Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joidenkin koiranomistajien raivostuttava tapa...

Vierailija
25.01.2017 |

Hermot menee mm.naapureihini. Vaikka kuinka yritän viestittää etten halua naapurin koiran ja minun koirani kohtaavan, naapurit päästävät koiransa vapaana mellastamaan koirani päälle. Monesti esim.pihalla tai rappukäytävässä pidän koirani hihnan lyhyenä ja menen kauemmas/yritän mennä reippaasti ohi, mutta tämä ei riitä. Säälittää koirani joka pelkää esim.naapurin ärhentelevää koiraa jonka naapuri päästää murisemaan ja näykkimään omaani. Naapuri ei millään tajua että tuo tilanne on epämiellyttävä koiralleni, luulee sen olevan leikkiä!
Oletteko törmänneet samanlaisiin idiootteihin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita antaa sille kenkää kasseille rauhottaa kummasti. Naapurisopukin pääsee oikealle tasolle.

Vierailija
2/28 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki koiranomistajat on idiootteja.

Eiku, mien se menikään. Kaikki eivät ole idiotteja mutta kaikki ....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sanonut ihan suoraan?

Vierailija
4/28 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität viestittää? Oletko kokeillut sanoa ihan suoraan? Olen myös itse törmännyt tuollaiseen käytökseen ja olen sanonut siitä suoraan... ennen kaikkea siksi, että sille toiselle koiralle se olisi vielä epämiellyttävämpää kuin mun omalle, joka käyttäisi tuossa tilanteessa hampaitaan ja isonka koirana voisi saada aikaan rumaa jälkeä. 

Olen näissä tilanteissa ottanu koirani tiukasti viereen, katsonut naapuria silmiin ja sanonut selkeästi: 

"Älä päästä sitä minun koirani luokse, kiitos." On toiminut. Ensimmäisen tuollaisen törpön kohdatessani oli kyllä niin yllättynyt, että tokaisin hämmästyneenä: "Et kai sinä ole aikeissa päästää sitä koirani luokse? Voi tulla ruma jälkeä." Tuo naapuri ei enää tervehtinyt sen jälkeen. Muiden kanssa olen huolehtinut siitä, että olen aina kohtelias, mutta tuon asian suhteen tiukka.

Vierailija
5/28 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat liioitellun huutoraivokohtauksen, niin eiköhän ala vältellä kohtaamisia.

Vierailija
6/28 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepas niin, että menet tosi jämeränä oman koiran ja naapurin koiran väliin (vaatii valmiina olemista ja ennakointia!) ja ärähdät päättäväisesti: EI!/EI TULE!/POIS! Ja polkaise vaikka jalkaa tai heristele remmiä tehosteeksi. Sinun ei tarvitse siis olla aggressiivinen, mutta päättäväinen ja tarpeeksi nopea, että toiminnastasi syntyy naapurin koiralle yllätysmomentti.

Sitten sanot naapureille ihan ystävällisesti, että anteeksi, mutta koirani ei pidä toisista koirista/uroksista/nartuista/leikatuista koirista/innokkaista koirista/isoista koirista/mustista koirista/lyttykuonoisista/pitkäturkkisista/you name it.

Sinun tehtäväsi on suojella omaa koiraa häiriköiltä, jos kukaan muu ei sitä tee!

Mulla on vielä se ongelma, että jos antaisin omallekin koiralle pitkää hihnaa, niin siinä ois kyllä tappelu pystyssä. : / Ihan vieraan koiraan omaksi parhaaksi siis komennan.

Vierailija
7/28 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se sun koira kuiskuttanut sun korvaan, ettei tykkää? Koirien pitää tottua ihmisiin ja toisiin koiriin. Jos pidät sitä sun kanssa siä kämpässä, siitä tulee sekopää.

Vierailija
8/28 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä elämässänne mitään muuta, kuin nuo koirat?

Tajuatteko että niistä tulee ihan sekopäitä, jos ne ei joudu ikinä kohtaamaan mitään epämiellyttävää. Miettikää nyt itse, ne on eläimiä... Ootte kyllä aivan sekaisin.

Vierailija
9/28 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä yllättävän paljon. Lenkillä kävellessä koiran kanssa vaihdan joskus tienpuolta merkiksi, että haluamme mennä ilman kohtaamista. Vaan vastaantuleva koiransa kanssa on päättänyt tulla luokse -ollaanhan me kaikki koiranomistajat yhtä-asenteella. Siinäpä saa sitten mennä siksakkia kadun puolelta toiselle. Typerää alkaa huutelemaan kieltoa, jos ei vihjeestä tajua.

Vierailija
10/28 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se sun koira kuiskuttanut sun korvaan, ettei tykkää? Koirien pitää tottua ihmisiin ja toisiin koiriin. Jos pidät sitä sun kanssa siä kämpässä, siitä tulee sekopää.

No ei minun koiran ainakaan tarvitse tottua näykkivään naapurin koiraan. Miksi se tykkäisi näykkimisestä? Jos ei naapuri ymmärrä/osaa tehdä asialle mitään, niin sitten puutun itse tilanteeseen.

Vierailija
11/28 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun tekemään samaa mun lasten kanssa. Eli siis vaihdetaan kadunpuolta kun tulee lapsiperhe vastaan ja hakeudutaan puistoon, jossa ei muita lapsia. Ovat kotiopetuksessa.

Ahdistuvat aivan järkyttävän paljon muista lapsista. Ei he ole purreet toista lasta kuin kerran, ja kerran meidän Veikko karkasi toisen lapsen kurkkuun kiinni. No se oli ihan kyllä sen toisen vanhemman syy, kun tuli lapsineen lähelle, vaikka kuinka varoittelin..

En vaan käsitä, miten kaikki ei tajua!!

Vierailija
12/28 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei minun koiran ainakaan tarvitse tottua näykkivään naapurin koiraan. Miksi se tykkäisi näykkimisestä? Jos ei naapuri ymmärrä/osaa tehdä asialle mitään, niin sitten puutun itse tilanteeseen.

Kuule, kun ne koirat osaa ihan itse selvittää tilanteen, siihen ei tarvita omistajien kireätä olemusta tai muutoin taitamatonta käytöstä.

Onko käynyt mielessä?

Vierailija
13/28 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän onnea, että meille ei ole koskaan tullut vastaan näitä koirasolidaarisia. Taitaa mun yleinen habitus olla sellainen, että vastaantulevat vaihtaa itse puolta.

Me mennään koirapuistoon kun haluan koirani olevan sosiaalinen. Hihnan päässä teillä ei ole mitään asiaa meidän lähelle. Eikä kyse ole siitä, että koira ahdistuu, vaan siitä että minä en jaksa.

Vierailija
14/28 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä joudun tekemään samaa mun lasten kanssa. Eli siis vaihdetaan kadunpuolta kun tulee lapsiperhe vastaan ja hakeudutaan puistoon, jossa ei muita lapsia. Ovat kotiopetuksessa.

Ahdistuvat aivan järkyttävän paljon muista lapsista. Ei he ole purreet toista lasta kuin kerran, ja kerran meidän Veikko karkasi toisen lapsen kurkkuun kiinni. No se oli ihan kyllä sen toisen vanhemman syy, kun tuli lapsineen lähelle, vaikka kuinka varoittelin..

Kolahtiko?

Vierailija
15/28 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhahah. Koirani pitää kaikista ihmisistä ja eläimistä,olisi heittäytymässä jokaisen naapurin rapsutettavaksi ja häntä heiluu heti kun tulee toinen koira kadulla vastaan. Jos toinen koira murisee tai on uhkaava, koirani antautuu heti ja koittaa lepytellä.

Ongelma ei ole se, että koirani ei pitäisi muista vaan se että on todella epäkunnioittavaa päästää oma piskinsä muiden koirien kimppuun kysymättä lupaa! Vaikka koirat tulisivat hyvin toimeen, on leikkiminen mahdotonta hihnan päässä. Koiralla on koirakavereita,joita tapaa niin että molemmat ovat vapaina.

Vierailija
16/28 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, kun ne koirat osaa ihan itse selvittää tilanteen, siihen ei tarvita omistajien kireätä olemusta tai muutoin taitamatonta käytöstä.

Onko käynyt mielessä?

Ei minun koirallani ole vieraiden koirien kanssa mitään selviteltäviä asioita!  :) Me eletään ja kuljetaan rauhassa ja sama suodaan muillekin. :) Leikkikaverit on tuttuja koiria, joiden kanssa tullaan hyvin toimeen, eikä selvittelyjä ole tarvittu.

(Ja minusta olisi vähän kohtuutonta, että 30-kiloinen koirani selvittelisi välejään vaikka alle 10-kiloisen koiran kanssa, kokoero jo voi aiheuttaa vahinkoja.)

Vierailija
17/28 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, meillä sama juttu. Miten toiset vanhemmat eivät huomaa miten lapseni ahdistuvat. Täytyy itse pitää tilanteessa lapsestani huolta, muuten tulee verinen tappelu. Joskus päästän katsomaan lähempää, mutta ääneni kohoaa falsettiin ja olen niin jäykkä, että tulee paskat housuun. Kumma että lapseni pitää tilannetta jotenkin ahdistavana.

Vierailija
18/28 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko käynyt mielessä?

Haha, osaa joo. Mutta jos näykkivä osapuoli on ns. käsilaukkukoira, ja näykittävä on mastiffi/dogo ym, se tilanne on sitten lopullisesti ja kerralla selvitetty ja käsilaukkukoiralta niskat poikki. Kenen on sitten syy? 

Vierailija
19/28 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko käynyt mielessä?

Ei minun koirallani ole vieraiden koirien kanssa mitään selviteltäviä asioita!  :) Me eletään ja kuljetaan rauhassa ja sama suodaan muillekin. :) Leikkikaverit on tuttuja koiria, joiden kanssa tullaan hyvin toimeen, eikä selvittelyjä ole tarvittu.

(Ja minusta olisi vähän kohtuutonta, että 30-kiloinen koirani selvittelisi välejään vaikka alle 10-kiloisen koiran kanssa, kokoero jo voi aiheuttaa vahinkoja.)

Laita vielä pari hymiötä, niin kyllä se siitä.

Sinustako välien selvittely on siis tappelua??

Eli koirasi käy toisen koiran päälle jos niikseen tulee?

Vierailija
20/28 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko käynyt mielessä?

Eivät koirat voi kytkettyinä ahtaassa rappukäytävässä mitään selvitellä. Minä menen reilusti kauemmas, mutta naapuri päästää koiransa löysälle niin ettei koirani voi paeta tilanteesta. Ei ole ollenkaan mukavaa että esim.monta kertaa viikossa koira joutuu pelkäämään ja kohtaamaan pomottelevan koiran heti astuessaan kotiovesta ulos,ilman pakoreittiä.