Pärjääkö lapsi pari tuntia yksin jos nukkuu sikeästi?
Joudun illalla poistumaan kotoa max pariksi tunniksi. En saa tähän hätään hoitajaa, joten olisiko ihan kamalaa jos lapsi nukkuisi sen aikaa yksin? Lapsi siis todellakin nukkuu tosi hyvin eikä heräile kesken kaiken. Ottaisin itkuhälyttimen mukaan ja pääsisin kotiin noin vartissa jos tarvitsee
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähän ikäinen lapsi on kyseessä?
4-vuotias, pian 5
Ap
Minä olen tuo nro 11 ja jotenkin minä vain oletin että kyseessä on vauva. Mutta ei myöskään tuon ikäistä voi jättää yksin. Tuon ikäinen pääsee jo sieltä sängystäänkin ja voi aiheuttaa itselleen vaikka minkälaista vahinkoa. Tai lähteä paniikissa ulos etsimään äitiä.
Toivon että olet provo, koska kyllä vanhemman pitäisi tämmöiset perusasiat ymmärtää.
Mitäs jos joku murtautuu teille kun olet poissa? Sekin on ihan mahdollista, ties mitä pedofiilejä murtoveikoistakin löytyy.
Mut on jätetty joskus 3 v:nä yksin kotiin niin, että heräsin yöllä. Ensin etsin vanhempia kotoa ja sitten yritin lähteä ulos etsimään. Olin kuitenkin niin heiveröinen etten saanut ovea auki. Loppuajan sitten itkin ja huusin sängyn alla ihan varmana siitä, että joku murhaaja on vienyt vanhemmat ja hakee seuraavaksi mut. Vanhemmat tuli ehkä tuntia myöhemmin kotiin. Joskus 5-6 v:nä meni yksinolo ihan ok jos vain oli ruokaa ja tiesi et vanhempi on käymässä jossain mutta tulee takaisin.
Älä jätä noin pientä yksin.
Meidän hyvin ja sikeästi nukkuvan 4-vuotiaan kanssa kävi näin pari kuukautta sitten:
Mies oli ollut jo pari päivää kovassa kuumeessa, ja herätti mut kolmelta että hengittäminen on vaikeaa ja sattuu. Soitin häkeen, ja käskivät lähteä taksilla päivystykseen heti. No, saattelin miehen ulos (asutaan kerrostalossa) ja kävin hakemassa hänelle täkin harteille. Lapsi nukkui kuten aina, sikeästi ja hiljaa. Alhaalla mulla meni taksia odotellessa ja miehen vointia ja vaivalloista hengitystä tarkkaillessa max 5 min, ja kun palasin, eteisessä huusi täydessä paniikissa alleen laskenut 4v., joka oli herännyt pissahätään ja pelästynyt kun kämppä oli tyhjä.
Et voi jättää lasta yksin.
Kiitos vastauksista! Päätin ottaa lapsen mukaan niin eipä tarvii miettiä mitä käy kun olen pois...
ap
Ot lapsi mukaan nukkumaan rattaisiin tms.?
Jos on NIIIN pakollinen meno.