiaan ihmettelisi ollenkaan jos kämppis itsekin olisi paikalla. Meillä molemmilla on ollut joskus pidempiaikaisia vieraita, mutta ollaan kyllä oltu paikalla itsekin.

Joku varmasti ehdottaa että koputtaisin jollain verukkeella kämppiksen huoneeseen, mutta en oikein viitsi, sillä tyyppi vaikuttaa vähän oudolta... ja jos kysyisin kämppistä, niin äkkiäkös se keksisi jonkin selityksen miksei hän juuri silloin ole paikalla :/ En tunne tätä kämppistä sen kummemmin eikä mulla ole sen numeroa tai mitään. Pitäisikö mun soittaa vuokranantajalle ja jos soitan, mitä sanon? Tyhmää sitten jos kämppis sanookin olleensa paikalla ja tyypin olevan vain vieras... Enkä tahdo että se alkaisi kostoksi kyttäämään mun vieraita. Kumpikin kyllä tajutaan se, että joskus kummallakin on pidempäänkin vieraita kaukaa kotipaikkakunnilta.

Tää kämpässä näkyvä tyyppi ei mua todellakaan haittaisi, mutta en tahtoisi olla kahdestaan ventovieraan kanssa pidempiä aikoja. Mikä tässä olisi paras ratkaisu?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kysyisin tältä tyypiltä ihan itseltään ensin, että kuka on ja missä on vakituinen kämppäkaveri. Vastauksen perusteella miettisin tarviiko ottaa yhteyttä minnekään.

Vierailija
2/30 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä joku kaverisi sinne sulle turvaksi. Soita sen jälkeen kämppiksellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kämppiksellesi ja odota vastaako hän vai joku muu... 

Vierailija
4/30 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppis on varmaan tehnyt laupeudentyön ja majoittanut jonkun paperittoman.

Vierailija
5/30 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei siis ole hänen numeroaan. Voisin tietenkin soittaa vuokranantajataholle ja jollain tekosyyllä kysyä numeroa sieltä, että tarttis nyt saada kiinni 

ap

Vierailija
6/30 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varma en ole, mutta tuntuu ettei hän itse ole kämpässä ollenkaan."

:D Anteeksi mutta nauroin tuolle. Ehkä kämppiksesi on murhattuna ja sullottuna kaappiin? ;)

Vierailija
7/30 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille tyypille muina miehinä, että pyydätkö Pirkon tänne, mulla olis asiaa. Ja sit jos se pirkko tulee niin kysyt jotain kumman vuoro okikaan ostaa vessapaperia tms

Vierailija
8/30 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla ei siis ole hänen numeroaan. Voisin tietenkin soittaa vuokranantajataholle ja jollain tekosyyllä kysyä numeroa sieltä, että tarttis nyt saada kiinni 

ap

Siis mikset voi vaan kysyä siellä kämpässäsi loisivalta hepulta silleen muka ohimennen tavallisella äänellä että "hei, missä x on? minulla olisi hänelle asiaa" siis tietenkin tarvittaessa sanot englanniksi. :)

Vierailija
9/30 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Varma en ole, mutta tuntuu ettei hän itse ole kämpässä ollenkaan."

:D Anteeksi mutta nauroin tuolle. Ehkä kämppiksesi on murhattuna ja sullottuna kaappiin? ;)

Mulla oli nuorena niin erakko kämppäkaveri, etten tosiaan tiennyt oikein mistään oliko se siellä ja oliko sillä seuraa. Aina oli siellä lukitun ovensa takana ja kävi vain joskus vessassa. Ei säilönyt edes ruokia jääkaapissa. 

Sitten sillä oli yhdessä vaiheessa joku poikakaveri, ja se kyllä kävi (munasillaan) keittiössä, suihkussa jne. Joten näin sitä, mutta kämppäkaveria en, koska se edelleen pysytteli huoneessaan ja lähes hysteerisesti vältteli kohtaamista esim. eteisessä.

Vierailija
10/30 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä vieraalla avain? Käykö kaupassa välillä vai mitä se syö?

Vierailija
11/30 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko kämppiksen huoneesta mitään ääniä?

Vierailija
12/30 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne muut kämppiksellä käyneet kaverit olleet sen tyylisiä, että voisit luontevasti olettaa hänellä olevan myös tuollaisen afrikkalaisen, huonosti englantia puhuvan kaverin? 

Vierailija
13/30 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kämppiksesi ole Facebookissa? Etkö tiedä hänestä tarpeeksi tietoja soittaaksesi numerotiedusteluun?

Vuokranantajataho voi hyvässä ja pahassa kiinnostua vähän liikaakin. Omatoiminen jälleenvuokraushan on kaiketi kiellettyä. Parempi siis selvittää, mitä on tekeillä. Tai keksi edes joku veruke kun kysyt numeroa, esim. "Hän on lomalla ja hänelle on tullut tärkeää postia, haluaisin ilmoittaa".

Vierailija
14/30 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin otat selvää onko kämppiksesi elossa ollenkaan. Vaikka onkin yhteinen kämppä niin sen verran pelisääntöjä tuntemattoman kanssa sovittava ettei siellä luuhaa vieraita ihan kuin omassa kämpässään asuisivat...

Vierailija
15/30 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppis on muuttanut pois ja tilalle tuli afrikkalainen vaihtari

Vierailija
16/30 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt tietenkin tältä henkilöltä missä xx on. Voihan tosiaan olla, että on vuokrannut osuutensa eteenpäin.

Vierailija
17/30 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap on nainen, niin ei kovinkaan mahdollista. Samaan soluasuntoon ei käsittääkseni sijoiteta miehiä ja naisia.

Vierailija
18/30 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikimaailmassa suostuisi siihen, että solukämpän toisessa huoneessa pyörii tuntemattomia henkilöitä ilman, että asukas on paikalla tai että on ilmoittanut asiasta. Kyllähän esimerkiksi keittiössä ja kylppärissä kuitenkin on myös sinun tavaroitasi, joten täysi oikeus tietää kuka samassa asunnossa asuu.

Vierailija
19/30 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa lainata useita viestejä joten laitan kootusti.

Näkemäni aiemmat vieraat on olleet suomalaisia, eikä nykynen tyyppi mielestäni istu hänen "vierailijaprofiiliin". Tyyppi kulkee avaimilla ja on käynyt kaupassa. Huoneesta kuuluu telkkarin ääniä mutta ei ollenkaan puhetta. Onhan mulla tiedossa kämppiksen nimi ja osoite, mutta fonectasta ei löydy numeroa. Fb sillä näkyy olevan ja laitoinkin sille äsken viestiä onko sattunut näkemään keittiössä avainlukulistaani... (keksitty juttu). Toivottavasti huomais viestin, kun ei olla kavereita facessa.

Ja tietty hassua etten tiedä onko kämppis asunnossa vai ei, mutta en siis ole nähnyt sen menevän kylppäriin tai keittiössä, ja kun eteisessäkin sillä useat kengät niin siitäkään ei voi päätellä

Ap

Vierailija
20/30 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap on nainen, niin ei kovinkaan mahdollista. Samaan soluasuntoon ei käsittääkseni sijoiteta miehiä ja naisia.

Joillakin opiskelijakunnilla on myös sekasoluja, tosin en tiedä kuinka yleistä tämä on. Niihin ei tietenkään kukaan pakolla joudu, vaan voi valita hakevansa vain yhden sukupuolen soluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi